Op zich "hoop" ik dat Club pakweg 50 miljoen voor Jashari kan krijgen. We zijn hogere en hogere transferbedragen aan het krijgen in België en uiteraard is de lion's share voor Club gezien hun Europees parcours de laatste jaren, maar dit is echt wel iets dat "trickle down" werkt. Gedaan met de topschutters van lagere ploegen tot middenmoters te kopen voor 2 miljoen en gedaan met de subtoppers en andere toppers die hun beste spelers moeten verkopen voor 10 miljoen.
Natuurlijk zijt ge afhankelijk van de speler. Elke speler die in aanmerking komt voor een transfer, wil uiteraard wel weg. Maar er is willen en willen. Bij ons hadt ge bvb Bilal die in augustus van zijn laatste seizoen al zei "Hierna ben ik weg", maar hebt ge nu een Tolu of El Ouahdi die wel die volgende stap willen zetten, maar het ook geen straf zouden vinden om nog een jaar bij Genk te zitten. Als ik alles lees over die potentiële transfer van Jashari lijkt die me ook eerder in die tweede categorie te zitten. En dat maakt je onderhandelingspositie als club nu eenmaal sterker.
En uw eigen prestaties maken hier ook altijd een belangrijk deel van uit. Als club altijd meedoen voor de prijzen en altijd leuke Europese competities meemaken, gaat je als speler nog altijd sneller laten blijven dan als club die een seizoen 3de wordt en het seizoen erna 7de. Allé, ik wijs niemand met de vinger hier als club uiteraard