Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Omdat Anderlecht een mooier merk is dan Westerlo?
Net zoals ik Club Brugge, Standard, Genk, Antwerp en Gent een mooier merk vind dan pakweg Westerlo,
Ik zou dat oprecht heel jammer vinden mochten we 1 van deze clubs structureel verliezen uit de bovenste helft van de competitie, of als vertegenwoordigers van het Belgisch voetbal.

Goh ja, dat kan toch snel veranderen?

Gent was voor de Ghelamco nu niet echt een sexy ploeg of merk, integendeel, eerder een saaie grijze muis met een nogal triestig en met moeite halfvol stadion en weinig resultaten.

Idem voor Antwerp, ok, knappe historie dat wel, maar de laatste 20 jaar was Antwerp toch vooral een middelmatige club die in een bouwvallig stadion grotendeels in 2de klasse speelde.

Ook Genk is een club die eigenlijk pas een dikke 20 jaar goed meedraait en uitstraling heeft, voordien vlak na de fusie viel het toch ook tegen.

Clubs kunnen dus groeien en de plaats innemen van gevestigde waarden, dat is altijd zo geweest. Kijk naar Union, ze moeten nu natuurlijk blijven bevestigen wat niet makkelijk zal zijn, maar geef die een nieuw stadion en dat is toch één van de leukere, meest sexy clubs in België?

Anderlecht gaat normaal vandaag Mendel voorstellen.

Westerlo is goed aan het inkopen. Gaan nog transfers volgen de volgende dagen. Reynolds halen ze ook definitief en met Chadli zijn ze ook ver gevorderd. Stassin komt en normaal vandaag nog iemand anders ook.

Stassin is trouwens helemaal rond

361651224_3510816922509877_7211580331059835801_n.jpg

Moeten we daarvoor dan maanden horen van alle anderlechtboys hier dat Stassin een groot talent en dit seizoen wel eens tweede spits kon zijn?
Het is ook een groot talent (niet toevallig topschutter geworden in 1B natuurlijk) maar Riemer heeft het blijkbaar niet voor hem.

Net zoals ik Club Brugge, Standard, Genk, Antwerp en Gent een mooier merk vind dan pakweg Westerlo,
Ik zou dat oprecht heel jammer vinden mochten we 1 van deze clubs structureel verliezen uit de bovenste helft van de competitie, of als vertegenwoordigers van het Belgisch voetbal.
Zo'n brede top is toch juist mooi. Rode bril etc. maar ik vind het geweldig dat we vorig seizoen voor het eerst sinds 1952 een podium hadden zonder de traditionele grote drie.

Ze hebben toch mee gezorgd voor veel punten. Als je uw redenering volgt had ook Gent kunnen sneuvelen in de voorrondes. Dat was ook maar nipt. Feit is toch dat ze het allemaal goed gedaan hebben.

Uiteraard, ze hebben het goed gedaan en ze hebben veel punten gehaald. Maar wat je zei was dat we mede dankzij de punten van Anderlecht een rechtstreekse vertegenwoordiger weer hebben in de groepsronde, en dat klopt niet.

Uiteraard, ze hebben het goed gedaan en ze hebben veel punten gehaald. Maar wat je zei was dat we mede dankzij de punten van Anderlecht een rechtstreekse vertegenwoordiger weer hebben in de groepsronde, en dat klopt niet.
Ah neen, dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde echt dat ze mee ( samen met de anderen) er voor gezorgd hebben dat er terug een CL deelnemer is. Voort zelfde geld gaat er maar 1 team door en hebben we nog niks. Dus het is mooi van alle teams die Europees hebben gespeeld. Ik denk echt dat dit iets unieks gaat zijn. Binnen een jaar of 5 gaan we dat weten als blijkt dat we dat niet meer hebben gehaald. Hopelijk van wel ;)

Niet akkoord :)

Voor mij tellen de Europese successen, wie er ook voor zorgt. Ik ga uiteraard niet teleurgesteld zijn als Anderlecht zich volgend jaar kan plaatsen en ver kan geraken in Europa he, maar of dat nu "het mooie merk" RSCA is of de "grijze muis" Westerlo: couldn't care less! Hell, ergens heb ik het zelfs voor die sprookjes van de underdogs (ik ben er te jong voor maar als ik mijn vader hoor vertellen hoe het kleine SK Beveren het grote Inter Milaan klopte in '79 krijg ik spontaan kippevel)

Als fan ligt dat natuurlijk anders, dat snap ik ook wel. Maar als er komend seizoen 15 punten gewonnen worden voor de coëfficiënt zal het mij echt worst wezen welke ploeg er daar 12 van pakt en welke maar 1.

Het enige argument dat je eventueel kan aanbrengen is dat grotere clubs meer kans maken om niet leeggeroofd te worden na een goed seizoen.

Sebiet moet ik gaan supporteren voor Aarhus. Mij laat het koud wie allemaal mee doet in Europa. Als ze het maar goed doen. Zelfs Brugge mag het van mij goed doen. Daar zie ik weinig graten in.
niemand praat hier over antisupporteren tegen RSCA, wel dat het gewoon niets uitmaakt zolang we maar de punten hebben op het einde van het seizoen. Als we ieder jaar belgisch succes in Europa hebben zonder RSCA dan tekent het overgrote deel van de supporters daarvoor.

Ja, allemaal voor de tweede wereldoorlog he. Grote drie in België verwijst toch nog altijd naar Anderlecht, Club Brugge en Standard. Qua prestige zijn dat (mijn inziens) toch nog de drie grootste clubs in ons voetbal.
Aan de top blijven is het moeilijkste van al. Kijk naar gent na hun titel 2015 toch nooit echt meegedaan voor de titel. Dat kan je het bestuur wel aan wrijven .

Amai die reacties op Twitter over Sadiki zijn vertrek, jullie zijn echt alles aan het worden wat jullie vroeger verwerpelijk vonden aan de andere ploegen.

Amai die reacties op Twitter over Sadiki zijn vertrek, jullie zijn echt alles aan het worden wat jullie vroeger verwerpelijk vonden aan de andere ploegen.
Ach dat zijn altijd enkelingen die je overal ziet hoor. Zeker op die sociale media. Daarom dat ik zoiets niet moet hebben. Sadiki wou niet bijtekenen dus dan moet je die laten gaan. Aan hem om te slagen bij Union. Ik heb daar geen problemen mee

Niet akkoord :)

Voor mij tellen de Europese successen, wie er ook voor zorgt. Ik ga uiteraard niet teleurgesteld zijn als Anderlecht zich volgend jaar kan plaatsen en ver kan geraken in Europa he, maar of dat nu "het mooie merk" RSCA is of de "grijze muis" Westerlo: couldn't care less! Hell, ergens heb ik het zelfs voor die sprookjes van de underdogs (ik ben er te jong voor maar als ik mijn vader hoor vertellen hoe het kleine SK Beveren het grote Inter Milaan klopte in '79 krijg ik spontaan kippevel)

Als fan ligt dat natuurlijk anders, dat snap ik ook wel. Maar als er komend seizoen 15 punten gewonnen worden voor de coëfficiënt zal het mij echt worst wezen welke ploeg er daar 12 van pakt en welke maar 1.

Het enige argument dat je eventueel kan aanbrengen is dat grotere clubs meer kans maken om niet leeggeroofd te worden na een goed seizoen.
Nog een extra argument, de traditioneel grotere clubs hebben ook een betere kans om met een goed jaar reekshoofd te zijn of blijven, en zo onze coëfficiënt verder te helpen, dan een kleine club die met 1 boerejaar waarschijnlijk gewoon nog altijd geen reekshoofd zal zijn.

Nog een extra argument, de traditioneel grotere clubs hebben ook een betere kans om met een goed jaar reekshoofd te zijn of blijven, en zo onze coëfficiënt verder te helpen, dan een kleine club die met 1 boerejaar waarschijnlijk gewoon nog altijd geen reekshoofd zal zijn.
Anderlecht is ook geen reekshoofd meer hoor, zelfs niet voor die conference League. Genk voor de CL ook niet dacht ik

Moeten we daarvoor dan maanden horen van alle anderlechtboys hier dat Stassin een groot talent en dit seizoen wel eens tweede spits kon zijn?

Dat generaliseren op basis van één of enkele berichten en dan extrapoleren naar een volledige supportersgroep, is dat nu echt nodig?

Over Stassin zijn de meningen al heel lang verdeeld, waarbij veel jeugdvolgers hun twijfels hebben of die ooit het nodige niveau gaat halen. Het enige jammere is dat het een jeugdspeler is die vertrekt, zonder zijn kans te krijgen.
Over Sadiki zijn dat jammer genoeg absolute debielen en is dat niet verdedigbaar, maar op het RSCA Forum wordt dat ook heel hard afgekeurd en tegen gereageerd. Geen idee waarom dat plots iets zegt over een hele supporterspopulatie, maar goed.

MIjn "haat" (wat een woord zeg, ik zou perfect een club-anderlecht naast een anderlechtsupporter kunnen volgen, maar goed) voor Anderlecht zorgt er wel voor dat ik niet tegen ga supporteren, maar wel ga gniffelen als ze het verbrodden én als ze dan verliezen, hopen dat het pandoeringen zijn :unsure:

Anderlecht is ook geen reekshoofd meer hoor, zelfs niet voor die conference League. Genk voor de CL ook niet dacht ik
Klopt, maar Anderlecht is in mijn stelling eigenlijk een grote club die de coëfficiënt heeft geraapt van een kleine club met een boerejaar de voorbij 5 seizoenen. Je kan je als grote club natuurlijk ook geen meerdere flutjaren veroorloven, zeker niet als Belgische grote club. Ze zouden trouwens voor de ECL voorrondes nog steeds reekshoofd zijn tot de laatste voorronde, Club en Gent zijn 't beide sowieso tot de groepsfase.

MIjn "haat" (wat een woord zeg, ik zou perfect een club-anderlecht naast een anderlechtsupporter kunnen volgen, maar goed) voor Anderlecht zorgt er wel voor dat ik niet tegen ga supporteren, maar wel ga gniffelen als ze het verbrodden én als ze dan verliezen, hopen dat het pandoeringen zijn :unsure:
Volledig mee eens , maar dan bij Brugge ;)

Terug
Bovenaan