Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Emanuel Emegha, 19-jarige Nederlandse spits, komt over van Sparta. Hopelijk meteen inzetbaar en iemand die een bal kan bijhouden want dat ontbreekt toch echt vooraan.

Zouden ook nog met een linksback bezig zijn om de concurrentie met Vines en Bataille aan te gaan.

Eiting gaat naar Huddersfield en Ugbo wordt uitgeleend aan Troyes. Ik had meer van die 2 verwacht.

Langs de andere kant krijgen Oyen en Nemeth misschien meer kansen nu.

Lap, toch geen nieuwe linksback gehaald. Van Bataille word ik depressief en Vines zie ik ook niet direct een hoger niveau halen, al zit daar nog wel potentieel in.

De ogen beginnen eindelijk wat open te gaan precies. Al denk ik dat makelaars waarschijnlijk een nog slechtere invloed hebben. Zolang zij procentjes verdienen op deals en contract, blijven zij spelers motiveren om hoge lonen en tekengelden te eisen.

Dus ik neem iemand aan en betaal die daar veel te veel geld voor, zoveel zelfs dat ik als bedrijf daar van in de problemen kan komen, dan beslis om die speler niet meer te gebruiken en dat is dan de schuld van die speler? :oink:

Die speler moet uit sympathie met de club die hem niet meer nodig heeft zijn contract zomaar ontbinden? Hilarisch.

De ogen beginnen eindelijk wat open te gaan precies. Al denk ik dat makelaars waarschijnlijk een nog slechtere invloed hebben. Zolang zij procentjes verdienen op deals en contract, blijven zij spelers motiveren om hoge lonen en tekengelden te eisen.

Wat een idiote uitleg van die econoom seg...
Clubs die al jaren boven hun stand leven en met miljoenen gooien om de ene na de andere speler binnen te halen draaien plots half failliet omdat ze minder inkomsten hebben door corona en het is de fout van de speler wiens kop is zot gemaakt?
Het ligt idd aan clubs en makelaars, niet aan spelers. Als een speler een bepaald loon eist is het nog altijd aan de club om dat loon te willen geven he... Als elke club neen zegt levert die vanzelf wel in maar als die gekken in dat bestuur die prijs willen leggen moet ze maar dokken ook imo.

Het zal er nooit van komen maar ik blijf stiekem hopen op een salary cap zoals in Amerikaanse sporten.

Wat een idiote uitleg van die econoom seg...
Clubs die al jaren boven hun stand leven en met miljoenen gooien om de ene na de andere speler binnen te halen draaien plots half failliet omdat ze minder inkomsten hebben door corona en het is de fout van de speler wiens kop is zot gemaakt?
Het ligt idd aan clubs en makelaars, niet aan spelers. Als een speler een bepaald loon eist is het nog altijd aan de club om dat loon te willen geven he... Als elke club neen zegt levert die vanzelf wel in maar als die gekken in dat bestuur die prijs willen leggen moet ze maar dokken ook imo.

Het zal er nooit van komen maar ik blijf stiekem hopen op een salary cap zoals in Amerikaanse sporten.

Trudo Dejonghe is een van de meest vooraanstaande sporteconomen in Belgie en heeft tig artikels en onderzoeken gepubliceerd over het Belgisch voetbal. Om hem zomaar een idiote uitleg te verwijten terwijl je zelf met een simpele uitleg afkomt ("als alle clubs neen zeggen") en terwijl hij over meer en betere data beschikt om tot bepaalde conclusies te komen, dat is opmerkelijk.

Ik denk dat de recente openbaringen over zwart geld en foefelende makelaars/bestuurders toch ook aanwijzen dat het wel een beetje moeilijker is dan gewoon "als alle clubs neen zeggen". Als Trebel 2 miljoen euro vraagt bij zijn transfer naar Anderlecht en Van Holsbeeck geeft dat omdat hij omgekocht wordt door Bayat, is dat dan dom van de "club" dat hun manager omgekocht is?
Met al die buitenlandse investeerders en schimmige constructies via malafide makelaars is het echt niet zo simpel als jij voorstelt om "gewoon" even gezamenlijk "neen" te zeggen.

Langs de ene kant is het hun goed recht om veel geld te vragen en via bepaalde druk ervoor te zorgen dat ze dat krijgen, maar, in de recente omstandigheden moeten ze zich er dan ook bewust van worden dat ze zonder een gedragswijziging hun werkgevers in de problemen brengen.

Mja goeie bestuurders gaan toch gewoon niet op de vraag in. En goeie bestuurder zijn degene die niet toegeven aan de druk van makelaars en weet ik veel wat, en die zijn idd dungezaaid in de voetbal wereld, maar daar zijn toch echt wel de clubs zelf verantwoordelijk voor.

En die goeie bestuurders worden dan achteraf "gewraakt" door de makelaars waardoor clubs het een pak moeilijker krijgen om Belgische spelers aan te trekken...

Anyway, in ander nieuws:

Twee opmerkingen:
1) Blijkbaar wou KV Mechelen Suzuki van Beerschot. :rofl:

Waarom @Merlin ? Die kerel heeft 1 goal gescoord in zijn laatste 2000 speelminuten in Belgie.

2) Blijkbaar hebben zowel Holzhauser als Suzuki een clausule dat ze GRATIS weg mogen bij degradatie. :rofl:

Welke megalomane zot bij ons stelt die contracten op??? Dat spelers weg mogen aan beperkte bedragen bij degradaties, ja, dat is gekend. Maar gratis? Dat is toch pure kapitaalsvernieting... Dat wil dan toch zeggen dat je als promovendus een hele dikke nek hebt dat je denkt niet te kunnen degraderen tijdens de komende jaren (want de contracten zijn voor meerdere jaren).
En daarbovenop, welke motivatie hebben/hadden Suzuki en Holzhauser nog sinds Oktober om hun truitje nat te maken en er alles voor te gevenm om niet te degraderen? Ze mogen immers gratis weg bij degradatie... En toch krijgen die zoveel speelminuten, terwijl hun prestaties navenant zijn. Verklaart bv waarom Holzhauser elke corner los naar de keeper trapt, zo kan er inderdaad niet gescoord worden.

Ik kan het echt niet begrijpen hoe slecht Beerschot weeral geleid wordt.

Maar Holzhauser heeft een dik contract versierd in zijn 4, 5 goeie maanden in 2020. Zou die ook niet beseffen dat hij zich financieel niet kan verbeteren elders?
Is het weg kunnen of weg moeten bij degradatie? Voor hetzelfde geld doet hij gewoon zijn contract uit...

Trudo Dejonghe is een van de meest vooraanstaande sporteconomen in Belgie en heeft tig artikels en onderzoeken gepubliceerd over het Belgisch voetbal. Om hem zomaar een idiote uitleg te verwijten terwijl je zelf met een simpele uitleg afkomt ("als alle clubs neen zeggen") en terwijl hij over meer en betere data beschikt om tot bepaalde conclusies te komen, dat is opmerkelijk.
Het enige dat in dat artikel wordt aangekaart als oplossing is dat de werknemer even gaat inleveren omdat de werkgever zijn te duur contract niet meer kan betalen. Toch ook best simplistisch niet waar? Om nog maar te zwijgen over het feit dat dat gewoon belachelijk is en in eender welke andere sector neer gaat komen op stakingen.

Ik denk dat de recente openbaringen over zwart geld en foefelende makelaars/bestuurders toch ook aanwijzen dat het wel een beetje moeilijker is dan gewoon "als alle clubs neen zeggen". Als Trebel 2 miljoen euro vraagt bij zijn transfer naar Anderlecht en Van Holsbeeck geeft dat omdat hij omgekocht wordt door Bayat, is dat dan dom van de "club" dat hun manager omgekocht is?
Met al die buitenlandse investeerders en schimmige constructies via malafide makelaars is het echt niet zo simpel als jij voorstelt om "gewoon" even gezamenlijk "neen" te zeggen.
En waar precies is het de speler zijn schuld in dit plaatje?

Ik vind net dat onze vriend het, zoals het een econoom betaamt, allemaal heel simpel in de schoot van de speler (en dus de werknemer) gooit dat clubs (dus de werkgever) overkop gaan terwijl de verantwoordelijkheid wel degelijk bij de clubs en makelaars ligt.
Als Van Holsbeeck omgekocht is is het toch nergens de schuld van Trebel dat hij 2M per jaar krijgt maar wel die van RSCA dat ze zo'n foefelaar al die beslissingen laten nemen? Anderlecht is niet naar de rand van het faillisement gebracht omdat Herman en Bayat malafide personen waren he, maar omdat er blijkbaar van bovenaf niemand iets van controle uitvoerde op al die hun handelingen en ze gewoon liet doen.
Voorzitters van voetbalclubs moeten gewoon eens dringend in de 21e eeuw gesleurd worden en beseffen dat ze eigenlijk CEO van een bedrijf zijn, niet meer de zatte nonkel die met kerst enveloppes uitdeelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan