Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mjah kijk naar Nederland. Daar haalt ook amper een Nederlander met Noord-Afrikaanse roots een A-cap. De jeugd loopt nochtans over van dat soort talentjes. Dat is vaak een kwestie van eigen mentaliteit en de privé-omkadering. En soms ligt het aan hoe die jongens worden aangepakt door de clubs. Daardoor loopt het soms raar. Ze vertrekken ook redelijk snel, kwestie van overschatting en de omgeving die ervoor pusht om de duiten te gaan verzamelen. Maar dat is heus niet altijd het verhaal.

Ziyech is bijvoorbeeld een redelijk aparte en trotse jongen. Kwaliteit genoeg om bij Oranje aan de bak te kunnen. Maar die werd dan énorm lang quasi genegeerd door Blind. De motivatie daarvoor is moeilijk te bepalen, maar dat is dan wel een kerel die perfect A-caps had kunnen halen. Lijkt me mentaal ook een redelijk harde kerel, daar zit weinig gezever in. Boulahrouz was ook zo een beetje. Dat zijn kerels waar men mee 'naar de oorlog kan trekken'.

Maar Ajax heeft/had ook heel andere typetjes in de jeugd zitten, die iets minder gefocused zijn en ook vooral niet te lang in Nederland willen blijven. Die krijgen slechte rapporten van de jeugdcoaches en gaandeweg verdwijnt het vertrouwen in die gastjes. Die gaan ook vaak 'apart' om met hun overvloed aan geld op jonge leeftijd. Die zakken dan af omdat ze niet bij de A-kern komen en de club duwt ze onder lichte dwang naar lagere clubs waar ze soms weer eventjes komen bovendrijven zoals Idrissi onlangs. En soms hebben ze ook echt ongeluk zoals een Afellay. Prachtige voetballer, maar zijn lichaam heeft hem in de steek gelaten.

Ook niet vergeten dat om op het hoogste niveau te komen toch veel drive en talent nodig is. Minstens zijn de juiste connecties vereist om bij zelfs een kutploeg te gaan 'moonlighten'. Onze vrienden met Noord-Afrikaanse roots zijn niet écht zo talrijk als Tom Van Grieken doet uitschijnen, dus dat is al een deel dat wegvalt. En nu is het ietwat anders, maar vroeger werd harder doorgesorteerd op vlak van fysieke aspecten in de jeugd. En zij zijn vaak wat kleiner en dunner van gestel. Kan mij ook voorstellen dat ge u bij een ploeg als Club Brugge in de jeugd een beetje de vreemde eend in de bijt voelt als uw cultuur en identiteit een beetje anders is dan die van Jan en Teun. Dat zal ook wel wat met zich meedragen.

Kort gezegd : heel veel factoren hebben daar invloed op en het is een heel lange weg/afvalrace van jeugd tot A-ploeg terwijl sommige mensen meer obstakels hebben dan anderen.

Mjah kijk naar Nederland. Daar haalt ook amper een Nederlander met Noord-Afrikaanse roots een A-cap. De jeugd loopt nochtans over van dat soort talentjes. Dat is vaak een kwestie van eigen mentaliteit en de privé-omkadering. En soms ligt het aan hoe die jongens worden aangepakt door de clubs. Daardoor loopt het soms raar. Ze vertrekken ook redelijk snel, kwestie van overschatting en de omgeving die ervoor pusht om de duiten te gaan verzamelen. Maar dat is heus niet altijd het verhaal.

Ziyech is bijvoorbeeld een redelijk aparte en trotse jongen. Kwaliteit genoeg om bij Oranje aan de bak te kunnen. Maar die werd dan énorm lang quasi genegeerd door Blind. De motivatie daarvoor is moeilijk te bepalen, maar dat is dan wel een kerel die perfect A-caps had kunnen halen. Lijkt me mentaal ook een redelijk harde kerel, daar zit weinig gezever in. Boulahrouz was ook zo een beetje. Dat zijn kerels waar men mee 'naar de oorlog kan trekken'.

Maar Ajax heeft/had ook heel andere typetjes in de jeugd zitten, die iets minder gefocused zijn en ook vooral niet te lang in Nederland willen blijven. Die krijgen slechte rapporten van de jeugdcoaches en gaandeweg verdwijnt het vertrouwen in die gastjes. Die gaan ook vaak 'apart' om met hun overvloed aan geld op jonge leeftijd. Die zakken dan af omdat ze niet bij de A-kern komen en de club duwt ze onder lichte dwang naar lagere clubs waar ze soms weer eventjes komen bovendrijven zoals Idrissi onlangs. En soms hebben ze ook echt ongeluk zoals een Afellay. Prachtige voetballer, maar zijn lichaam heeft hem in de steek gelaten.

Ook niet vergeten dat om op het hoogste niveau te komen toch veel drive en talent nodig is. Minstens de juiste connecties om bij een kutploeg te gaan 'moonlighten'. Onze vrienden met Noord-Afrikaanse roots zijn niet écht zo talrijk als Tom Van Grieken doet uitschijnen, dus dat is al een deel dat wegvalt. En nu is het ietwat anders, maar vroeger werd harder doorgesorteerd op vlak van fysieke aspecten in de jeugd. En zij zijn vaak wat kleiner en dunner van gestel. Kan mij ook voorstellen dat ge u bij een ploeg als Club Brugge in de jeugd een beetje de vreemde eend in de bijt voelt als uw cultuur en identiteit een beetje anders is dan die van Jan en Teun. Dat zal ook wel wat met zich meedragen.

Kort gezegd : heel veel factoren hebben daar invloed op en het is een heel lange weg/afvalrace van jeugd tot A-ploeg terwijl sommige mensen meer obstakels hebben dan anderen.
Ik denk dat ook veel jongens vertrekken als ze geen direct perspectief zien tot doorbraak bij hun huidige ploeg. Om terug te komen op mijn voorbeeld van KAA Gent. Neem nu dat je daar bij de jeugd speelt en je weet eigenlijk dat er bij Gent zo goed als nooit iemand van de jeugd in de A-ploeg terecht komt. Als er dan iemand komt kloppen van een grotere ploeg waar bvb wél regelmatig jeugd doorbreekt en/of de voorwaarden gewoon veel beter zijn. Dan begrijp ik dat best dat iemand naar Inter/Chelsea/Juventus trekt.

Maar spelers als bvb Noa Lang willen dan écht doorbreken bij Ajax, de club van zijn hart. Krijgt geen tot weinig kansen bij Ajax maar is dan wel meteen de beste speler van België. Had Ajax dat dan zo verkeerd ingeschat?

Ik ga dus akkoord met uw conclusie, de weg naar succes is voor iedereen anders

Als je die reeks gezien hebt United belgium is er ook wat duiding gegeven waar het soms misloopt bij jongeren ( dan vooral jongens met buitenlandse roots ).
Los van het geld, voelen die gasten zich snel mis begrepen als die niet direct aan spelen toe komen etc vooral noord afrikanen zouden het moeilijk hebben met gezag enz van een trainer.
En het is opvallend gezien er hier toch wat marokanen wonen er praktisch niks doorbreekt, nu heb je wel El Hadj maar voor de rest toch maar mager ( ook even die speler bij lokeren kan op zijn naam niet komen )

Hakim Bouchouari bedoel je wss, maar eigenlijk ook maar 1 topseizoen gedraaid.
Amallah nu ook bij Standard, wel wat wisselvallig.

Mss kan Gavin dit eens onder de loep nemen zoals hij dat deed voor de zwarte Afrikanen!
Ik dacht in eerste instantie dat Kenneke Amine Benchaib bedoelde. Die zit nu bij Charleroi (vroeger Lokeren) en speelt daar toch zijn matchen, of je dat echt doorbreken kan noemen laat ik in het midden.

Ik dacht in eerste instantie dat Kenneke Amine Benchaib bedoelde. Die zit nu bij Charleroi (vroeger Lokeren) en speelt daar toch zijn matchen, of je dat echt doorbreken kan noemen laat ik in het midden.
Was bouchouari dat ik bedoelde, is dan nog even naar standard gegaan.

Vlap naar Twente lees ik? Toch ook weeral geen kans gekregen :headshake:
Vlap is gemaakt voor een competitie als de Eredivisie. Zou dus een goeie zaak zijn, zowel voor ons als voor hem.

Haalt weinig uit om die kansen te blijven geven. Te trage handelingssnelheid, en te weinig volume. Olssen woont nu blijkbaar in zijn appartement, dus een vertrek lijkt mij wel aanstaande.

Zirkzee van Bayern München zou op weg zijn naar Anderlecht. Kent iemand die? Zegt mij niet direct iets

Zirkzee van Bayern München zou op weg zijn naar Anderlecht. Kent iemand die? Zegt mij niet direct iets

Ken die enkel hiervan:

Enfin, kende de naam wel, maar niet zijn kwaliteiten. Doet me een beetje aan die Chong denken, was ook geen succes bij ons.

Ken die enkel hiervan:

Enfin, kende de naam wel, maar niet zijn kwaliteiten. Doet me een beetje aan die Chong denken, was ook geen succes bij ons.
Ah juist , beetje zelfde haar dan zal hem wel hetzelfde voetballen lol
Maakt iets meer goals als Chong

Ik bedoelde eerder: jong, Nederlands jeugdinternational, eigendom van een grote club, al verhuurd maar geen succes, snel, aanvaller,... en idd, ze hebben hetzelfde haar.

Zo een filmpje kan je van elke speler maken, de helft zijn nog verdedigende acties of acties waar we het einde niet van zien. Inderdaad Zirkzee heeft 4 goals gemaakt en Chong heeft er 2 gemaakt. Maar om dat nu als argument te gebruiken, ter verdediging van Chong (waarom zelfs, ben blij dat die hier terug weg is) is er ook een verschil tussen een flankspeler en een diepe spits.

Zo een filmpje kan je van elke speler maken, de helft zijn nog verdedigende acties of acties waar we het einde niet van zien. Inderdaad Zirkzee heeft 4 goals gemaakt en Chong heeft er 2 gemaakt. Maar om dat nu als argument te gebruiken, ter verdediging van Chong (waarom zelfs, ben blij dat die hier terug weg is) is er ook een verschil tussen een flankspeler en een diepe spits.
eerst en vooral , ik maakte de gelijkenis niet he ...
Ik heb ook een filmpje gezien van een andere spits die ze wouden gaan halen , ben de naam kwijt , dan zie je pas het verschil in kwaliteit ....
ik bekijk liever meerdere filmpjes dan een artikel op een of andere kutsite
En btw hij is er nog ni he wat zitten we hier dan te discuteren ;)

Als het die Zirkzee zou worden moet er toch nog iets bij zou ik denken. Kunt toch niet de hele aanval laten rusten op die jonge zijn schouders

Voor zover ik zie gewoon een wisselmogelijkheid voor op de flanken, zijn nog bezig met andere targets ook voor die posities

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan