Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van Crombrugge, Debast, Delcroix, Sardella, Kana, Stroeykens, Agyei, Duranville, Ait El Hadj, Raman. Vooral hopen dat Duranville en Stroeykens blijven.
Volgens Transfermarkt heeft Refaelov ook de Belgische nationaliteit, dus die telt ook als voetbalbelg geloof ik.
Vanaf seizoen 2023-2024 zijn ook Verbruggen en Arnstad 'voetbalbelgen' (minstens 3 jaar opleiding gehad bij de club tussen 15 en 21 jaar oud).
Ook Sadiki en Lissens hebben hun profdebuut reeds gemaakt,, maar maken verre van al deel uit van de vaste wedstrijdkern uiteraard.

Als bij brugge 2 belgen verkoopt, lijken zij toch eerder in de problemen te komen met de Belgen-regel, nee?

Volgens Transfermarkt heeft Refaelov ook de Belgische nationaliteit, dus die telt ook als voetbalbelg geloof ik.
Vanaf seizoen 2023-2024 zijn ook Verbruggen en Arnstad 'voetbalbelgen' (minstens 3 jaar opleiding gehad bij de club tussen 15 en 21 jaar oud).
Ook Sadiki en Lissens hebben hun profdebuut reeds gemaakt,, maar maken verre van al deel uit van de vaste wedstrijdkern uiteraard.

Als bij brugge 2 belgen verkoopt, lijken zij toch eerder in de problemen te komen met de Belgen-regel, nee?
Keeper en reservekeeper zijn allebei Belg
Verdediging: Mechele, Odoi, Mata en Mbamba: 4 Belgen
Middenveld: Rits, Vanaken: 2
Aanval: CDK, Sandra: 2

Da's 10 Belgen in totaal die zo goed als allemaal altijd op het blad staan -> dan mogen er toch al een paar vertrekken voordat we in problemen komen lijkt me.

En als Refaelov Belg is dan Vormer ondertussen ook, nee? 😛

Keeper en reservekeeper zijn allebei Belg
Verdediging: Mechele, Odoi, Mata en Mbamba: 4 Belgen
Middenveld: Rits, Vanaken: 2
Aanval: CDK, Sandra: 2

Da's 10 Belgen in totaal die zo goed als allemaal altijd op het blad staan -> dan mogen er toch al een paar vertrekken voordat we in problemen komen lijkt me.

En als Refaelov Belg is dan Vormer ondertussen ook, nee? 😛
Vormer zal niet specifiek de belgische nationaliteit hebben aangevraagd dus neen.

En klopt, ik was er enkele vergeten van jullie. In theorie kunnen het er veel zijn. Maar als je CDK en Vanaken verkoopt, Rits nog een half jaar geblesseerd hebt, Mechele liever kwijt dan rijk bent, en Mbamba niet wil bijtekenen en er geld van maakt, dan kan je ook snel onder de 6 zakken.
Al hebben jullie natuurlijk de budgetten om ergens nog gewoon een goede belg op te gaan halen indien het echt nodig zou blijken.

u0jxt0awHJZrIsAPjhVtDEYxUBNepyEjEHmp7O6fG8i59UAx8P657Hmkmm6dBIz4frvRtruqiyKUO8TSmWM8cd3UAozKtfESOVpW=w750-e365

:woohoo:

Vormer zal niet specifiek de belgische nationaliteit hebben aangevraagd dus neen.

En klopt, ik was er enkele vergeten van jullie. In theorie kunnen het er veel zijn. Maar als je CDK en Vanaken verkoopt, Rits nog een half jaar geblesseerd hebt, Mechele liever kwijt dan rijk bent, en Mbamba niet wil bijtekenen en er geld van maakt, dan kan je ook snel onder de 6 zakken.
Al hebben jullie natuurlijk de budgetten om ergens nog gewoon een goede belg op te gaan halen indien het echt nodig zou blijken.
idd, het laatste wat je wil is dat je last minute toch wat paniek transfers van voetbalbelgen moet doen die dan zwaar overpriced zijn.

bij jullie wist ik het oprecht niet, vooral omdat sommige jongeren maar bepaalde periodes mochten meedoen onder Kompany

dan toch wel laag % voor rsca wetende dat Kompany toch graag jongeren uit eigen jeugd gebruikte?
Had er buiten Verschaeren dit seizoen een jongere uit eigen jeugd een vaste basisplaats?

Anderlecht scoorde vooral in 2019-2020 (1ste seizoen van Kompany) hoog met Belgische spelers, sindsdien is het toch serieus bergaf gegaan.

Je spreekt elkaar tegen in deze twee zinnen. Voetbalbelg =/= belg. Zo is bijvoorbeeld Radja Nainggolan wel Belg maar geen voetbalbelg omdat hij tussen zijn 15 en 21 niet minstens 3 jaar in Belgie gespeeld heeft. Ook Charly Musonda Jr. zal bij Zulte (indien hij er naar toe gaat) niet meetellen als voetbalbelg.
Refaelov voldoet niet aan die eigenschap, hij heeft tot zijn 25e in Israel gespeeld. Hij is dus Belg (genaturaliseerd) maar geen voetbalbelg.

Came here to talk about "voetbalbelg" :D GZ was sneller.
Alleen is het "23 jaar" en niet "21 jaar". Zo hebben wij Lucumi een half jaar te laat gehaald.

Had er buiten Verschaeren dit seizoen een jongere uit eigen jeugd een vaste basisplaats?

Anderlecht scoorde vooral in 2019-2020 (1ste seizoen van Kompany) hoog met Belgische spelers, sindsdien is het toch serieus bergaf gegaan.

Van Crombrugge he.
En als hij fit was speelde Delcroix altijd maar helaas.

Kompany is op een gegeven moment onder druk gezet om resultaten te halen (Verbeke zei in Mauve “fuck the process”), en dan is men meer gaan opteren voor zogenaamde squad stability. Jongens als Olsson, Refaelov, Magallan en Hoedt. Maar de kern bestond wel voor meer dan 50% uit jeugd, en dat maakte dat de eerste invallers meestal wel jeugd was. Hopelijk dwingen ze Mazzu ook op die manier de lijn aan te houden. Zeker Kana en Arnstad lijken klaar voor een volgende stap. Debast ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan