Transferthread 2023

Ook de sponsoring door Amazon, vorige week nog waarschijnlijk, lijkt nu op niets uit te lopen. Sponsor Soudal blijft zoals het er nu naar uitziet trouw aan de ploeg van Lefevere. Supermarktketen Jumbo houdt vast aan het plan om zich per 2024 terug te trekken als hoofdsponsor. In plaats daarvan wordt het gat in de financiering door het vertrek van Jumbo opgevangen door een van de huidige sponsoren van de ploeg.

PON (Cervélo) dus. Die zijn groot.
Toch allemaal heel bizar. Die mannen van PON net nog hevig uitgehaald naar Jumbo omdat ze met Specialized bezig waren en nu opeens hoofdsponsor?

Contract van Soudal loopt dus nog tot en met 2027. Je zit met een hoofdsponsor die veel geld geeft, je hebt een van de beste fietsconstructeurs met Specialized en je hebt een van de 5 beste renners van het peloton in je rangen nog tenminste tot 2026. Lijkt me toch wel een hele sterke basis om daar ook nog een komende jaren een ploeg op/rond te bouwen.

Contract van Soudal loopt dus nog tot en met 2027. Je zit met een hoofdsponsor die veel geld geeft, je hebt een van de beste fietsconstructeurs met Specialized en je hebt een van de 5 beste renners van het peloton in je rangen nog tenminste tot 2026. Lijkt me toch wel een hele sterke basis om daar ook nog een komende jaren een ploeg op/rond te bouwen.

Uiteindelijk verandert er dus echt helemaal niets. Soudal kan nu wel doen alsof ze tevreden zijn, lijkt me toch wel heel duidelijk dat ze volledig aan boord waren met het Soudal - Visma verhaal. Lekker veel publiciteit gehaald natuurlijk met heel dit gedoe.

Uiteindelijk verandert er dus echt helemaal niets.
Van buitenaf niet nee, maar werk daar maar eens als ploegleider, mecanicien of soigneur. Doe je dat nog met de volle goesting na deze hetze? En waarom zou je nog blijven als een ander team je een goed voorstel doet?
Lefevere heeft nu ook nog eens expliciet gezien dat hij stilaan aan stoppen denkt. Dat is toch allemaal niet positief hoor die ploeg.

Jakobsen, Vernon en Bagioli weg. Alaphilippe die niks meer presteert. In de breedte wordt de spoeling wel heel dun.

Blijft toch ook maar wat oppervlakkig... in ieder geval geen duidelijke 'Volgend jaar vol terug Wolfpack-time'

Ja maar wilt hij dat zelf? Aangezien het in de laatste Vuelta niet allemaal heel koosjer was? Hij heeft zijn frustraties toch wel laten merken toen.
Volgend jaar zal hij hoger in de hiërarchie staan dan gaan ze er ook niet meer “tegen” rijden. Hij zit daar gewoon goed en krijgt alle kansen om zijn eigen ding te doen

Blijft toch ook maar wat oppervlakkig... in ieder geval geen duidelijke 'Volgend jaar vol terug Wolfpack-time'
Is al duidelijker dit..

Ik ben toch zeer benieuwd hoe SQS eruit zal zien volgend jaar.
En vooral hoe goed ze Remco dan kunnen ondersteunen. Ik hoop niet dat het een weggegooid seizoen zal worden.

Ik ben toch zeer benieuwd hoe SQS eruit zal zien volgend jaar.
En vooral hoe goed ze Remco dan kunnen ondersteunen. Ik hoop niet dat het een weggegooid seizoen zal worden.
Het is toch al geweten welke kern ze hebben volgend jaar. Echt wel een stevige ploeg geworden voor het ronde werk met Cattaneo, Van Wilder, Landa, Vervaeke, Asgreen, Alaphilippe, Vansevenant, Cerny, Hirt.

Het is toch al geweten welke kern ze hebben volgend jaar. Echt wel een stevige ploeg geworden voor het ronde werk met Cattaneo, Van Wilder, Landa, Vervaeke, Asgreen, Alaphilippe, Vansevenant, Cerny, Hirt.
Ik bedoelde dan vooral qua omkadering. Ik zou het niet zo gek vinden als sommige daar andere oorden gaan opzoeken na heel dit debacle.

Ik zie daar ook Alaphillipe terugkomen. Ik hoop dat die jongen zich toch stevig herpakt. Ik schrik er trouwens van dat hij zijn contract toch nog uitdoet.

Is al duidelijker dit..

Er is in het verleden nog nooit een sportman geweest die letterlijk gezegd heeft "ik blijf" om dan twee dagen later op het vliegtuig te zitten naar een nieuwe werkgever. :)

Je gaat me toch niet wijs kunnen maken dat er vanuit het kamp Evenepoel nooit contacten geweest zijn met andere teams over een transfer. Zo´n geruchten komen meestal ook niet zomaar vanuit het niks. Zeker niet als het dan eerst ook nog wat mag sudderen in de pers. Als er echt niks van aan is volgt er meestal de dag nadien een duidelijk signaal. In dit verhaal is er toch lang een enorm mistgordijn blijven hangen.

Wat bedoel je dan, wie de bidons aanreikt? Ik zie niet in waarom een DS plots zou vertrekken
Ploegleiders, verzorgers, persmensen en ga zo maar door.
Hoe gaat de sfeer intern zijn? Sommige stonden al met één voet op straat, laat ons dat niet vergeten.
Hoe groot is het vertrouwen nog naar PatLef toe? Die familie, die Wolfpack, die is serieus in hun hemd gezet.

Hoe gaat de sfeer intern zijn? Sommige stonden al met één voet op straat, laat ons dat niet vergeten.
Hoe groot is het vertrouwen nog naar PatLef toe? Die familie, die Wolfpack, die is serieus in hun hemd gezet.

Ik vermoed dat de plaatsjes duur zijn in en rond het peloton en dat die mensen blij zijn dat ze kunnen blijven, mocht er iemand natuurlijk al wat concrete contacten met een andere team gehad hebben, zou die wel z'n conclusies kunnen trekken en vertrekken.

Speciaal, ge moet de eerste zijn op een publiek forum die zich oprecht vragen stelt bij wie vandaag de verzorgers en persmensen zijn. Knap.

Speciaal, ge moet de eerste zijn op een publiek forum die zich oprecht vragen stelt bij wie vandaag de verzorgers en persmensen zijn. Knap.
Ik weet niet of je nu sarcastisch bent of niet. Maar het lijkt mij nogal logisch dat het verder gaat dan enkel maar die 30 renners.
Daarachter staat nog een heel team dat ook gemotiveerd en betrokken moet zijn. Hetgeen waarin Ineos en Jumbo zich onderscheiden is net dat team achter die renners, die maken het verschil.
De mensen die in de wagen zit in de koers, de mensen die meegaan op stages en daar bidons moeten klaarmaken, kleren wassen, rondrijden met de wagen tijdens de training en ga zo maar door. Die mensen heb je ook nodig.
Dat teamhuis wat ineos heeft, het is niet alsof de kabouters daar alles verzorgen, laat staan de renners zelf.

Terug
Bovenaan