Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Laat ons dan wel hopen dat men met dat geld niet gewoon een nieuwe Dreyer gaat halen …
Die Dreyer is toch niet zo een slechte transfer gebleken. Ik heb de laatste jaren al veel ergere spelers zien passeren.

Jij bent wel erg hard in het neerhalen van alles wat er in en rond Anderlecht gebeurd. Het wordt soms wel een beetje schrijnend. Als elke fan enkel alles negetief gaat bekijken zoals u kunnen ze morgen beter het faillissement aanvragen. Want met die mentaliteit gaat het sowieso niks worden.

Ja er zijn blunders gemaakt in het verleden, dat weet iedereen maar blijf daar toch niet in hangen. Het verleden komt niet terug.

En 3 jaar ook een dik loon, laten we dat niet vergeten. Voor Idd de zoveelste 8 speler.

Snap ook die verwensingen niet van Brugge fans. Net zoals ik al die verwensingen naar Kindermans en Sadiki niet snap. Hoe kortzichtig zijn sommige mensen, echt een lagere school mentaliteit.
Ik al helemaal niet -> we zijn van het loon vanaf, we krijgen er nog geld voor, was slechts een backup, onze kern is veel te groot en moet afgeslankt worden...

toen Rafaelov naar jullie ging had ik beetje hartzeer want echt wel mooie voetballer met veel techniek, maar werkpaard Rits? Ik zie liever Nielsen spelen en zelfs die is bankzitter momenteel

Die Dreyer is toch niet zo een slechte transfer gebleken. Ik heb de laatste jaren al veel ergere spelers zien passeren.

Jij bent wel erg hard in het neerhalen van alles wat er in en rond Anderlecht gebeurd. Het wordt soms wel een beetje schrijnend. Als elke fan enkel alles negetief gaat bekijken zoals u kunnen ze morgen beter het faillissement aanvragen. Want met die mentaliteit gaat het sowieso niks worden.

Ja er zijn blunders gemaakt in het verleden, dat weet iedereen maar blijf daar toch niet in hangen. Het verleden komt niet terug.
Wat is er dan zo goed aan Dreyer?
Af en toe een assist of doelpunt, voor de rest ? absolute middelmaat toch.
Geen flitsende actie, geen snelheid, statstieken ook niet geweldig, verdedigend ook vaker niet dan wel mee terug

Dat er al slechter is geweest tot daar akkoord, maar zo moeten we toch ook niet redeneren

Het verleden van het volle jaar geleden. Sorry, maar dat reken ik nog tot het heden, vooral omdat de persoon en het beleid die hier verantwoordelijk voor is nog steeds op post zitten.

Over Dreyer. Traag, heel onzuiver in zijn passing, en vertraagt het spel door de bal vaak te lang bij te houden. Ja, heeft een goed schot en zal wel zijn statistieken hebben tegen het einde van het seizoen. Maar het voetbal zal er niet op verbeteren met Dreyer, en zeker niet op de flank.

Is er dan al veel om positief over te zijn? Dolberg en Flips vind ik op zijn minst al zeer interessante transfers, maar voor de rest zie ik toch spelers komen die ons op het eerste zicht niet beter gaan doen voetballen. En vooral ook allemaal toch redelijk wat kosten.

En daar draait het mij nog altijd het meest om. Ik wil leuk voetbal zien. Die resultaten komen voor mij echt op de 2de plaats, of mss zelfs 3de. Als je dan ook nog eens 1 voor 1 de jeugd naar het achterplan ziet verdwijnen, of andere oorden ziet opzoeken. Dan vind ik dat nog steeds verontrustend.

Onze eerste 3 matchen waren niet om aan te zien hé. Vraag mij af of al die Fredberg transfers ons echt zoveel beter gaan doen voetballen. Ik blijf sceptisch. Maar goed, als het ontslag van Kindermans u zelfs niet lichtjes verontrust, dan hebben we blijkbaar wel een andere kijk op de zaken. Uw goed recht hé. Maar ik maak mij nog steeds heel veel zorgen om alles wat er zich nu al meer dan een jaar afspeelt op de club. En ik zie maar weinig hoopvolle signalen dat het goed zal komen.

Het verleden van het volle jaar geleden. Sorry, maar dat reken ik nog tot het heden, vooral omdat de persoon en het beleid die hier verantwoordelijk voor is nog steeds op post zitten.

Over Dreyer. Traag, heel onzuiver in zijn passing, en vertraagt het spel door de bal vaak te lang bij te houden. Ja, heeft een goed schot en zal wel zijn statistieken hebben tegen het einde van het seizoen. Maar het voetbal zal er niet op verbeteren met Dreyer, en zeker niet op de flank.

Is er dan al veel om positief over te zijn? Dolberg en Flips vind ik op zijn minst al zeer interessante transfers, maar voor de rest zie ik toch spelers komen die ons op het eerste zicht niet beter gaan doen voetballen. En vooral ook allemaal toch redelijk wat kosten.

En daar draait het mij nog altijd het meest om. Ik wil leuk voetbal zien. Die resultaten komen voor mij echt op de 2de plaats, of mss zelfs 3de. Als je dan ook nog eens 1 voor 1 de jeugd naar het achterplan ziet verdwijnen, of andere oorden ziet opzoeken. Dan vind ik dat nog steeds verontrustend.

Onze eerste 3 matchen waren niet om aan te zien hé. Vraag mij af of al die Fredberg transfers ons echt zoveel beter gaan doen voetballen. Ik blijf sceptisch. Maar goed, als het ontslag van Kindermans u zelfs niet lichtjes verontrust, dan hebben we blijkbaar wel een andere kijk op de zaken. Uw goed recht hé. Maar ik maak mij nog steeds heel veel zorgen om alles wat er zich nu al meer dan een jaar afspeelt op de club. En ik zie maar weinig hoopvolle signalen dat het goed zal komen.
Gohja, ik ben 15 jaar bestuurslid geweest van een van de grootste supportersclubs van Anderlecht van het land. Ik heb zelf mee vergaderingen met ASA toen en bestuur mogen meemaken. Ik ken momenteel nog veel mensen die nu ook in de fanboard zitten en gesproken hebben met Fredberg. Die mensen leven 100% voor de club en als zij mij vertellen dat ze een zeer goed gevoel hebben bij Fredberg, ben ik geneigd om die te volgen.

Wouter moet ik ook niet, maar ergens moet er wel een houvast komen waarin je moet kunnen gaan vasthouden. We zullen zien wat de transfers uiteindelijk gaan zeggen he. Dat kunnen we nu nog niet zien. Ik ga al zeker de transfers niet afschrijven voor aleer ze 1 minuut hebben meegespeeld.

Mijn mening gaat Vandenhaute ook echt niet alles alleen hebben beslist. Dat kan je niet maken met een RVB. Als het werkelijk zo was hadden ze die al lang buiten gegooid. Volgens mij zijn het beslissingen die door de hele raad zijn gemaakt. Maar een Coucke gaat hiervoor niet naar buiten komen omdat te melden. Dan krijgt hij weer het gelach. Nu is die blij dat er een pispaal is die dat allemaal opneemt. Wij kunnen als buitenstaanders niet weten wat daar allemaal verteld en beslist worden in die RVB.

Zondag tegen Westerlo ga ik de verplaatsing naar Anderlecht toch nog maar eens doen.

Ik al helemaal niet -> we zijn van het loon vanaf, we krijgen er nog geld voor, was slechts een backup, onze kern is veel te groot en moet afgeslankt worden...

toen Rafaelov naar jullie ging had ik beetje hartzeer want echt wel mooie voetballer met veel techniek, maar werkpaard Rits? Ik zie liever Nielsen spelen en zelfs die is bankzitter momenteel
Bij Refa en Rits had ik vooraf geen problemen met hun transfer naar RSCA, beide op overschot bij Club dus daar kan je niet echt boos om zijn. Het is meestal hoe ze achteraf spreken erover, nu bij Rits zit waarschijnlijk ook deel frustratie omdat hij geen nieuw contract kreeg/krijgt.

ik zet men geld op Flips /Vazquez

Ik vind de reacties over Rits ook belachelijk.
Dan zijn er van die FCB groepen op facebook die ik niet eens volg maar wel tienduizenden volgers hebben die de boel opstoken met wansmakelijke meme's...

Wel ben ik akkoord dat het van Rits zijn kant niet zo slim was om direct rugnummer 23 te kiezen. Ik lig er niet wakker van maar bij velen ligt dat gevoeliger. In de tijd van Sterchele zat ik in Blue Army, elke match op post, helpen bij de tifo's, aanwezig bij zijn begrafenis... Ik lig er niet wakker van maar anderen dus wel. Dus om bij een gevoelige transfer ineens een gevoelig rugnummer te nemen... Misschien niet zo slim.

Dan zijn er van die FCB groepen op facebook die ik niet eens volg maar wel tienduizenden volgers hebben die de boel opstoken met wansmakelijke meme's...

Wel ben ik akkoord dat het van Rits zijn kant niet zo slim was om direct rugnummer 23 te kiezen. Ik lig er niet wakker van maar bij velen ligt dat gevoeliger. In de tijd van Sterchele zat ik in Blue Army, elke match op post, helpen bij de tifo's, aanwezig bij zijn begrafenis... Ik lig er niet wakker van maar anderen dus wel. Dus om bij een gevoelige transfer ineens een gevoelig rugnummer te nemen... Misschien niet zo slim.
Komaan, jullie gaan het echt ver zoeken hè. Hij is in ‘23 voor de eerste keer vader geworden en naar wat ik heb opgevangen verliep het parcours na niet van een leien dakje. Dus dat kan ook de verklaring zijn en is veel plausibeler.

Het was gewoon een oprechte vraag, omdat die ook bij een rivaliserende club had gespeeld (Standard). Maar daarna toch erg nuttig bleek te zijn.

Als KVM-fan heeft het mij gewoon nooit geambeteerd wanneer er een speler van een rivaliserende club kwam (Beerschot, Lierse, Racing Mechelen,...). Ik was gewoon al blij als die een versterking bleek te zijn.
Ik ben voor Club hè, dus vandaar mijn eerdere vraag. Over die transfer van Defour kan ik mij dus niet uitspreken.

Ik denk dat het sowieso anders is als je aan de andere kant van de lijn staat. Maar het lijkt mij nooit leuk om een speler te zien vertrekken naar een (aarts)rivaal. In welke staat dan ook, tenzij het misschien absolute brol is die je liever kwijt dan rijk bent. Ik heb ook al een paar keer gelezen dat Rits overbodig was, daar ben ik het ook niet mee eens. Die had zeker nog zijn waarde kunnen hebben, maar inderdaad wellicht niet meer als basisspeler. Deila had volgens mij ook gezegd dat hij Rits liever had gehouden(?).

Komaan, jullie gaan het echt ver zoeken hè. Hij is in ‘23 voor de eerste keer vader geworden en naar wat ik heb opgevangen verliep het parcours na niet van een leien dakje. Dus dat kan ook de verklaring zijn en is veel plausibeler.
Of hij is gewoon fan van Jordan... Er zijn miljoenen mensen die 23 associëren met hem en misschien nog 200 die denken aan een voetballer die 1 jaar bij Club heeft gespeeld en die ondertussen gewoon de zoveelste kanttekening had geweest in de annalen van u ploeg mocht hij nog leven.
En ik kan nog wel redenen bedenken waarom hij dat nummer wou.

Of hij is gewoon fan van Jordan... Er zijn miljoenen mensen die 23 associëren met hem en misschien nog 200 die denken aan een voetballer die 1 jaar bij Club heeft gespeeld en die ondertussen gewoon de zoveelste kanttekening had geweest in de annalen van u ploeg mocht hij nog leven.
Klopt, in een interview gaf hij aan fan te zijn van de NBA en zelfs matchen live op tv volgt.

Dit. Een jaar gespeeld voor Club, zichzelf verongelukt na veel te rap te rijden. En daar zitten we nu al bijna 15 jaar voor te applaudisseren (hoog tijd dat daar eens mee gestopt wordt), en wordt er schande gesproken als iemand zijn rugnummer zou dragen? Nooit gesnapt, maar nu Rits verketteren omwille van dat rugnummer is echt helemaal van het padje af.

Mannekes lief, als je dat iemand kan kwalijk nemen. Ik vind dat zelfs niet meer normaal.

Dit. Een jaar gespeeld voor Club, zichzelf verongelukt na veel te rap te rijden. En daar zitten we nu al bijna 15 jaar voor te applaudisseren (hoog tijd dat daar eens mee gestopt wordt), en wordt er schande gesproken als iemand zijn rugnummer zou dragen? Nooit gesnapt, maar nu Rits verketteren omwille van dat rugnummer is echt helemaal van het padje af.
Gaan we nu weer aan victim blaming doen ja? Triestig

En dat 'veel te rap' viel ook reuze mee. Hij reed ~138km/u. Akkoord, te snel, maar omdat die wat boven de limiet zat mogen wij niet (meer) applaudisseren? Wat is dat nu weer voor iets zeg.

Terug
Bovenaan