Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Als Messi voor een appel en een ei bij Barça wil spelen en een "ondergeschikte" rol aanvaardt...

Dat is de clue, ja.

Als hij het OK vindt om ook regelmatig op de bank te zitten, kan het nog werken. Zo niet, dan creëer je een 'probleem Messi', m.a.w. de wereldster die zeurt en mort, en dus de groepssfeer verziekt. Met CR7 werd dat ook snel problematisch bij ManUtd bijvoorbeeld.

+ dat je als Barca toch volop moet inzetten op jonge spelers nu, naar de toekomst toe. Je kan toch niet met een 35-jarige spits en een 36-jarige valse spits spelen :unsure:

Dat is de clue, ja.

Als hij het OK vindt om ook regelmatig op de bank te zitten, kan het nog werken. Zo niet, dan creëer je een 'probleem Messi', m.a.w. de wereldster die zeurt en mort, en dus de groepssfeer verziekt. Met CR7 werd dat ook snel problematisch bij ManUtd bijvoorbeeld.

+ dat je als Barca toch volop moet inzetten op jonge spelers nu, naar de toekomst toe. Je kan toch niet met een 35-jarige spits en een 36-jarige valse spits spelen :unsure:
Waarom zou je Messi op de bank zetten als hij aan 20+ goals en 20+ assists geraakt per seizoen? Wat mis ik? Dit zijn cijfers waar bij barça enkel Lewandowski aan geraakt...? Vermoed overigens dat zijn cijfers bij Barça nog wat zullen verbeteren gezien dit meer zijn spel is dan PSG?

Laatst bewerkt:
Je zegt zelf "als hij een ondergeschikte rol aanvaardt"?
Dan heb ik het puur over dat het spel niet meer enkel en alleen gefocust mag zijn op Messi. In zijn laatste jaren was dat het grote probleem van Barça, alle ballen naar Messi en we zien wel. Dat kan absoluut niet meer, Messi moet 1 van de spelers zijn en niet de probleemoplosser van heel de ploeg...

Maar dus op de bank houden zou in mijn ogen behoorlijk dom zijn als hij gewoon fit is.

Dit zou echt geen steek houden...
Voor Barcelona wel. Is eerder voor de inkomsten waar ze wanhopig naar op zoek zijn.
Denk dat team Messi dat ook goed genoeg weet en dit gaat uitspelen in de onderhandelingen.

Waarom zou je Messi op de bank zetten als hij aan 20+ goals en 20+ assists geraakt per seizoen? Wat mis ik? Dit zijn cijfers waar bij barça enkel Lewandowski aan geraakt...? Vermoed overigens dat zijn cijfers bij Barça nog wat zullen verbeteren gezien dit meer zijn spel is dan PSG?
Hij wordt weer een jaartje ouder, en stel dat hij niet presteert moet je hem kunnen wisselen zonder boe of ba.

Nogmaals, kijk naar CR7:
- seizoen '20-'21: 29 goals in de serie A bij Juve
- seizoen '21-'22: 18 goals in de PL bij ManU
- seizoen '22-'23: hij haalt zijn niveau niet meer bij ManU in de eerste seizoenshelft (1 goal in de PL), belandt vaak op de bank, en creëert onrust via de media enz. om dan te vertrekken naar het Midden-Oosten

Dus ja, het kan zijn dat Messi nog 20 goals en 20 assists geeft in Spanje, maar het kan even goed zijn dat hij dat niet meer kan, en wat doe je dan als coach en club? Hem op de bank zetten en hopen dat het geen drama's geeft.

Ben benieuwd hoe Barcelona gaat spelen indien Messi komt. Lijkt me niet simpel om in te plannen eigenlijk.
Daar begint het ook al: moet Barca hun opstelling of speelstijl aanpassen in functie van Messi, op zijn 36e?

