Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat er nog iets bij moest, oké, maar dit lijkt me toch wat te veel van het goeie, niet?
Het is wel al een paar andere transferperiodes wat rustiger, dat moet wel gezegd zijn, maar dit is precies het andere extreem .... Hoeveelste transfer is dit nu?

Oké, ff transfermarkt er bij genomen https://www.transfermarkt.be/fc-brugge/transfers/verein/2282
9 transfers, en das nog zonder Izquirdo, en zonder Buchanan die pas in januari komt. Waarvan 3 gehuurd.
En in theorie Sobol & Lang ook nog definitief vastgelegd, hmmm

Okéja, sommige zijn wel voor de breedte natuurlijk, maar er gaat toch wel nog wat moeten vertrekken als iedereen beetje wil spelen. Ricca & Dost mogelijks, maar voor de rest hmm.

Dat er nog iets bij moest, oké, maar dit lijkt me toch wat te veel van het goeie, niet?
Het is wel al een paar andere transferperiodes wat rustiger, dat moet wel gezegd zijn, maar dit is precies het andere extreem .... Hoeveelste transfer is dit nu?

Oké, ff transfermarkt er bij genomen https://www.transfermarkt.be/fc-brugge/transfers/verein/2282
9 transfers, en das nog zonder Izquirdo, en zonder Buchanan die pas in januari komt. Waarvan 3 gehuurd.

Okéja, sommige zijn wel voor de breedte natuurlijk, maar er gaat toch wel nog wat moeten vertrekken als iedereen beetje wil spelen. Ricca & Dost mogelijks, maar voor de rest hmm.
Mitrovic, Ricca en Rits lijken mij toch wel nog degene die weg moeten.

Toch ook vreemd wat Rits opeens misdaan heeft.
Persoonlijk ook geen fan van Rits, beetje hetzelfde als Mechele. Goede mentaliteit en veel strijd maar gaat elke match wel eens de mist in.
Goed genoeg om tegen de meeste ploegen in België te spelen maar toch te weinig voetballer voor meer (vind ik).
Niet dat Balanta zoveel beter is maar bon.

Ik zou het persoonlijk vreemd vinden dat Rits zou moeten vertrekken. Die zorgde toch voor veel stabiliteit op het middenveld tijdens onze sterkere periodes voorbije seizoenen.

Dessers naar Feyenoord zou rond zijn. En Lucumi en Onuachu zouden gewoon blijven.
Met Kouassi en Odey ook nog wat overbodig volk kwijt geraakt.

Edit: Samatta zit handtekeningsklaar op de Bosuil.

Laatst bewerkt:

Toekomstige opvolger van Romo? Bakken ervaring alleszins, zowel van bij Nordsjaelland als in de Ligue 1.

Adzic en Sanneh hun contract ontbonden. Dauda, Nkaka en Bundu uitgeleend.
Dat geld van Sanneh moet toch echt wel pijn gedaan hebben. Recht de vuilbak in.
Kompany zijn witte merel tegen Vitesse mag nu ook ineens weg? Dauda is al jaren niet goed genoeg voor RSCA.

Wat Brugge betreft... Veel transfers, op zich niet slecht maar ik vroeg me zoals @Sportinggboy zegt wel af hoe Clement iedereen tevreden gaat houden. Europa gaat 99/100 al voorbij zijn na de groepsfase. Dan heb je nog de Beker van België en de competitie.

CDK - Wesley - Lang
Vanaken - Vormer
Otasowie
Sobol - Nsoki - Hendry - Mata
Mignolet​

Zoiets zeker?
Zou denken dat ze Sowah niet gehaald hebben voor 9mio om op de bank te zitten. Die zal de rechterflank wel doen (in een 3-5-2 met Mata dan op de RCV of 4-3-3 met Mata dan op de RV) of op de positie van Vormer eventueel.

Maouassa lijkt me een topper die sowieso eerste keuze zal worden op de linkerflank in plaats van Sobol.

Balanta/Otasowie/Vormer/Rits zullen wel wat roteren.

Eerst maar zien hoe fit en goed Wesley nog is. Dost zal ook nog zeker kansen krijgen.

Met wellicht maar 6 Europese matchen, gaan ze wel moeten roteren om iedereen tevreden te houden ja...

Zou denken dat ze Sowah niet gehaald hebben voor 9mio om op de bank te zitten. Die zal de rechterflank wel doen (in een 3-5-2 met Mata dan op de RCV of 4-3-3 met Mata dan op de RV) of op de positie van Vormer eventueel.

Maouassa lijkt me een topper die sowieso eerste keuze zal worden op de linkerflank in plaats van Sobol.

Balanta/Otasowie/Vormer/Rits zullen wel wat roteren.

Eerst maar zien hoe fit en goed Wesley nog is. Dost zal ook nog zeker kansen krijgen.

Met wellicht maar 6 Europese matchen, gaan ze wel moeten roteren om iedereen tevreden te houden ja...

Op de Football Manager manier he, elke match verschillend elftal.

Doumbia wordt gehuurd van Sporting.
Nog bij ons gespeeld en ex speler van Rsca

Sissako wrs die nog vertrekt…

Ook even rechtzetten dat Antwerp nooit interesse heeft gehad in Dessers. Plan A was Cabral en plan B Samatta. Achterin blijft Seck dus zal Jorgensen ook niet komen.

Sieben Dewaele van Anderlecht naar Oostende.

Is wel de zoveelste transfer van Oostende die direct uitgeleend word naar Nancy. Constructie van voorzitter Ganaye die nu beetje teveel opvalt. Met Hendry nog een sterkhouder kwijt en amper inkomende transfers die effectief gaan spelen voor KVO, meer dan de helft direct uitgeleend denk ik aan Nancy en Co..

Persyn en Providence lijken mij van die gokjes puur om te kijken of ze echt wel iets waard zijn. Voor Wesley is Badji eruit gegaan en hij is zelfs nog (lang) niet fit. Izqueirdo is nog maar de vraag of die zelfs gaat spelen. Buchanon komt pas na het einde van zijn seizoen hier nog aan, ook geen cadeau. Die Noor is ook maar iets voor de toekomst.

Sowah zal toch voor de basis gekocht zijn neem ik aan en was ook nodig. Een extra CV was welkom en Ricca zijn liedje is uitgezongen vrees ik. Hopelijk kan Otasowie voor concurrentie zorgen in het midden.

Goeie zaak voor Dessers dat hij naar Feyenoord gaat, voetbal dat ze in Nederland spelen past beter bij hem. Samatta ook een goeie zaak voor Antwerp.

Goeie zaak voor Dessers dat hij naar Feyenoord gaat, voetbal dat ze in Nederland spelen past beter bij hem. Samatta ook een goeie zaak voor Antwerp.

Qua Samatta. Eén van de redenen (op leeftijd en doorverkoop na) dat Genk niet voor Samatta gekozen heeft (terwijl hij echt letterlijk zat te wachten op ons en daarom ook meerdere aanboden afgewezen heeft tot de laatste dag), is dat zijn vorm de laatste twee seizoenen "niet goed" was om een understatement te gebruiken. Samatta gaat normaal (tenzij die ineens een supersnelle boost krijgt van jewelste omdat die weer in een vertrouwde, warme omgeving woont) wel een tijd nodig hebben om in vorm te komen. Maar als één van drie spitsen zal hij die tijd wel hebben in Antwerp.

Voorlopige ideale basis voor Club lijkt me als volgt (met zeer aanvallende backs):

Lang CDK Sowah
Vanaken Vormer
Balanta/Otasowie
Maouassa Nsoki Hendry Mechele Mata
Mignolet

Eerste invallers: Dost/Wesley, Rits, Sobol, Nusa, Mbamba. De rest lijken me vooral back ups.

Laatst bewerkt:
Voorlopige ideale basis voor Club lijkt me als volgt (met zeer aanvallende backs):

Lang CDK Sowah
Vanaken Vormer
Balanta/Otasowie
Maouassa Nsoki Hendry Mechele Mata
Mignolet

Eerste invallers: Dost/Wesley, Rits, Sobol, Nusa, Mbamba. De rest lijken me vooral back ups.
Met 12 man starten in de basis lijkt mij erg ideaal ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan