Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Herman zat iedere vakantie in Marbella, want zijn Esmeralda zat in het onderwijs. ;) De beste “koopjes” deed hij naar eigen zeggen naar het einde van de transferperiode. De laatste jaren nam Bayat de boel gewoon over, en kwamen de brol spelers al wel wat vroeger.
Onder Van Holsbeeck was het inderdaad bijzonder triestig gesteld.

Ik snap dat je graag op vakantie gaat tijdens de zomer, maar het lijkt me toch dat juni, juli en augustus maanden zijn waar je vol aan de bak moet als sportief directeur? Ik zou toch ook wel verwachten dat Verbeke en Mazzu momenteel samen druk aan het werk zijn om de kern door te lichten en targets op te stellen. Werk genoeg daar lijkt me.
Ik denk dat, als je Anderlecht het afgelopen seizoen wat gevolgd hebt, je perfect weet wat er mist, welke posities er versterking nodig is en welke kwaliteiten die spelers moeten hebben

Is Verbeke nu eigenlijk CEO EN sportief directeur ofwa ?

Ik denk dat, als je Anderlecht het afgelopen seizoen wat gevolgd hebt, je perfect weet wat er mist, welke posities er versterking nodig is en welke kwaliteiten die spelers moeten hebben

Is Verbeke nu eigenlijk CEO EN sportief directeur ofwa ?
Goh ja, ik gok dat Mazzu wel wat anders wil spelen dan Kompany afgelopen seizoen en dan moeten ze toch profielen zoeken die Mazzu denkt nodig te hebben.

Ik denk dat Verbeke inderdaad die jobs combineert aangezien er (bij mijn weten, kan natuurlijk mis zijn) niemand zijn taken heeft overgenomen toen hij CEO werd.

Goh ja, ik gok dat Mazzu wel wat anders wil spelen dan Kompany afgelopen seizoen en dan moeten ze toch profielen zoeken die Mazzu denkt nodig te hebben.

Ik denk dat Verbeke inderdaad die jobs combineert aangezien er (bij mijn weten, kan natuurlijk mis zijn) niemand zijn taken heeft overgenomen toen hij CEO werd.
Dat uiteraard, elke coach zal zijn eigen accenten leggen.
Maar ongeacht welke opstelling of tactiek hij wilt spelen. We hebben geen scorend vermogen, geen spitsen, onvoldoende flankaanvallers en eigenlijk ook een tekort aan backs.

Dat uiteraard, elke coach zal zijn eigen accenten leggen.
Maar ongeacht welke opstelling of tactiek hij wilt spelen. We hebben geen scorend vermogen, geen spitsen, onvoldoende flankaanvallers en eigenlijk ook een tekort aan backs.
Daar ben ik het wel mee eens, (een deel van) die dossiers zouden toch stilaan op gang moeten komen willen ze er staan tegen dat de voorrondes van de Conference League beginnen.

Ik snap dat je graag op vakantie gaat tijdens de zomer, maar het lijkt me toch dat juni, juli en augustus maanden zijn waar je vol aan de bak moet als sportief directeur? Ik zou toch ook wel verwachten dat Verbeke en Mazzu momenteel samen druk aan het werk zijn om de kern door te lichten en targets op te stellen. Werk genoeg daar lijkt me.
Anderzijds kan je de meeste zaken ook wel vanop locatie regelen. Mss dat die vakantie van Mazzu ook iets te maken heeft met de opzeg die hij nog heeft bij Union?

Zouden ze niet zoals vorig jaar de uitgaande transfers afwachten?

Ik neem aan dat ze wel bezig zijn op de achtergrond maar voor een aantal zaken zal het niet evident zijn gezien de beperkingen. Het was Davignon die onlangs nog liet vallen dat er nog steeds verkocht moest worden.

Ook vorig jaar zijn ze een paar keer op hun limieten gestoten of naast bepaalde targets gegrepen terwijl ze dachten dat ze die binnen hadden. Bv. Guessand leek op weg en moest ineens toch bij Nice blijven, Suzuki dachten ze te hebben en die wilde dan finaal toch niet komen (en dan werd het Kouamé). Uiteindelijk gingen ze dan dus toch verzanden in huurbeurten van weliswaar hele goeie spelers maar dat kon ook pas gefinaliseerd worden als de verhurende clubs hun kern samengesteld hadden en wisten dat ze die jongens wilden verhuren. Dus pas in augustus. Ik zie niet in hoe het dit jaar anders gaat lopen.

Dat was ook de conclusie van Kompany intern nu: je kan de lat voor mij wel hoog leggen maar straks moeten we ofwel terug bouwen vanaf 0 (welke spitsen ga je nu hebben die er direct staan?) en dus geduld hebben (en dan kan het zijn dat je weer niet klaar bent in de Conference League-voorronde) ofwel moet je fors investeren (om bv. Zirkzee te houden - Kompany wilde graag een beetje continuïteit). Geen van beide pistes werd door Vandenhaute geapprecieerd.

Ik vrees de derde optie: ze gaan binnenkort met een hoop haalbare brol afkomen en hopen dat Mazzu dan wonderen verricht daarmee.

Ik vrees de derde optie: ze gaan binnenkort met een hoop haalbare brol afkomen en hopen dat Mazzu dan wonderen verricht daarmee.
In dat opzicht hoop ik dat men dan eerder intern posities gaat proberen invullen met wat er nu al rondloopt. Behalve dan in de spits. Een jaar naar Raman als titularis kijken zie ik nu ook niet meteen zitten.

Laatst bewerkt:
Ik zou nu precies als Anderlechtmeneer niet op vakantie gaan. Je moet nu enkele spelers lozen zodat je duiten hebt om je targets binnen te halen alvorens de carroussel écht begint te draaien. Het is écht wel een cruciale zomer in dat opzicht.

Plus er is gewoon een heel grote kans dat ze u nog regelmatiger bellen om beslissingen te nemen en zaken op te volgen terwijl ge er niet 100% bijzijt. Zo levert ge werk én privé op.

Maar bon, misschien heeft hij veel vertrouwen in de rest van de staff.

Het wordt in ieder geval een héél korte zomer en met dat WK voor de deur kan je nu mogelijks de transfers maken die je geld gaan opleveren. Op 22 juli beginnen we al te spelen en Anderlecht heeft nog steeds geen spits om de aanval te leiden. Dus als je nu op vakantie bent moet je echt wel klaar zijn om stevig uit te halen bij je terugkomst.

Maar bon, wie weet. Club kan ook nog niet handelen zonder dat de twee goudhaantjes hun krabbel hebben gezet.

In dat opzicht op ik dat men dan eerder intern posities gaat proberen invullen met wat er nu al rondloopt. Behalve dan in de spits. Een jaar naar Raman als titularis kijken zie ik nu ook niet meteen zitten.
We zullen zien. Dan zou Mazzu er echt van overtuigd zijn dat hij het wel kan gaan flikken met deze kern (en nog ergens een spits) en met die jonge gasten.

Moesten ze continuïteit hebben kunnen geven aan Kompany (mocht van mij dus zelfs gewoon opnieuw die 2 spitsen huren) zag ik ons ook een stap zetten, gewoon door die continuïteit op zich. Spelers die nog langer mekaar kennen en weten wat ze moeten doen. En vooral: de instroom aan jong talent dat stappen zet (Kana, Arnstad, maar misschien ook anderen die progressie boeken). Maar die continuïteit hebben ze opzijgeschoven, Mazzu zal toch ook deels andere dingen willen denk ik. Dat gaat tijd vergen, normaal gezien. Kan zijn dat het direct pakt, maar anders gaat dit voor een bepaalde druk zorgen waartegen hij niet bestand is naar mijn aanvoelen.

En je kan niet zeggen: we geven de man 2 jaar. Dat kon je bij Kompany doen maar Mazzu heeft niet de credits en achtergrond om dat te verdienen.

Je weet op voorhand voor eind augustus er van alles kan gebeuren, vind dat da niet kunnen ma ja transfermarkt zou voor mij voor de competitie mogen sluiten.
Ik geef nu een vb Union is direct uitgeschakeld voor CL voetbal dan gaat de prijs voor bepaalde spelers omlaag en als dan Club komt of andere rijkere club.