Het is gewoon een slecht idee, gebaseerd op sentiment van mooie tijden vroeger.
Het enige argument dat ik begrijp, is wat @Philharmoniker zegt: inkomsten door o.a. shirtverkoop.

Hij wordt weer een jaartje ouder, en stel dat hij niet presteert moet je hem kunnen wisselen zonder boe of ba.

Nogmaals, kijk naar CR7:
- seizoen '20-'21: 29 goals in de serie A bij Juve
- seizoen '21-'22: 18 goals in de PL bij ManU
- seizoen '22-'23: hij haalt zijn niveau niet meer bij ManU in de eerste seizoenshelft (1 goal in de PL), belandt vaak op de bank, en creëert onrust via de media enz. om dan te vertrekken naar het Midden-Oosten

Dus ja, het kan zijn dat Messi nog 20 goals en 20 assists geeft in Spanje, maar het kan even goed zijn dat hij dat niet meer kan, en wat doe je dan als coach en club? Hem op de bank zetten en hopen dat het geen drama's geeft.
Tjah, hij wordt een jaar ouder, ik blijf erbij, als hij bij PSG 20+ goals en 20+ assists maakt, om dan te zeggen "hij moet op de bank zitten"..... Laat hem dan starten en uiteraard als het niet lukt, dan wisselen en moet hij effectief niet mekkeren (wat ik dus bedoel met ondergeschikte rol).

Maar een Messi start gewoon altijd in de basis hoor. Om dan met CR7 te gaan vergelijken.... Deed ik vroeger al niet graag toen ze op gelijkaardig niveau zaten, laat staan nu.

Daar begint het ook al: moet Barca hun opstelling of speelstijl aanpassen in functie van Messi, op zijn 36e?

Het is gewoon een slecht idee, gebaseerd op sentiment van mooie tijden vroeger.
Het enige argument dat ik begrijp, is wat @Philharmoniker zegt: inkomsten door o.a. shirtverkoop.
Barça past zijn speelstijl sowieso al eens aan, dit seizoen ook een paar keer gebeurd dat er 3 CV's waren en er iemand extra op het middenveld kwam, waarom zou het dan het elftal ook niet licht kunnen aanpassen als daardoor Messi in de ploeg komt en de ploeg ook beter speelt (dit laatste is natuurlijk wel de voorwaarde, aanpassen om aan te passen is ook maar dom). Maar een ploeg waarbij je Messi achter de aanvallers hebt waarbij Messi de assists mag uitdelen... Beresterk denk ik dan.

We zullen zien :)
Ik blijf erbij dat het een erg dom idee is, en dat Barca beter in jonge talenten investeert.

Maar bon, het transferbeleid van Barca is de voorbije jaren sowieso op zijn minst vreemd te noemen.

Amai, ajaxieden mogen blij zijn dat ze Ziyech niet hebben teruggehaald
We mogen vooral blij zijn dat we Promes hebben laten gaan :unsure: . Nu ja, wat Ziyech deed is natuurlijk niet heel slim als ik het zachtjes mag uitdrukken (als je het over het bezoek van Promes hebt), maar uiteindelijk deed hij niks illegaal.

Het is trouwens Ajacieden :fingerguns_r:

Die Arabieren blijven gaan precies, na Benzema ook Kante, Adama Traore en mogelijks Wilfried Zaha.

Messi waarschijnlijk naar Miami, Bellingham naar Real en Edson Alvarez naar Dortmund.

Alleen Bellingham is officieel rond.

Messi naar Miami vind ik cool. Kan veel betekenen voor voetbal in de VS.

+ zoals ik hier al eerder schreef: dat is wat dichter bij Argentinië (in vgl. met Europa of Saoedi-Arabië)

Ah en financieel in de VS: sponsordeals voor Messi zullen ook wel interessant zijn.

Oké Messi zwemt al in het geld en enkele generaties zijn set for life maar toch ergens wel gek dat je zo een aanbod gaat weigeren :unsure:

Terug
Bovenaan