Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Milan is geen hypernew club zoals city,psg etc maar zou een eer zijn door te mogen spelen san siro :love:
Wat versta je dan onder "mooie club", want Milan blijft ondanks de afgelopen jaren toch een serieuze powerhouse qua uitstraling in het Europees voetbal?

Hoezo? AC Milan is een instituut toch?
Net kampioen gespeeld in Italië en zelfs in hun "magere" jaren, die nu toch ook stillaan voorbij lijken, toch nog meer uitstraling dan de helft vd meer succesvollere ploegen toen, zowel in eigen land als in het buitenland.

Ik denk dat er weinig jonge gasten niet zouden staan springen om daar voor te spelen.
Mooiere club is misschien niet juist uitgedrukt, maar de serie A heeft al jaren moeite om aan te knopen met andere top competities. Uiteraard ook door het gigantische geld wat rond gaat in Engeland en Spanje. Dat Milan een ploeg met uitstraling is en een mooie geschiedenis heeft, is een feit, maar echt relevant zijn ze op dit moment niet in Europa. Daarnaast vraag ik me af of de Serie A de juiste competitie is voor CDK. Ik verwacht dat CDK gewoon een betere ploeg aan kan en vraag me af of Milan/Serie A een goede beslissing is voor zijn ontwikkeling.

Mooiere club is misschien niet juist uitgedrukt, maar de serie A heeft al jaren moeite om aan te knopen met andere top competities. Uiteraard ook door het gigantische geld wat rond gaat in Engeland en Spanje. Dat Milan een ploeg met uitstraling is en een mooie geschiedenis heeft, is een feit, maar echt relevant zijn ze op dit moment niet in Europa. Daarnaast vraag ik me af of de Serie A de juiste competitie is voor CDK. Ik verwacht dat CDK gewoon een betere ploeg aan kan en vraag me af of Milan/Serie A een goede beslissing is voor zijn ontwikkeling.
Goh, aan de top spelen in Italië is toch een mooie carrièresprong die hem gegarandeerd Europees voetbal oplevert, een leuke stad om in te verblijven, wereldwijd nog steeds heel erg gevolgd en zoals je zelf aangeeft ook een niveau nét onder de absolute top is (en dus meer ontwikkelingskansen geeft dan rechtstreeks de sprong te wagen naar de top van La Liga/premier league).

Qua carrièreplanning vind ik het niet slecht iig, liever dit dan pakweg een Dortmund (die ook geen potten gebroken hebben) of een Engelse subtopper genre Leicester ofzo. Dan zit je denk ik beter bij Milan.

Ik snap hem wel tis nu niet direct top in europa op dit ogenblik, en serie A is heel anders dan vb PL. Ze gaan naar ploegen moeten gaan die voetballend goed zijn werk voetbal vallen ze beiden door de mand.

Goh, aan de top spelen in Italië is toch een mooie carrièresprong die hem gegarandeerd Europees voetbal oplevert, een leuke stad om in te verblijven, wereldwijd nog steeds heel erg gevolgd en zoals je zelf aangeeft ook een niveau nét onder de absolute top is (en dus meer ontwikkelingskansen geeft dan rechtstreeks de sprong te wagen naar de top van La Liga/premier league).

Qua carrièreplanning vind ik het niet slecht iig, liever dit dan pakweg een Dortmund (die ook geen potten gebroken hebben) of een Engelse subtopper genre Leicester ofzo. Dan zit je denk ik beter bij Milan.
Ik vind leuke stad en wereldwijd gevolgd eerlijk gezegd niet echt een goed argument om die stap te zetten. Bij een Saelemaekers begrijp ik uiteraard die stap wel, al dacht ik dat die veel minder zou spelen dan hij bij Milan doet. Soit, eerst zien of de transfer er komt en dan kunnen we pas oordelen of het de juiste keuze was.

Persoonlijk lijkt me dit net een zeer goede stap voor hem. Spelers als Maehle, Mali, Castagne zijn een trapje lager ingevloeid en plukken daar de vruchten van. Mali kan naar Inter, Castagne zit al in Leicester. En gezien CDK zeer waarschijnlijk een (nog) betere toekomst als die mannen tegemoet gaat, lijkt dat trapje hoger ook terecht voor hem. In de Serie A gaat hij veel kunnen spelen, CL meedoen op een niveau met hogere verwachtingen en duikt hij nog meer op in het oog van hoger aangeschreven clubs. Een hoger niveau als Milan bovenaan de serie A is een titelkandidaat (of outsider) in de PL of de Primera Division (Bayern en PSG tellen ook mee, maar die hun competities schat ik zeker niet hoger in dan de Serie A) en dat lijkt me voorlopig een te grote stap.

