Persoonlijk lijkt me dit net een zeer goede stap voor hem. Spelers als Maehle, Mali, Castagne zijn een trapje lager ingevloeid en plukken daar de vruchten van. Mali kan naar Inter, Castagne zit al in Leicester. En gezien CDK zeer waarschijnlijk een (nog) betere toekomst als die mannen tegemoet gaat, lijkt dat trapje hoger ook terecht voor hem. In de Serie A gaat hij veel kunnen spelen, CL meedoen op een niveau met hogere verwachtingen en duikt hij nog meer op in het oog van hoger aangeschreven clubs. Een hoger niveau als Milan bovenaan de serie A is een titelkandidaat (of outsider) in de PL of de Primera Division (Bayern en PSG tellen ook mee, maar die hun competities schat ik zeker niet hoger in dan de Serie A) en dat lijkt me voorlopig een te grote stap.
Als die zijn toekomst zodanig is als velen verwachten, gaat die daar vlug weggeplukt worden en dan gaat het zijn om effectief te spelen. In Milan kan hij in de tussentijd werken aan één van de dragende spelers worden in een hoger aangeschreven club en competitie als de onze.