Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap er niets van. Dorsch speelde weinig de laatste maanden ondanks dat Kums gewoon slecht was bleef hij de voorkeur krijgen. Onze 2 beste spelers weg en op beide posities nog niet versterkt, ik ben alleszins benieuwd.
Volgens schepens is het huiswerk nog niet af dus niet wanhopen.

Gaat Ajax lopen met dé sensatie van de paars-witte jeugd? Rayane Bounida, de 15-jarige balkunstenaar die een hit is op Instagram, kreeg een rondleiding op De Toekomst, het oefencentrum van de Amsterdammers.

Bounida kan nu al rekenen op interesse van Manchester City en PSG, maar Ajax wil hem overtuigen dat zij de beste tussenstap zijn naar de Europese top.
Hij werd deze week in het bijzijn van zijn familie rondgeleid in de Johan Cruijff Arena en op sportpark De Toekomst, weet Het Nieuwsblad. Bounida werd in maart al 15, maar tekende nog geen profcontract bij Anderlecht. Daardoor zou hij voor een jeugdvergoeding mogen vertrekken. Het is geen toeval dat bij Ajax Urbain Haesaert één van de jeugdscouts is. Die kent hem nog goed van bij de Anderlecht-jeugd.
Zou na Lavia nog één van de grootste talenten zijn die vertrekt, zo niet het grootste op neerpede

Heel u opleiding krijgen met school en alle steun die ge u maar kunt voorstellen en dan zeggen. Yoo de mannen.
Triestig

The sky is the limit voor zo'n spelertje (zijn ouders). Een handtekening is nog niet gezet, maar waarom daar eigenlijk aan getwijfeld wordt... Ja, Ajax heeft zijn reputatie en is niet voor niets het voorbeeld dat Anderlecht zo graag wil volgen. Maar voor het Belgische voetbal zou zo'n speler toch gewoon 2 à 3 jaar hier in het eerste elftal moeten spelen. Dan kan je op je 20 nog tekenen waar je wil.

Tja, die spelers zien natuurlijk ook dat de toppers vanuit Ajax meteen naar de topclubs gaan. Vanuit de Belgische clubs gaan die eerder eerst naar een tussenstap.

Maar als ze zeggen dat deze jongen en vnl zijn entourage down to earth zijn zullen ze die wel kunnen overtuigen te blijven toch? Ajax geeft kansen aan de jeugd, maar zo eenvoudig om als buitenlander daar door te breken is het toch ook niet. Zelfs als Nederlander, kijk maar naar Noa Lang.

Tja, die spelers zien natuurlijk ook dat de toppers vanuit Ajax meteen naar de topclubs gaan. Vanuit de Belgische clubs gaan die eerder eerst naar een tussenstap.

Maar als ze zeggen dat deze jongen en vnl zijn entourage down to earth zijn zullen ze die wel kunnen overtuigen te blijven toch? Ajax geeft kansen aan de jeugd, maar zo eenvoudig om als buitenlander daar door te breken is het toch ook niet. Zelfs als Nederlander, kijk maar naar Noa Lang.
Noa Lang is natuurlijk een apart verhaal.

Noa Lang is natuurlijk een apart verhaal.
Klopt wel, maar gezien zijn voorbereiding had die toch best kansen kunnen of moeten krijgen.

Maar op je 21ste dan nog verhuurd willen worden in de hoop nadien alsnog door te breken bij Ajax, ik denk nu niet dat dat is waar Bounida hoopt te staan op die leeftijd.

Klopt wel, maar gezien zijn voorbereiding had die toch best kansen kunnen of moeten krijgen.

Maar op je 21ste dan nog verhuurd willen worden in de hoop nadien alsnog door te breken bij Ajax, ik denk nu niet dat dat is waar Bounida hoopt te staan op die leeftijd.
Neen, daar wil je zeker niet voor gaan, maar als je dan kunt terugvallen op een Belgische topclub zoals Noa Lang...

Noa Lang en Ten Hag kwamen/komen gewoon niet goed overheen, dan gaan je kansen wat kleiner worden. Het kopke van Lang doet mij ook twijfelen of hij echt de top gaat halen, terwijl voetballend gezien dat perfect mogelijk kan zijn.

15 jaar zeg, jammer dat zoiets zomaar kan. Je zou bijna moeten verplichten dat ze in België moeten blijven tot hun 18.

Heel u opleiding krijgen met school en alle steun die ge u maar kunt voorstellen en dan zeggen. Yoo de mannen.
Triestig
Die spelerkes waar Anderlecht mee handelt hebben meestal weinig eigen inbreng. Ik kan u garanderen dat daar 10-15 aasgieren rondzitten. Bij Ajax hebben ze zelf ook zo genoeg profielen in de jeugd zitten, maar die hebben het voordeel dat Ajax zelf een instituut van wereldniveau is en lang kan opboksen tegen de Engelse ponden. Dus die kunnen ze vasthouden tot ze 20-22 jaar zijn.

Maar die familie en vrienden rond die gasten die kijken gewoon naar de volgende camion met geld en dat kind is doorgaans de hardste werker van zijn familie zodra er een redelijke hoeveelheid geld binnenrolt. Ik heb het al ontelbare keren gezien de afgelopen 20 jaar. Kind met talent uit een 'mindere' buurt, doet het doorgaans heel goed tot de U17, haalt contracten binnen en de ouders krijgen compensaties, vader loopt rond met een gouden Rolex en is 'manager'. Iedereen rond dat ventje is een soort van yes-man tot hun eigen belangen moeten gediend worden. Dan moet ineens dat kind buigen. Zo een spelerke wordt telkens afgebrand tot in het oneindige en wordt gezien als een bankautomaat door iedereen in een straal van 2km. Torenhoge druk vanaf het begin en behandeld worden als een waardevolle Pokémonkaart gemonteerd op een pocket pussyke.

En hoe vaak halen die de echte top? Doorgaans is het bast case scenario een blitse opmars om dan te falen in het buitenland en dan weg te deemsteren bij kutploegen tot ze hier nog eens bij Moeskroen ofzo komen spelen. In België zijn er zo heel veel voorbeelden de laatste jaren. En dan achteraf wordt er geklaagd over hun mentaliteit, maar dat is gewoon gekweekt door die omgeving. Maar die aasgieren zal het worst wezen, die hebben een paar jaar geen klop gedaan, gefeest als de beesten en geld door het raam gesmeten. Het is geen mirakel dat onze Rode Duivels doorgaans een helder hoofd op hun schouders hebben, welbespraakt zijn en weinig bagage van thuis meehebben.

Zo van die spelers die een 'entourage' van 15-20 man meepakken... Pfoeh, ik zou het doorgaans al snel weten.

En daar moet men eens van af. Hoeveel Ajacieden breken na hun toptransfer door? De Ligt is vooralsnog geen nieuwe Chiellini bij Juve, Van de Beek komt niet van de bank bij Man U,.. En dat waren dan nog eens de echte toppers bij Ajax.

Een logisch pad met 3 of 4 clubs, waarvan de volgende net wat beter is dan de vorige, is zo erg nog niet.

En daar moet men eens van af. Hoeveel Ajacieden breken na hun toptransfer door? De Ligt is vooralsnog geen nieuwe Chiellini bij Juve, Van de Beek komt niet van de bank bij Man U,.. En dat waren dan nog eens de echte toppers bij Ajax.

Een logisch pad met 3 of 4 clubs, waarvan de volgende net wat beter is dan de vorige, is zo erg nog niet.
De Ligt is toch wel doorgebroken bij Juventus? Heeft gewoon een basisplaats en volgens mij zijn ze niet helemaal ontevreden over hem. Is uiteraard ook nog maar 21 jaar he.

Die spelerkes waar Anderlecht mee handelt hebben meestal weinig eigen inbreng. Ik kan u garanderen dat daar 10-15 aasgieren rondzitten. Bij Ajax hebben ze zelf ook zo genoeg profielen in de jeugd zitten, maar die hebben het voordeel dat Ajax zelf een instituut van wereldniveau is en lang kan opboksen tegen de Engelse ponden. Dus die kunnen ze vasthouden tot ze 20-22 jaar zijn.

Maar die familie en vrienden rond die gasten die kijken gewoon naar de volgende camion met geld en dat kind is doorgaans de hardste werker van zijn familie zodra er een redelijke hoeveelheid geld binnenrolt. Ik heb het al ontelbare keren gezien de afgelopen 20 jaar. Kind met talent uit een 'mindere' buurt, doet het doorgaans heel goed tot de U17, haalt contracten binnen en de ouders krijgen compensaties, vader loopt rond met een gouden Rolex en is 'manager'. Iedereen rond dat ventje is een soort van yes-man tot hun eigen belangen moeten gediend worden. Dan moet ineens dat kind buigen. Zo een spelerke wordt telkens afgebrand tot in het oneindige en wordt gezien als een bankautomaat door iedereen in een straal van 2km. Torenhoge druk vanaf het begin en behandeld worden als een waardevolle Pokémonkaart gemonteerd op een pocket pussyke.

En hoe vaak halen die de echte top? Doorgaans is het bast case scenario een blitse opmars om dan te falen in het buitenland en dan weg te deemsteren bij kutploegen tot ze hier nog eens bij Moeskroen ofzo komen spelen. In België zijn er zo heel veel voorbeelden de laatste jaren. En dan achteraf wordt er geklaagd over hun mentaliteit, maar dat is gewoon gekweekt door die omgeving. Maar die aasgieren zal het worst wezen, die hebben een paar jaar geen klop gedaan, gefeest als de beesten en geld door het raam gesmeten. Het is geen mirakel dat onze Rode Duivels doorgaans een helder hoofd op hun schouders hebben, welbespraakt zijn en weinig bagage van thuis meehebben.

Zo van die spelers die een 'entourage' van 15-20 man meepakken... Pfoeh, ik zou het doorgaans al snel weten.

Heel simplistische kijk op de zaken toch.

Kan mij daar wel aan ergeren, hoe men jonge gasten en hun entourages die voor een buitenlands project kiezen zo verketteren, en gaan veralgemenen alsof het dikke geldwolven zijn.

Niet dat dit nooit voorvalt natuurlijk. Bij de Musonda’s was mama Angela er vooral op uit om de grote madam in Londen uit te hangen.

Maar je zegt het zelf, mensen uit een achtergestelde buurt. Die mensen worden al jaren om de oren geslagen met waanzinnige bedragen, terwijl sommige van die mensen ook in de financiële problemen zitten. Dan is het toch niet zo onbegrijpelijk dat daar soms mensen op in gaan?

Je begint hier over de vader van zo een speler als manager met hun rolex lopen stoefen ? De meeste van die gastjes zitten echt al in de macht van echte managers, en geven zo entourages ook gewoon heel slechte raad.

Ik zag een paar jaar geleden een programma waar ze D. Jossue volgden. Toen nog speler van Mechelen. Waar ze een gesprek met een manager en de vader volgen. Het eerste wat die man zegt is, we moeten Jossue in Italië krijgen. Daar is het beste voor zijn carrière.

Daarenboven is de keuze voor een buitenlands project helemaal niet altijd een slechte keuze. En zijn er ook heel wat spelers die daar wel succesvol zijn.

Goed, een trainingscomplex bezoeken zegt weinig. Dat doen heel veel jonge spelers. Maar dat hij niet meteen een contract tekende itt Duranville zegt wel iets. De entourage van Bounida zijn nuchtere mensen, maar het Ajax project is ook geen slechte keuze natuurlijk. En Bounida ook een band met Amsterdam.

Zou ne zure zijn als Anderlecht fan, net als Lavia. Maar als Ajax fan zou het wel een troost zijn dat het naar Amsterdam zou zijn.

Bounida trouwens een waanzinnig talent, waar men zelfs bij Ajax van achterover valt.

De Ligt is toch wel doorgebroken bij Juventus? Heeft gewoon een basisplaats en volgens mij zijn ze niet helemaal ontevreden over hem. Is uiteraard ook nog maar 21 jaar he.
De Ligt komt er wel, maar vind ik verre van indrukwekkend bij Juve. Ook geregeld op de bank als Bonucci en Chiellini fit waren.

Kostte 75 milj dus zal zeker zijn minuten maken, maar moet toch nog een stap zetten om echt als incontournable beschouwd te worden. De Jong bij Barça heeft die stap bv wel al gezet.

De Ligt komt er wel, maar vind ik verre van indrukwekkend bij Juve. Ook geregeld op de bank als Bonucci en Chiellini fit waren.

Kostte 75 milj dus zal zeker zijn minuten maken, maar moet toch nog een stap zetten om echt als incontournable beschouwd te worden. De Jong bij Barça heeft die stap bv wel al gezet.
Uiteraard, maar hij is wel echt nog jong he. En volgens mij het laatste halfjaar wel echt basisspeler?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan