Transferthread 2023

Ik weet niet of je nu sarcastisch bent of niet. Maar het lijkt mij nogal logisch dat het verder gaat dan enkel maar die 30 renners.
Daarachter staat nog een heel team dat ook gemotiveerd en betrokken moet zijn. Hetgeen waarin Ineos en Jumbo zich onderscheiden is net dat team achter die renners, die maken het verschil.
De mensen die in de wagen zit in de koers, de mensen die meegaan op stages en daar bidons moeten klaarmaken, kleren wassen, rondrijden met de wagen tijdens de training en ga zo maar door. Die mensen heb je ook nodig.
Dat teamhuis wat ineos heeft, het is niet alsof de kabouters daar alles verzorgen, laat staan de renners zelf.
Uhu, dat begrijp ik. Kan je dat vertellen wie er dan vandaag allemaal in die omkadering zit en waarom die zo goed/interessant/noodzakelijk zijn. Ik ben echt geintrigeerd. Ge zijt letterlijk de eerste die ik tegenkom die zich vragen stelt bij hoe een ploeg er uit zal zien volgend jaar, zonder te willen verwijzen naar de renners.

Uhu, dat begrijp ik. Kan je dat vertellen wie er dan vandaag allemaal in die omkadering zit en waarom die zo goed/interessant/noodzakelijk zijn. Ik ben echt geintrigeerd. Ge zijt letterlijk de eerste die ik tegenkom die zich vragen stelt bij hoe een ploeg er uit zal zien volgend jaar, zonder te willen verwijzen naar de renners.
Dat is nu toch wel een reactie waarvan u broek afzakt.
Dus als ik het zo moeten lezen dan maakt het geen flikker uit wie er in uw omkadering zit, het zijn enkel de renners die belangrijk zijn. Een soort van teamgeest is niet belangrijk.
Een Koen Pelgrim, wat doet die in feite? Een Tom Steels, je kan toch iemand anders ook wel in een wagen laten rijden en onzin laten roepen?
Laat staan dat deze mensen zich ook goed moeten voelen binnen het bedrijf, want dat is wat een wielerploeg is.

Merijn Zeeman en Mathieu Heijboer bij jumbo die zijn zo vervangbaar, hebben totaal geen impact op hoe die ploeg werkt.

Iedereen draagt zijn steentje bij, en sommige mensen zijn inderdaad iets meer vervangbaar dan andere. Maar als jij al jaren samenwerkt met iemand en die persoon perfect weet hoe jij graag werkt en wat er belangrijk is voor u dat is ook van grote waarde.
Iedereen binnen het team heeft zijn specifieke taak, zonder die personen gaan die 30 renners niet toekomen tot het leveren van prestaties. Dat zijn vaak mensen die niet in beeld komen, of zeer sporadisch, maar daarom niet minder belangrijk zijn.

Het is tot nog toe maar een gerucht, maar de Fransen spreken over Cian naar FDJ... Toch maar een vreemde move als het waar zou zijn, ook al is de concurrentie bij Bora door de komst van Roglic nu toegenomen

Het is tot nog toe maar een gerucht, maar de Fransen spreken over Cian naar FDJ... Toch maar een vreemde move als het waar zou zijn, ook al is de concurrentie bij Bora door de komst van Roglic nu toegenomen

Ik heb het nog al gelezen maar dat zou toch een vreemde zet zijn zeker voor Bora zelf, Roglic is nu nog niet meteen afgeschreven maar Cian is toch toekomst gericht een uitstekende wielrenner.

Moet hij dan chochou Pinot gaan vervangen?

Vreemd. Komst van Roglic veranderd natuurlijk zijn positie binnen het team. Maar is nog zo jong en met amper 1 jaar nog onder contract lijkt me toch vreemd om nu van ploeg te veranderen. Zien wat volgend jaar geeft en dan beslissen waar hij in 2025 wil rijden lijkt me een betere keuze dan nu vlug zijn contract te verbreken.

Nu goed we weten ondertussen wat al die roddels waard zijn natuurlijk.

Vertrekken bij Bora snap ik ergens wel, zeker nu met de komt van Roglic, maar Groupama had ik langs de andere kant ook gewoon een vreemde keuze gevonden. Dan vind ik Ineos zelfs een betere keuze.

Als je niet bijtekent is het natuurlijk wel oppassen dat je niet tussen twee stoelen. Roglic rijdt de Tour, dat is voor Uijtdebroeks een non-issue. Maar als ze voor andere koersen moeten kiezen tussen Vlasov, Hindley en de kerel die toch gaat vertrekken ... Vraag maar aan Quinten Hermans.

Caleb Ewan zou terug naar Jayco gaan. Gaat Groenewegen tof vinden zeg.

Bij Lotto krijgen ze hun zin dan (als ze hem niet nog deels door moeten betalen alleszins), maar ik denk toch dat ze zijn gemis harder zullen voelen (qua UCI punten toch) dan ze zelf denken. Dat is toch 1000 punten weg die ze nu niet kunnen vervangen. Ze zullen zo waarschijnlijk wel veel sneller en makkelijk contracten van mannen als Van Gils, Van Eetvelt, Vermeersch enz. kunnen verlengen.

Als je niet bijtekent is het natuurlijk wel oppassen dat je niet tussen twee stoelen. Roglic rijdt de Tour, dat is voor Uijtdebroeks een non-issue. Maar als ze voor andere koersen moeten kiezen tussen Vlasov, Hindley en de kerel die toch gaat vertrekken ... Vraag maar aan Quinten Hermans.
Je bedoelt die Hindley en Vlasov die hun contract ook afloopt in 2024.
Het is niet omdat ze nog niet in getipt zijn als potentieel vertrekkers dat ze daarom gewoon gaan blijven.

Er kan zoveel gebeuren. Het slimste lijkt me gewoon de beste renners opstellen die op dat moment in uw shirt rijden. Dat werkt ook langs de andere kant.
Als jij iemand kansen geeft dan is deze persoon ook meer geneigd om blijven te overwegen.

Caleb Ewan zou terug naar Jayco gaan. Gaat Groenewegen tof vinden zeg.

Bij Lotto krijgen ze hun zin dan (als ze hem niet nog deels door moeten betalen alleszins), maar ik denk toch dat ze zijn gemis harder zullen voelen (qua UCI punten toch) dan ze zelf denken. Dat is toch 1000 punten weg die ze nu niet kunnen vervangen. Ze zullen zo waarschijnlijk wel veel sneller en makkelijk contracten van mannen als Van Gils, Van Eetvelt, Vermeersch enz. kunnen verlengen.

Wat een vreemde transfer. Gaat druk worden voor de Tour met een klassementsrenner (Yates) en 2 sprinters die al ritten wonnen.

Nu ik zou ook niet weten welke ploeg wel bij Ewan zou passen. De topploegen gaan voor klassementsrenners en de kleine ploegen hebben geen trein. Zat eigenlijk ideaal bij Lotto.

Volgens mij Kan Groenewegen op zijn kin kloppen voor de Tour. Hij heeft nu ook niet zo'n geweldig seizoen en als Australische ploeg is Ewan toch commercieel veel intressanter om mee te pakken.

Een Australiër naar Jayco is toch net een logische transfer die in de sterren geschreven stond. Ik vind het een goede zaak, ik hoop dat het toch enig niveau kan terugvinden. De kalender is meer dan groot genoeg voor 2 sprinters, alleen voor de TDF zal gevochten worden.

Volgens mij Kan Groenewegen op zijn kin kloppen voor de Tour. Hij heeft nu ook niet zo'n geweldig seizoen en als Australische ploeg is Ewan toch commercieel veel intressanter om mee te pakken.
Een Australiër naar Jayco is toch net een logische transfer die in de sterren geschreven stond. Ik vind het een goede zaak, ik hoop dat het toch enig niveau kan terugvinden. De kalender is meer dan groot genoeg voor 2 sprinters, alleen voor de TDF zal gevochten worden.

Was de Australische connectie vergeten. Dan is het inderdaad een logische transfer.

Movistar heeft verlengingen aangekondigd van 12 renners:
- Norsgaard
- Arcas
- Garcia Cortina
- Jacobs
- Pedrero
- Serrano
- Barta
- Gaviria
- Mühlberger
- Oliveira
- Torres