Transferthread 2023

PCS is ook niet alwetend natuurlijk. Thomas en de Plus staan er bv nog niet bij voor INEOS terwijl die volgend jaar toch gewoon voor INEOS rijden. Ik denk eerder dat INEOS en Movistar of wel wachten om in een keer alle transfers/verlengingen aan te kondigen of gewoon geen aankondigingen doen.

Movistar zit met 23 renners einde contract maar als je dan op PCS kijkt bij de transfers zie je maar 4 renners met een andere ploeg achter hun naam. Ik neem dus gewoon aan dat die 19 grotendeels hebben bijgetekend of dat binnenkort nog moeten doen.

Ik kijk niet enkel op PCS/First cycling ;) , maar heel vreemd dat er zo weinig dan officieel is uitgebracht in tegenstelling tot andere ploegen.
Er zijn ook niet zoveel geruchten.

Roglic naar Movistar?
Remco naar Ineos?
Vingegaard en Kuss Soudal - Visma?
Pogacar blijft bij UAE of gaat hij naar Ineos?

Het zijn vreemd tijden en/of geruchten.

Ter info: Een fusie zou pas kunnen vanaf 1 januari 2025 volgens de UCI reglementen.
Volgend jaar zou dus een heuze stunt zijn. (via achterpoortjes?)

Roglic bij Movistar dat kan toch echt niet werken. Welke steun gaan die hem bieden? Vrees voor zijn carrière op deze manier en snap eigenlijk ook niet waarom die Movistar boven Ineos zou verkiezen.

Zou Roglic echt in de picture zijn bij INEOS? In dit scenario gaan die toch gewoon vol voor Remco?

Tja, waar kan Roglic nog terecht? Niet bij UAE, niet bij Visma, niet bij INEOS.
Movistar is niet ideaal, maar is een Bahrein, Israel, EF, ... dat wel? Bora misschien...

Binnen een maand is Roglic 34 en dan waarschijnlijk ook nog eens van ploeg/omgeving veranderen... Het zou me sowieso verbazen dat hij in de Tour nog écht gaat kunnen concurreren met Vingegaard, Pogacar (en wie weet Remco).

Roglic wordt ook al een tijdje bij Lidl genoemd.

Misschien hoopt hij op een Tour 2014 scenario. Op zich siert het de man wel dat hij het nog elders wil proberen.
Het blijft gewoon één van de beste renners ter wereld die elke ploeg toch graag in huis zou halen. Hij was ook al 26 toen hij bij Jumbo in de ploeg kwam, dan kan je in principe ook wat langer meegaan als iemand die al op zijn 21e prof werd.

Zou Roglic echt in de picture zijn bij INEOS? In dit scenario gaan die toch gewoon vol voor Remco?

Tja, waar kan Roglic nog terecht? Niet bij UAE, niet bij Visma, niet bij INEOS.
Movistar is niet ideaal, maar is een Bahrein, Israel, EF, ... dat wel? Bora misschien...

Binnen een maand is Roglic 34 en dan waarschijnlijk ook nog eens van ploeg/omgeving veranderen... Het zou me sowieso verbazen dat hij in de Tour nog écht gaat kunnen concurreren met Vingegaard, Pogacar (en wie weet Remco).

Iedereen is in de picture bij de sletjes van Ineos :p. Als het een klassement kan rijden dan willen ze het. Zaten ook al achter Pogacar.

Roglic zou vertrekken bij Jumbo omdat hij zijn eigen kans wil gaan. Was al sprake van voor de fusie geruchten. Moest er echt een fusie komen waardoor Evenepoel een vrij renner wordt lijkt het me niet meer dan logisch dat INEOS dan vol voor de vrije Evenepoel gaat ipv de onder contract liggende Roglic.

Roglic wordt ook al een tijdje bij Lidl genoemd.

Misschien hoopt hij op een Tour 2014 scenario. Op zich siert het de man wel dat hij het nog elders wil proberen.
Het blijft gewoon één van de beste renners ter wereld die elke ploeg toch graag in huis zou halen. Hij was ook al 26 toen hij bij Jumbo in de ploeg kwam, dan kan je in principe ook wat langer meegaan als iemand die al op zijn 21e prof werd.

Lidl was ik vergeten. Dat is inderdaad nog wel een optie.

Het blijft een topper ja, maar de jaren gaan wel beginnen tikken. Hij heeft al zijn successen bij Jumbo gehaald, het zal nog afwachten zijn of hij dat bij een andere ploeg ook kan. We hebben voorbeelden genoeg waarbij het toch minder goed liep na een switch.

Het is mooi dat hij dat nog wil proberen, maar echt voor het hoogste trapje gaan in de Tour, daar geloof ik toch niet meer in met alle huidige toppers. Het scenario zou al heel erg goed moeten meezitten.

Zou mij sterk lijken aangezien ze Froome nog 5m elk seizoen moeten betalen.
En het enige wat die nog presteert zijn ASMR filmpjes maken.

Is ook een beetje alsof je van de premier league terug moet afzakken naar de eerste amateurs.
Die zijn 5m contract loopt eind van dit jaar af, is wel verlengd maar zal vermoedelijk niet aan 5m zijn

Terug
Bovenaan