Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben naast een aalmoes (omdat we met ons rug tegen de muur stonden dankzij Defour zijn dreiging met die wet door eenzelfde eenzijdige brief als Standard nu ontvangen heeft) uiteindelijk (jaren later) Benteke "gekregen" voor hem.

Maar de ironie zit me vooral in de zin "Onze club kan zich op geen enkele manier voorstellen dat één van deze clubs op eender welke wijze betrokken zou kunnen zijn bij deze eenzijdige breuk". Dit terwijl er indertijd een Standard fan met inside knowledge op ons forum kwam verkondigen dat Standard aan het werken was aan een constructie om Defour weg te halen. Die werd toen uiteraard keihard weggelachen. Boy were we wrong :D
Dat is ondertussen 3 of 4 besturen geleden bij Standard, dus hebben ze wel recht van spreken vind ik

De laatste verwikkelingen van ...

Didier Frenay, oprichter van Star Factory (makelaars bedrijf) en de manager van Balikwisha.

klacht van Kevin De Bruyne. Voor commissies die De Koster onterecht zou opgestreken hebben toen De Bruyne bij het Duitse Wolfsburg speelde, in 2013 en 2014. Onrechtmatige betalingen via Liechtenstein .

Dimatta en Dodi Lukebakio leggen klacht neer tegen Didier Frenay. . "

"Ik werd onder druk gezet om te tekenen en nu stel ik vast dat de cijfers in mijn contract niet overeenkomen met wat Didier Frenay mij had beloofd"

Frenay verdiende 3.3 miljoen aan de transfer van Dimatta van Wolfsburg naar Anderlecht .

2020 Opgepakt voor valsheid in geschriften, gebruik van valse stukken en witwassen.

Veel succes met u manager Michel Ange 🧐.

Ja laat maar, ik moet hem al niet meer hebben. Je kan verdomme naar Club komen, CL spelen...
Dan opeens liever Antwerp hebben en wet van 78 gebruiken. Het zou me niet verbazen moest Antwerp die gewoon nog inlijven, want Gheysens das gewoon crapuul die alleen aan zijn eigen denkt en alles doet om een ander te kloten.

En Frenay... Dat die nog steeds niet in de bak zit snap ik niet, Frenay, Henrotay en Bayat da zijn er 3 die mogen rotten in de gevangenis maar die gewoon grote sier mogen blijven houden in het voetbal.

Zullen wel het gentlemans agreement respecteren hoop ik. Maar zo iemand haal je beter niet binnen, het zal de vergeetput worden voor hem.
Antwerp heeft De Sart toch ook met zo'n vreemde constructie binnen gehaald?
Gheysens is veel, maar geen gentleman hoor. Die gaat gewoon naar Antwerp, dat wss pas interesse had sinds ze hoorden dat Club achter hem zat.

Ik hoop in elk geval voor Antwerp dat die jongen gewoon zijn kop is zot gemaakt en dat het niet weer een moeilijk karakter is. Want dan moeten ze wel echt eerst af van Lamkel Zé... Stel u voor dat die twee anders beste vrienden worden :D

Dat is ondertussen 3 of 4 besturen geleden bij Standard, dus hebben ze wel recht van spreken vind ik

Een supporter vergeet nooit ;)

Nee, ik hoop oprecht dat Standard uit de miserie komt waar ze nu inzitten. Het is en blijft één van de grote namen in onze competitie en is een club met een ongelooflijk grote passie. Maar als ik zoiets lees, denk ik toch wel even "HA!".

Langs de andere kant moet Standard zich ook niet heiliger voordoen dan de paus.

Die jonge is doorgebroken uit de jeugd en nog steeds spelen aan een laag salaris
Standard wilt zijn contract niet openbreken en een hoog salaris bieden, maar wilt wel de hoogste transferprijs krijgen

De kas in Luik is precies nog meer leeg dan die in Brussel

Antwerp heeft gewoon wat meer duiten naar de speler of zijn ouders gesmeten, dat is alles. 6,5 miljoen was al een redelijk absurd bod. Dat zijn al bedragen waar ge moet gaan beginnen bidden dat die speler 2-3 Europese goals maakt en de JPL op een hoopje speelt, anders valt er niet veel te verdienen.

Antwerp heeft De Sart toch ook met zo'n vreemde constructie binnen gehaald?
Gheysens is veel, maar geen gentleman hoor. Die gaat gewoon naar Antwerp, dat wss pas interesse had sinds ze hoorden dat Club achter hem zat.

Ik hoop in elk geval voor Antwerp dat die jongen gewoon zijn kop is zot gemaakt en dat het niet weer een moeilijk karakter is. Want dan moeten ze wel echt eerst af van Lamkel Zé... Stel u voor dat die twee anders beste vrienden worden :D
Die naam circuleert al een paar weken onder de Antwerp volgers dus ik denk dat de interesse er al langer oprecht was.
Met De Sart was er inderdaad ook iets maar dat is ondertussen ook wel rechtgezet dacht ik.
Ik snap het van beide kanten wel. Balikwisha kan bij Antwerp (veel) meer verdienen dan bij Brugge. Bij Antwerp is de concurrentie logischerwijs ook iets minder dus meer speelkansen.
Voor Standard telt dan maar 1 ding, dat is nu geld ontvangen, liefst zoveel mogelijk.
Brugge wilt er 7 leggen, Antwerp maar 4,5.
Je kunt als verkopende club een speler niet dwingen ergens te tekenen. Een speler kan niet dwingen aan een bepaalde club verkocht te worden als zijn huidige club niet mee wil.
Resultaat is vaak dan dat de speler aan zijn contract wordt gehouden en/of naar de b-kern gezet wordt voor de resterende periode van zijn contract. Zo wordt je onder druk gezet om toch maar ergens te tekenen.
Klein extra'tje in deze zaak is dat de speler zwaar onderbetaald is. Afhankelijk van welke gazet spreekt men van een loon van 2 à 3000 euro per maand. Dat maakt het zeer aanlokkelijk om het contract voor zijn looptijd af te kopen. De balans is hier helemaal weg, 7 miljoen vragen voor een speler die maar 3000 verdient is 'gevaarlijk'.
Als Brugge nu slim doen ze een nieuw, lager, bod en bieden ze iets meer loon. Dan worden ze helemaal zot in Luik 😄

Ergens doet mij dit een beetje denken aan de zaak Juklerod. Antwerp had een akkoord met Granada maar Juklerod wou niet want als hij wachtte tot hij transfervrij was kon hij bij Genk meer verdienen.

Die naam circuleert al een paar weken onder de Antwerp volgers dus ik denk dat de interesse er al langer oprecht was.
Best mogelijk. Maar laten we de Paul nu ook niet heiliger maken dan hij is he. Het feit dat Club interesse toont in die speler zal wel meespelen want als Gheysens Verhaege een hak kan zetten zal hij het ook niet laten he. De persoonlijke vete tussen die twee (die me vooral van 1 kant lijkt te komen) zorgt wel vaker voor drama (en komt niet te vaak het Belgisch voetbal ten goede)
Hier is het slim gespeeld door de speler zelf te gaan benaderen en een hoger loon te bieden zodat hij niet voor Club wil tekenen maar echt proper is het toch weer niet he.

Met De Sart was er inderdaad ook iets maar dat is ondertussen ook wel rechtgezet dacht ik.
Ik snap het van beide kanten wel. Balikwisha kan bij Antwerp (veel) meer verdienen dan bij Brugge. Bij Antwerp is de concurrentie logischerwijs ook iets minder dus meer speelkansen.
Voor Standard telt dan maar 1 ding, dat is nu geld ontvangen, liefst zoveel mogelijk.
Brugge wilt er 7 leggen, Antwerp maar 4,5.
Je kunt als verkopende club een speler niet dwingen ergens te tekenen. Een speler kan niet dwingen aan een bepaalde club verkocht te worden als zijn huidige club niet mee wil.
Resultaat is vaak dan dat de speler aan zijn contract wordt gehouden en/of naar de b-kern gezet wordt voor de resterende periode van zijn contract. Zo wordt je onder druk gezet om toch maar ergens te tekenen.
Klein extra'tje in deze zaak is dat de speler zwaar onderbetaald is. Afhankelijk van welke gazet spreekt men van een loon van 2 à 3000 euro per maand. Dat maakt het zeer aanlokkelijk om het contract voor zijn looptijd af te kopen. De balans is hier helemaal weg, 7 miljoen vragen voor een speler die maar 3000 verdient is 'gevaarlijk'.
Als Brugge nu slim doen ze een nieuw, lager, bod en bieden ze iets meer loon. Dan worden ze helemaal zot in Luik 😄
Ik snap ook wel dat het hier vooral de fout is van Standard dat een belachelijk bedrag vraagt voor een "parel van de academie" die ze even veel betalen als de mensen die de tickets printen.
En Balikwisha is uiteraard vrij om te kiezen voor welke club hij speelt, zoals hij ook vrij is om voor zijn portefeuille te kiezen ipv voor CL voetbal komend seizoen. Puur voor die jongen zijn carrière lijkt Antwerp ook gewoon een slimmere keuze. Minder concurrentie maar vooral €7M is een serieuze prijs, dat zorgt altijd voor extra druk.

Best mogelijk. Maar laten we de Paul nu ook niet heiliger maken dan hij is he. Het feit dat Club interesse toont in die speler zal wel meespelen want als Gheysens Verhaege een hak kan zetten zal hij het ook niet laten he. De persoonlijke vete tussen die twee (die me vooral van 1 kant lijkt te komen) zorgt wel vaker voor drama (en komt niet te vaak het Belgisch voetbal ten goede)
Hier is het slim gespeeld door de speler zelf te gaan benaderen en een hoger loon te bieden zodat hij niet voor Club wil tekenen maar echt proper is het toch weer niet he.
Paul moet niet heiliger gemaakt worden als de paus, maar Verhaeghe evenmin. Die wordt al genoeg neergezet als heilige, redder des vaderlands, messias door de bevriende pers en bruggesupporters. Al vergeten de soap rond Diagne en hoe ze anderlecht een kloot wouden draaien? Dat is helaas voor hun wel in hun gezicht ontploft. Die Verhaeghe is de meest schijnheilige die er rondloopt in het Belgisch voetbal.

Paul moet niet heiliger gemaakt worden als de paus, maar Verhaeghe evenmin. Die wordt al genoeg neergezet als heilige, redder des vaderlands, messias door de bevriende pers en bruggesupporters. Al vergeten de soap rond Diagne en hoe ze anderlecht een kloot wouden draaien? Dat is helaas voor hun wel in hun gezicht ontploft. Die Verhaeghe is de meest schijnheilige die er rondloopt in het Belgisch voetbal.
Euhm wat? Geen idee waar dit plots allemaal uit komt.
Nuja, het zal wel één of andere fixatie zijn, want toevallig ook direct geliked door 2 Anderlecht supporters.

En ja, nu gaan er artikels opgesnord worden wrs... En zo zal je van elke voetbalfiguur wel zoiets kunnen zeggen.

Er zijn weinig die zo een fortuin opbouwen zonder regelmatig ne gigacunt te zijn.

Dat Bruggesupporters die graag zijn kunt ge wel begrijpen denk ik, Brugge was op weg om een grap te worden tot Mannaerts/Verhaeghe het project op poten begonnen te zetten. Voor de rest hoor ik niet al te vaak dat die mens zo wordt opgehemeld?

Nuja, het zal wel één of andere fixatie zijn, want toevallig ook direct geliked door 2 Anderlecht supporters.

En ja, nu gaan er artikels opgesnord worden wrs... En zo zal je van elke voetbalfiguur wel zoiets kunnen zeggen.
Precies of er nooit geliked word door Bruggesupporters als RSCA door het slijk word gehaald :)

Hij heeft ons uit een groot dal gehaald, normaal dat we hem wat op handen dragen en nee ne heilige zal t nie zijn.

Je kan echt niet ontkennen dat Verhaeghe door de pers echt wel opgeworpen wordt als één van de weinige visionairs die het goed meent met "het voetbal" en "de kleine clubs", terwijl al de rest egoïsten zijn die er niets van weten. En onder Brugge supporters is het toch ook een halve god (dat laatste is niets mis mee, want zo bekijken velen onder ons De Condé ook hoor).
En qua artikels opsnorren? Dat is zelfs niet nodig. Immers op enkele artikels rond de beursgang na is elk artikel over hem een halve hallelujah.

Verhaeghe heeft ons dan ook écht uit een grote shit gehaald en daar bovenop zelfs uitgebouwd tot een zeer goed gerunde, professionele & gezonde club. Zelfs met sportieve resultaten. Op veel vlakken was Club een halve amateurclub (jeugdwerking, omkadering, accomodatie, etc). Ik denk dat de meeste niet-Club fans zwaar onderschatten hoe hard Club getransformeerd is in die 10 jaar.

Dus ja, in Brugge is hij voor velen een halve god/Messias, wat je ook wilt. Terecht trouwens.

Laatst bewerkt:
na edit: Die Tresor van Willem II zou volgens Nederlandse kranten rond zijn met Genk.

Verhaeghe heeft ons dan ook écht uit een grote shit gehaald en daar bovenop zelfs uitgebouwd tot een zeer goed gerunde, professionele & gezonde club. Zelfs met sportieve resultaten. Op veel vlakken was Club een halve amateurclub (jeugdwerking, omkadering, accomodatie, etc). Ik denk dat de meeste niet-Club fans zwaar onderschatten hoe hard Club getransformeerd is in die 10 jaar.

Dus ja, in Brugge is hij voor velen een halve god/Messias, wat je ook wilt. Terecht trouwens.

Ik ben helemaal akkoord, hoor. Ik reageerde enkel maar op BleKKie zijn melding dat die toon nergens aangeslagen zou worden ;)
Nota: Ik ben akkoord qua wat hij gedaan heeft en qua hoe de supporters hem dus bekijken. Hoe in de pers gedaan wordt, vind ik er regelmatig wel ferm over. Maar hoe ik de pers bekijk, heb ik hier al genoeg vermeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan