Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ge hebt geen schrik dat dat met Polle Plastiek dan niet hetzelfde verhaaltje gaat worden als die zen speeltje beu is?
Ik denk dat hij als ondernemer zonder affiniteit met voetbal begonnen is en nu meer en meer een fan is geworden. Vooral zijn vrouw Ria is een superfan geworden en zijn zoon zit nu ook mee in Antwerp.
Het kan altijd hé maar op middellange termijn maak ik mij geen zorgen.

Sorry hoor, maar hierop ga ik toch even op moeten reageren. Als Anderlecht de club is die het verstandigst met geld omga, ga ik toch even wat feiten moeten opsommen.

Vlap gekocht voor 6,9 mil, amper gespeeld, nu weer verhuurd
Sanneh gekocht voor 8 mill, amper gespeekd, krijgen ze niet weg vanwege zijn dik contract
Stanciu gekocht voor 9,7 mil, verkocht voor 3,75 mil
Bundu gekocht voor 2,8 mil, meer moet ge daarover niet zeggen
Nkaka voor 1 mil gekocht, in welke kern zit die?
Makarenko gekocht voor 1,2 mil, verkocht voor 200k
Dimate gekocht voor 5 mill, verkocht voor 2,2 mil
Kenny Saief gekocht voor 3,7 mil, zit ook ergens in een b kern?
Vranjes gekocht voor 3,2 mil, had nog eens dik contract ook, transfervrij vertrokken
Om dan nog eens te zwijgen over het dik contract dat Trebel heeft.

En dan vergeet ik nog een hele hoop wss..

maar Anderlecht is zo dom niet om geld door ramen en deuren te smijten? Oke
Elke club maakt domme transfers ...

Hoezo typisch Antwerps? Den Antwerp is nooit de ploeg geweest om met geld te smijten naar spelers. Integendeel, voor dit seizoen bijna altijd met gratis, vaak wel goede, spelers die ze dan wel marktconform betaalde.
Dit is het eerste seizoen dat ze lange termijnvisie hebben vind ik.
De financiële problemen uit het verleden kwam enkel door wanbeheer door dhr Wauters. (Die er zelf niet armer door geworden is.)
Antwerps in de zin van: clubs in Antwerpen de afgelopen 20 jaar. Er is gortig met geld gesmeten door incompetente mensen langs alle kanten. Beerschot voorop, Lierse volgt al snel en zo zijn er nog meer voorbeelden. En niet altijd op vlak van transfersommen voor spelers. Antwerp heeft dus ook geen onbesproken parcours afgelegd de afgelopen jaren. De belachelijke trainers die al zijn aangesteld geweest, met Bico voorop. En als zo iemand opduikt weet ge ook dat daar wat malafide geldstromen mee gemoeid gaan natuurlijk. Ook een paar transfers die flink wat duiten hebben gekost op vlak van verloning met weinig rendement, genre Vleminckx bijvoorbeeld. Ik kan u wel vertellen dat er heel wat lelijke contractjes rondspookten bij Antwerp de laatste jaren.

En het is maar de vraag hoe gezond Antwerp nu daadwerkelijk is hé. Want vergis u niet, 'marktconform loon' of niet : er is recent met geld gespeeld dat de club zelf niet genereerde. Want Antwerp is een prachtige club, maar de supporters zijn relatief een grotere blaam op het budget van de politie Antwerpen dan dat ze echt geld in het laatje brengen voor de club. Dus de sugar daddy is momenteel hét sterke punt van Antwerp. Dat is een beetje de harde realiteit. En als die zijn geldbuideltje ineens wegtrekt zit Antwerp met een waanzinnige structurele kost waar ook grotendeels een bepaald bouwbedrijf baat bij heeft gehad. Aan het hoofd staat dus helaas weer een megalomane gek. Ditmaal eentje met 63 facelifts en die wilt eerder Bart Verhaeghe zijn broek afsteken dan Antwerp kampioen maken.

Dat de vorige financiële problemen door Wauters kwamen zal niemand ontkennen natuurlijk. Maar ik zie toch wel de mogelijkheid van een tragedieke in de toekomst. Op een bepaald moment wordt het Josdag.

Antwerps in de zin van: clubs in Antwerpen de afgelopen 20 jaar. Er is gortig met geld gesmeten door incompetente mensen langs alle kanten. Beerschot voorop, Lierse volgt al snel en zo zijn er nog meer voorbeelden. En niet altijd op vlak van transfersommen voor spelers. Antwerp heeft dus ook geen onbesproken parcours afgelegd de afgelopen jaren. De belachelijke trainers die al zijn aangesteld geweest, met Bico voorop. En als zo iemand opduikt weet ge ook dat daar wat malafide geldstromen mee gemoeid gaan natuurlijk. Ook een paar transfers die flink wat duiten hebben gekost op vlak van verloning met weinig rendement, genre Vleminckx bijvoorbeeld. Ik kan u wel vertellen dat er heel wat lelijke contractjes rondspookten bij Antwerp de laatste jaren.

En het is maar de vraag hoe gezond Antwerp nu daadwerkelijk is hé. Want vergis u niet, 'marktconform loon' of niet : er is recent met geld gespeeld dat de club zelf niet genereerde. Want Antwerp is een prachtige club, maar de supporters zijn relatief een grotere blaam op het budget van de politie Antwerpen dan dat ze echt geld in het laatje brengen voor de club. Dus de sugar daddy is momenteel hét sterke punt van Antwerp. Dat is een beetje de harde realiteit. En als die zijn geldbuideltje ineens wegtrekt zit Antwerp met een waanzinnige structurele kost waar ook grotendeels een bepaald bouwbedrijf baat bij heeft gehad. Aan het hoofd staat dus helaas weer een megalomane gek. Ditmaal eentje met 63 facelifts en die wilt eerder Bart Verhaeghe zijn broek afsteken dan Antwerp kampioen maken.

Dat de vorige financiële problemen door Wauters kwamen zal niemand ontkennen natuurlijk. Maar ik zie toch wel de mogelijkheid van een tragedieke in de toekomst. Op een bepaald moment wordt het Josdag.
Uiteindelijk hangt toch quasi elke club in de 2 hoogste klasses van België af van een of andere sugardaddy he. Als het geen voorzitter is, dan is het wel een of andere buitenlandse investeringsgroep die geld heeft gepompt in de ploeg.

Ik ga Antwerp hier niet goed praten he, verre van. Maar er zijn bitter weinig ploegen die nog overleven zonder geld van buitenaf vrees ik. En ik ga er wel van uit dat als plastieken Pol het morgen beu is dat hij het boeltje verkoopt met een pak winst. En dat dus een andere rijke organisatie den boel overpakt. Of die dan even veel ambitie hebben is nog af te wachten natuurlijk.

Mamadou Fall zou onderweg zijn naar Leuven, en er zou ook gepraat worden met... Zotte Didier!

Je snapt mijn punt dus :D

Dieje kerel was nog naar onze fandag gekomen en alles. Handjes schudden en lachen met de supporters, op de foto's gaan en alles. Om dan een week later bij jullie te tekenen. Ongezien.

Lijstje begint wel aan te dikken bij jullie wat betreft spelers met een geschiedenis bij Beerschot. maar goed, "in be4: eenmaal het niveauverschil zo groot is, lig je daar niet meer van wakker en verwaterd die rivaliteit wat" ;)

Dieje kerel was nog naar onze fandag gekomen en alles. Handjes schudden en lachen met de supporters, op de foto's gaan en alles. Om dan een week later bij jullie te tekenen. Ongezien.

Lijstje begint wel aan te dikken bij jullie wat betreft spelers met een geschiedenis bij Beerschot. maar goed, "in be4: eenmaal het niveauverschil zo groot is, lig je daar niet meer van wakker en verwaterd die rivaliteit wat" ;)
Voor geld danst den beer. 😏

Zijt is gewoon allemaal blij dat Il fucking Ninja in een Belgische ploeg komt spelen.

Toen hij niet mee mocht naar het WK stond half Vlaanderen op zijn achterste poten en nu doen er lelijk over deze transfer.

Als, en ik zeg wel als, hem in zijn goei doen dan is dat gewoon een enorm goede speler. Of hij zijn niveau haalt van weleer is natuurlijk een andere vraag.

Sorry hoor, maar hierop ga ik toch even op moeten reageren. Als Anderlecht de club is die het verstandigst met geld omga, ga ik toch even wat feiten moeten opsommen.

Vlap gekocht voor 6,9 mil, amper gespeeld, nu weer verhuurd
Sanneh gekocht voor 8 mill, amper gespeekd, krijgen ze niet weg vanwege zijn dik contract
Stanciu gekocht voor 9,7 mil, verkocht voor 3,75 mil
Bundu gekocht voor 2,8 mil, meer moet ge daarover niet zeggen
Nkaka voor 1 mil gekocht, in welke kern zit die?
Makarenko gekocht voor 1,2 mil, verkocht voor 200k
Dimate gekocht voor 5 mill, verkocht voor 2,2 mil
Kenny Saief gekocht voor 3,7 mil, zit ook ergens in een b kern?
Vranjes gekocht voor 3,2 mil, had nog eens dik contract ook, transfervrij vertrokken
Om dan nog eens te zwijgen over het dik contract dat Trebel heeft.

En dan vergeet ik nog een hele hoop wss..

maar Anderlecht is zo dom niet om geld door ramen en deuren te smijten? Oke

Zit 1 transfer tussen van het huidige management. Bundu.

Wij zijn trouwens dit seizoen al eventjes in gang geschoten.
Nog 1 back up spits en we hebben een kern waar we iets mee zijn.

Laatst bewerkt:
Zijt is gewoon allemaal blij dat Il fucking Ninja in een Belgische ploeg komt spelen.

Toen hij niet mee mocht naar het WK stond half Vlaanderen op zijn achterste poten en nu doen er lelijk over deze transfer.

Als, en ik zeg wel als, hem in zijn goei doen dan is dat gewoon een enorm goede speler. Of hij zijn niveau haalt van weleer is natuurlijk een andere vraag.
Er waren er toch een paar ook aant zagen toen Kompany naar ons kwam , aard van t beestje zekers .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan