Trampoline ingraven - Firma met allin service?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vega
  • Startdatum Startdatum

Vega

Well-known member
Iemand ervaring met de aankoop + plaatsing van een trampoline (afmeting ca. 2x3m) die ineens ook door een firma ingegraven wordt?

Als het all-in is, zou ik er ook wel op letten dat ze de aarde wegvoeren. Tenzij je die ergens in de tuin ofzo kan wegleggen om later terug de put te vullen.

Ik weet in elk geval al wie ik niet zou aanraden regio Keerbergen-Tremelo-Heist-Haacht.

PM gerust als dat uw regio is.

2 bakskes bier dan? :unsure:
Nu zijn we aant klappen!

Mijn schoonbroer heeft enkele jaren geleden gewoon zo’n zelfstandige die na zijn uren klust laten komen met zo’n kleine graafmachine. De trampoline hebben we dan zelf gezet. Veel externe bedrijven zijn er niet die dit doen. Meestal zijn dat bedrijven die ook de trampolines verkopen en die vragen dan oftewel een trampoline bij hun te kopen of een enorme meerprijs.

Ik denk tbh dat iedere tuinaannemer u dat wel doet. Maar als die dan enkel voor dat moet komen zal dat niet goedkoop zijn. Tenzij ge er ene kent die u dat wel efkes 'tussendoor' wilt komen doen.

Gewoon zelf graven is zo erg niet. Rand moet niet even diep zijn als het midden.

Waar ik dat 10jaar geleden ging plaatsen graafde 90% van de klanten hun put zelf.

Ik denk inderdaad dat uw grond wegkrijgen een groter probleem is dan het uitgraven.
Desnoods huurt ge zelf even een graafmachine he...

Wij hebben zo eentje zelf gegraven. Maar die is zeker geen 1,5 m diep (eerder 70cm diep in het midden, spelen toch vooral kleuters op hier en als er al eens een volwassene op springt dan raakt die de grond ook niet).
Uitgraven viel best wel mee maar je moet inderdaad die grond ergens kwijt kunnen. Een weekendje op het gemak graven.

Wij zijn ook op zoek naar een degelijke trampoline. Zijn er mensen die ervaring hebben met bedrijven die trampolines met net en poten aan huis komen installeren? Mogen goede en slechte ervaringen zijn. Zelf installeren is geen optie. Alvast bedankt!

Dat zelf uitgraven is toch niet zo wreed?

Begin aan de rand op -20 en dan gewoon schuin naar het middelpunt. Als dat daar al eens een meter diep is...

Als dat opgesteld staat op poten is dat zelf geen meter denk ik. En daar bonk je ook niet zomaar op de grond he.

*Edit: om op je vraag te antwoorden: ik heb dat al regelmatig gaan ingraven bij klanten. Maar als dat enkel daar voor is kost dat toch relatief veel geld hoor

En met die afgegraven grond kunt ge een klein bergje met gras maken waar ze op kunnen spelen. Of een kleine talud rondom de trampoline en zaai daar wat bloemenmengsel.

Zo heb ik achter een haag een mini mini mini talud gemaakt met uitgegraven grond en waar ik het afgegraven gras erop heb gelegd. Dan hebben de beestjes er ook iets aan :LOL:

Wij zijn ook op zoek naar een degelijke trampoline. Zijn er mensen die ervaring hebben met bedrijven die trampolines met net en poten aan huis komen installeren? Mogen goede en slechte ervaringen zijn. Zelf installeren is geen optie. Alvast bedankt!
Wij hebben zo'n grote van het merk Berg. Heel content van. Maar waarom niet zelf installeren, als ik vragen mag?
Ik sta er soms van versteld waarvoor men allemaal mensen wil inhuren. Zo ken ik iemand die een aannemer zocht om een zeepplankje in z'n douche te kopen ophangen. Dat moeten 2 dure gaatjes geweest zijn.

Vult zich dat niet met water op den duur, zo'n ingegraven trampoline?

Vult zich dat niet met water op den duur, zo'n ingegraven trampoline?
Dat is gewoon aarde daaronder hé, je gaat dat niet gaan afdekken met iets dat nietwaterdoorlatend is.
En als je dan nog steeds last hebt van water, staat het grondwaterniveau wel heel erg hoog.

Dat is gewoon aarde daaronder hé, je gaat dat niet gaan afdekken met iets dat nietwaterdoorlatend is.
En als je dan nog steeds last hebt van water, staat het grondwaterniveau wel heel erg hoog.
Ik weet van buren die daar miserie mee hadden. Als de kinderen te hard sprongen kwam het zeil van de trampoline in aanraking met het water dat bleef staan in de put. En in België verschiet ik daar niet echt van.

Terug
Bovenaan