Als die zijn toekomst zodanig is als velen verwachten, gaat die daar vlug weggeplukt worden en dan gaat het zijn om effectief te spelen. In Milan kan hij in de tussentijd werken aan één van de dragende spelers worden in een hoger aangeschreven club en competitie als de onze.

Ik snap hem wel tis nu niet direct top in europa op dit ogenblik, en serie A is heel anders dan vb PL. Ze gaan naar ploegen moeten gaan die voetballend goed zijn werk voetbal vallen ze beiden door de mand.
Als Lang zijnde zou ik misschien wel gaan. Die zijn mentaliteit gaat ervoor zorgen dat die de absolute top niet gaat halen denk ik. Dan kan Milan wel een mooie ploeg zijn. Van CDK verwacht ik gewoon veel meer omdat die wel de juiste mentaliteit en het talent heeft.

Realistisch blijven ook he, CDK heeft kwaliteiten ja. Maar laat ons niet vergeten dat hij in de PO's en de CL amper 1 assist wist af te leveren en geen enkele goal scoorde.
Voor de top is die gewoon nog niet goed genoeg. Een ploeg als Milan is qua niveau een perfect match. Daar 2-3 jaar presteren en de echte top komt hem wel halen.

En over 6 maanden is het WK er, heeft voor hemzelf ook geen enkel nut om naar een topclub in de PL of LL te gaan en de helft van de tijd (of meer, cfr. Sambi) op de bank te zitten in het eerste seizoen.

Persoonlijk lijkt me dit net een zeer goede stap voor hem. Spelers als Maehle, Mali, Castagne zijn een trapje lager ingevloeid en plukken daar de vruchten van. Mali kan naar Inter, Castagne zit al in Leicester. En gezien CDK zeer waarschijnlijk een (nog) betere toekomst als die mannen tegemoet gaat, lijkt dat trapje hoger ook terecht voor hem. In de Serie A gaat hij veel kunnen spelen, CL meedoen op een niveau met hogere verwachtingen en duikt hij nog meer op in het oog van hoger aangeschreven clubs. Een hoger niveau als Milan bovenaan de serie A is een titelkandidaat (of outsider) in de PL of de Primera Division (Bayern en PSG tellen ook mee, maar die hun competities schat ik zeker niet hoger in dan de Serie A) en dat lijkt me voorlopig een te grote stap.

Als die zijn toekomst zodanig is als velen verwachten, gaat die daar vlug weggeplukt worden en dan gaat het zijn om effectief te spelen. In Milan kan hij in de tussentijd werken aan één van de dragende spelers worden in een hoger aangeschreven club en competitie als de onze.
Het kan zijn dat je gelijk hebt. Dat zullen we moeten zijn. De spelers die jij opnoemt zijn een pak minder getalenteerd en dan kan de seria A idd een mooie springplank zijn. Je kunt natuurlijk ook niet alles 1 op 1 vergelijken. Je moet ook naar een ploeg gaan die aanleunt bij je spelstijl.

Realistisch blijven ook he, CDK heeft kwaliteiten ja. Maar laat ons niet vergeten dat hij in de PO's en de CL amper 1 assist wist af te leveren en geen enkele goal scoorde.
Voor de top is die gewoon nog niet goed genoeg. Een ploeg als Milan is qua niveau een perfect match. Daar 2-3 jaar presteren en de echte top komt hem wel halen.

En over 6 maanden is het WK er, heeft voor hemzelf ook geen enkel nut om naar een topclub in de PL of LL te gaan en de helft van de tijd (of meer, cfr. Sambi) op de bank te zitten in het eerste seizoen.
Waarom niet gewoon nog een jaartje blijven? Dat is toch ook een optie.

Het kan zijn dat je gelijk hebt. Dat zullen we moeten zijn. De spelers die jij opnoemt zijn een pak minder getalenteerd en dan kan de seria A idd een mooie springplank zijn. Je kunt natuurlijk ook niet alles 1 op 1 vergelijken. Je moet ook naar een ploeg gaan die aanleunt bij je spelstijl.

Maar verwacht je dan echt dat CDK in zijn eerste seizoen gaat kunnen spelen bij toppers in de Primera Division of de PL?
Kijk naar een De Bruyne. Dat is zonder twijfel bij het absoluut beste dat we ooit in ons land hebben voortgebracht en die heeft zijn stappen in Bremen en Wolfsburg ook nodig gehad. Spelers als Lukaku en Kompany van hetzelfde overigens. Enkel Courtois is direct op hoog niveau kunnen starten.

Qua speelstijl maak ik me overigens niet te veel zorgen. Die kan op zodanig veel aanvallende posities zijn slag slaan, dat die zijn weg wel vindt.

Soit, we zullen het wel zien. Al verwacht ik eigenlijk dat die er gewoon nog een jaar Club bij doet. Technisch is het inderdaad tijd voor een stap, maar op mentaal vlak kan het misschien nog een goed jaar zijn. Hij is dit seizoen van "talentvolle jongere" gegroeid naar veel meer. Nu een seizoen in die positie binnen de club bevestigen kan in se geen kwaad. Maar ik ga niet wenen als die volgend jaar niet meer tegen ons moet spelen ;)

Dit. CDK , talentvol met hersens , maar maak eral ni direct ene van die in den top 4 zou moeten zitten in de PL.
Tweede helft en in de PO’s hebben we hem niet gezien .. wat gewoon veel te weinig is .
Bij AC Milan , wat imo gewoon een heel mooie club is , gaat hij een trapje hoger moeten presteren.

Tgoh, het is een prachtige club en de competitie is fysiek en vooral tactisch top.

Bovendien spelen ze sowieso CL en ze hebben eigenlijk een redelijk degelijke kern op op te bouwen. Het is misschien wel een hele goede moment om in te stappen.

ze hebben eigenlijk een redelijk degelijke kern op op te bouwen. Het is misschien wel een hele goede moment om in te stappen.
Dit ook vooral hoor.
Het Milan van een jaar of 3 terug had ik ook geen goed idee gevonden voor CDK maar momenteel draaien die toch terug mooi mee bovenaan in een ijzersterke competitie. Ik begrijp dat de EPL en La Liga hoger aangeschreven staan maar de Serie A staat imo boven al de rest in Europa hoor. Bayern en PSG zullen sterker zijn maar de rest van die hun competitie doen imo niet mee voor de titel in Italië als ze zich daar morgen inschrijven. Tactisch ook van een enorm hoog niveau dus daar kan hij nog veel bijleren.

En zoals hier al enkele keren aangehaald: veel beter elke week spelen in Milaan dan in Manchester, Londen of Madrid op de bank te gaan zitten. En als ik persoonlijk zou moeten kiezen tussen AC Milan of een middenmoter/staartploeg in Spanje of Engeland zou ik toch niet twijfelen en me morgen al inschrijven voor Italiaanse les :)

Ik vind Milan toch echt een mooie traditieclub die ook terug op een juist niveau zit voor een De Ketelaere. Daar je bewijzen is echt nog wel weer een paar stappen moeilijker dan bij Club blijven nu.

En dan nog Origi die ook naar daar gaat en Salemaekers die er speelt, toch ook leuk voor de Belgische connectie ginds.

Kwam daar trouwens geen nieuw stadion ?

Trouwens ik vind zijn laagtes hier bij Club nog veel te veel, milan zou al een grote stap zijn. Intensiteit is nog te groot in PL voor hem.

Trouwens ik vind zijn laagtes hier bij Club nog veel te veel, milan zou al een grote stap zijn. Intensiteit is nog te groot in PL voor hem.
Klopt!
Is ook op een leeftijd waar hij nog veel moet spelen om beter te worden dus ik hoop echt dat hij naar een ploeg gaat waar hij vaak op het veld staat. En dan lijkt Milan de betere keuze dan pakweg Aston Villa of Espanyol.

Dessers terug naar Genk. Feyenoord en Dessers zijn niet overeen gekomen. Denk dat Genk hem voor meer dan 4 miljoen kan verkopen nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan