Transferthread 2024-2025 (Binnenland)

Voorlopige Genkse geruchten:

* Steuckers zou heel snel tekenen.
* Smets zou interesse hebben om te komen, maar kijkt nog even naar de opties
* Galarza zou mogelijk vertrekken waardoor Delorge in beeld komt. Maar die gaat wellicht betere opties hebben dan Genk (er is sprake van Frankfurt) En of STVV DRIE spelers en coach naar Genk laten komen, is een andere vraag
* El Hadj zou in de belangstelling van Union staan.
* Een Venezoluaanse verdediger Palacios zou op komst zijn. Kan LB en LCV spelen, maar het is nog niet duidelijk of die als backup voor Kayembe en één van de CV posities komt of voor Jong Genk.

en deze keeper @Nrt ?
https://www.transfermarkt.be/vic-chambaere/profil/spieler/565429

Op zijn socials staat al dat hij een Union speler is.
We zijn precies onze quote van Belgische spelers weer aan't halen 😅

Het is een keeper van de Genkse school, dus zeker niet slecht. Maar was van de groep Vandevoordt, Penders, Pieklak en hijzelf wel de minste. Denk dat je die wat met Jackers of Coucke qua niveau kan vergelijken. Ook twee keepers die minder waren dan andere jonge keepers, maar wel veel potentieel en groeimarge hadden/hebben. Persoonlijk zou ik die zelfs al durven zetten ipv Morris. Die maakt ook zijn foutjes, dus misschien beter wat jeugdfouten in de groei om zo met een veel betere keeper te eindigen.

Qua Vanderperre: Die was twee seizoenen geleden een speler waarvan velen hoopten dat die onze A-kern zou halen. Een natuurlijke leider binnen de groep. Maar die lijkt inderdaad gestagneerd te zijn en is in de pikorde voorbij gestoken door Claes. Er was zeker nog geloof in hem binnen Genk, maar hij wilde vooruit en is er dus besloten om hem die kans te gunnen. Ik denk dat die er wel kan geraken, al is de vraag of Union niet IETS te hoog gegrepen is op korte tot middellange termijn.

en deze keeper @Nrt ?
https://www.transfermarkt.be/vic-chambaere/profil/spieler/565429

Op zijn socials staat al dat hij een Union speler is.
We zijn precies onze quote van Belgische spelers weer aan't halen 😅
Niks op aan te merken wat Starspike zegt. Twee jaar geleden zag ik wel in Chambaere nog wel de volgende doelman, maar toen kwam Penders.

Ik denk dat Van Crombrugge het ook moeilijk gaat hebben om die uit de goal te houden.

Soit, twee spelers die wat zijn voorbijgestoken bij ons, maar brol hebt ge echt niet binnengehaald.

En als ge ziet wat Union doet met spelers uit de lagere klassen...

Voor die 800k kunt ge niet sukkelen maar pffffff weer zo een beperkte speler. En we hebben er al zoveel.
Kijk, geef die eens een kans. Kos Karetsas moet zich gewoon ontwikkelen. Dat is het hoofddoel. Ik hoop stiekem dat die al klaar is, maar die jongen is maar 16 jaar. Dan hebt ge zo een jongens nodig.

Ik wil niet overdreven negatief zijn, maar ik vraag mij toch af op basis waarvan een club zoals Sporting Lissabon 20 miljoen neertelt voor Debast? Dat is voor hun normen toch veel geld.

Ik wil niet overdreven negatief zijn, maar ik vraag mij toch af op basis waarvan een club zoals Sporting Lissabon 20 miljoen neertelt voor Debast? Dat is voor hun normen toch veel geld.
Voor een 20 jarige talentvolle verdediger die 2 seizoenen sterkhouder was bij 1 van de topploegen in België?
Lijkt mij toch niet van de pot gerukt, dat bedrag. Al lees ik ook 16 miljoen, al zullen bonussen en percentages die prijs mss nog groter maken op termijn.

Voor een 20 jarige talentvolle verdediger die 2 seizoenen sterkhouder was bij 1 van de topploegen in België?
Lijkt mij toch niet van de pot gerukt, dat bedrag. Al lees ik ook 16 miljoen, al zullen bonussen en percentages die prijs mss nog groter maken op termijn.
Toch ook veel goals op zijn kap imo. Stond de laatste maanden echt met een air te voetballen.

Lijkt mij toch niet van de pot gerukt, dat bedrag.
Het bedrag op zich niet, mocht hij naar de PL trekken. Daar smijten ze met miljoenen.
Maar voor Lissabon is dat toch een mooie som, een miljoen minder dan hun topaankoop (volgens transfermarkt)

Dat vind ik toch veel geld voor een speler die wel het talent heeft maar toch nog serieuze stappen gaat mogen zetten om daar van de bank te komen. Als er daar natuurlijk een aantal verdedigers vertrekken voor giga bedragen snap ik het wel beter dat ze de gok wagen.

We weten ook niet wat de clausules zijn he. Kan evengoed 15/16 miljoen blijven, wat wel een eerlijke prijs is voor iemand van die leeftijd met dat talent en een 1-jarig contract. Met een meerjarig contract zou die wel voor 20/25 miljoen vertrekken denk ik.

Als dit een PL-team was had ik het een logisch bedrag gevonden, maar zoals @Sond ook al zegt: voor Sporting Lisbon is dit wel een stevig bedrag hoor.

Ik ontken ook zeker niet dat Debast een talentvolle verdediger is, maar mijn inziens maakt hij toch nog te veel fouten om zo'n bedrag (voor hun dus) te rechtvaardigen. Nog een extra seizoen Anderlecht had toch ook zeker niet misstaan, imo.

Nog een extra seizoen Anderlecht had toch ook zeker niet misstaan, imo.
Ik ken hem niet persoonlijk dus tis niet dat ik het hem kan vragen maar zoals die laatste maanden speelde denk ik niet dat hij zelf nog wou blijven. Ik vond dat die uitstraalde dat deze competitie te min was geworden voor hem.

Dat is inderdaad een ferm bedrag voor Lissabon, vlot top 5 duurste aankopen voor de club. Maar professioneel gezien is dit toch gewoon een zeer goede stap voor hem.

Terug
Bovenaan