De verdediging is inderdaad wel een zorgenkindje. Maar als je iemand anders haalt dan stop je Spileers en/of Sylla in hun ontwikkeling. Met Mechele, Hendry, Spileers en Sylla zitten we goed (maar niet top).
Als er 20M (of 15M + min. 20% bij doorverkoop) wordt geboden voor Sylla zou ik niet twijfelen. Weg ermee vooraleer die implodeert omdat hij nog eens gewisseld wordt. Dan zou ik wel een stevig bedrag uitgeven aan een vervanger (liefst met doorverkoopwaarde).
Ik moet zeggen dat ik gisteren Ordoñez wel eens van de beteren vond tegen Feyenoord. Hij mag ook meer kansen krijgen in de A-ploeg.
Boyata en Odoi dan houden voor noodgevallen.
En liefst Meunier niet halen. Dat is pure kapitaalsvernietiging. Die verdient naar verluid 8,5M in z'n laatste contractjaar bij Dortmund. Dan kom je niet naar Club Bruggen voor minder dan 4-5M per jaar en wordt hij sowieso de bestbetaalde speler in de JPL (Mignolet komt aan 4M per jaar). Voor een blessuregevoelige rechtsback van 31 jaar? Stel je voor dat Sabbe hem dan voorbij steekt in de pikorde of dat hij zich kwetst, dan heb je wel een megadure bankzitter. En als Meunier dan wel een succes blijkt te zijn, dan fnuik je volledig de ontwikkeling van toptalent Sabbe. Als Buchanan nog weggaat, koop dan een nieuw jong talent die met Sabbe kan concurreren of haal een ervaren optie voor weinig geld. Een type Federico Ricca, betrouwbaar en professioneel die zijn plaats kent.