Ik zou nu precies als Anderlechtmeneer niet op vakantie gaan. Je moet nu enkele spelers lozen zodat je duiten hebt om je targets binnen te halen alvorens de carroussel écht begint te draaien. Het is écht wel een cruciale zomer in dat opzicht.

Plus er is gewoon een heel grote kans dat ze u nog regelmatiger bellen om beslissingen te nemen en zaken op te volgen terwijl ge er niet 100% bijzijt. Zo levert ge werk én privé op.

Maar bon, misschien heeft hij veel vertrouwen in de rest van de staff.

Het wordt in ieder geval een héél korte zomer en met dat WK voor de deur kan je nu mogelijks de transfers maken die je geld gaan opleveren. Op 22 juli beginnen we al te spelen en Anderlecht heeft nog steeds geen spits om de aanval te leiden. Dus als je nu op vakantie bent moet je echt wel klaar zijn om stevig uit te halen bij je terugkomst.

Maar bon, wie weet. Club kan ook nog niet handelen zonder dat de twee goudhaantjes hun krabbel hebben gezet.
Wij hebben natuurlijk Lang en CDK al vervangen door Buchanan en Skov Olsen. Adamyan is vervangen door Jutgla.
Er moet natuurlijk nog wel wat bij maar wij beginnen heus niet van nul.

Het is ook natuurlijk niet dat Verbeke na zijn verlof zijn laptop open doet en pas begint te zoeken he.
Die mannen zoeken het hele jaar door spelers. Herinner mij ook trouwens foto's vanop vakantie waar die gewoon zitten te werken.

Wij hebben natuurlijk Lang en CDK al vervangen door Buchanan en Skov Olsen. Adamyan is vervangen door Jutgla.

Het is ook natuurlijk niet dat Verbeke na zijn verlof zijn laptop open doet en pas begint te zoeken he.
Die mannen zoeken het hele jaar door spelers. Herinner mij ook trouwens foto's vanop vakantie waar die gewoon zitten te werken.
Elke club heeft zo een "schaduw" elftal, als er iets gebeurd dat ze direct namen hebben kan binnen de jeugd zijn of direct inzetbaar.

We zullen zien. Dan zou Mazzu er echt van overtuigd zijn dat hij het wel kan gaan flikken met deze kern (en nog ergens een spits) en met die jonge gasten.

Moesten ze continuïteit hebben kunnen geven aan Kompany (mocht van mij dus zelfs gewoon opnieuw die 2 spitsen huren) zag ik ons ook een stap zetten, gewoon door die continuïteit op zich. Spelers die nog langer mekaar kennen en weten wat ze moeten doen. En vooral: de instroom aan jong talent dat stappen zet (Kana, Arnstad, maar misschien ook anderen die progressie boeken). Maar die continuïteit hebben ze opzijgeschoven, Mazzu zal toch ook deels andere dingen willen denk ik. Dat gaat tijd vergen, normaal gezien. Kan zijn dat het direct pakt, maar anders gaat dit voor een bepaalde druk zorgen waartegen hij niet bestand is naar mijn aanvoelen.

En je kan niet zeggen: we geven de man 2 jaar. Dat kon je bij Kompany doen maar Mazzu heeft niet de credits en achtergrond om dat te verdienen.
Inderdaad, als hij de groepsfase van de Conference League niet haalt zal het er al direct tegenzitten vrees ik.

en wij moeten er pas later staan hé, geen CL voorrondes te spelen

Dat is waar, maar Buchanan is nog afwachten en het is vooral een kwestie van een extra centrale mid. En liefst ook een vervanger voor Balanta. Een rechtsback begint ook wel zich aan te dringen samen met een CB.

Dat is waar, maar Buchanan is nog afwachten en het is vooral een kwestie van een extra centrale mid. En liefst ook een vervanger voor Balanta. Een rechtsback begint ook wel zich aan te dringen samen met een CB.
Waarom Balanta vervangen? Omdat Rits zo lang uit is?
Rechtsback mag inderdaad ook wel en ik hoop elke dag dat een andere ploeg eens iets in Mechele ziet.

Waarom zouden die nu niet op vakantie kunnen, workation moet toch kunnen. GSM mee, laptopje mee en voor de rest beetje vakantie. Welke periode zouden ze anders moeten gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan