Transferthread 2026 - 2027 (Binnenland)

Thorup naar Genk dus. Van recycleren gesproken, na 39 dagen de club de rug toekeren maar zo iemand toch nog gaan terughalen :rofl:.
Ik vind dat ook onbegrijpelijk. In oktober krijgt die een aanbieding dat hij 5 euro meer kan verdienen en weg is hij. De Noorse Georges Leekens. Lijkt me toch ook falen als bestuur, een ezel stoot zich ...

Exit Romeo Vermant? Die zal toch ook wel twee keer nadenken over zijn toekomst vermoed ik?

Toch niet omwille van zo'n jongen die amper 6 goals lukte in Zwitserland? Dit is duidelijk een transfer voor pas binnen 2 jaar echt te renderen.

Ik denk toch dat ge hem niet goed inschat alletwee. Veel van de zogezegde tekortkomingen zijn er ook om Genk gewoon. We hebben heel het seizoen problemen gehad op aanvallend vlak en dat heeft nu eenmaal zijn invloed op een jonge speler. Zet die in Brugge en veel van die dingen zou ge al gezien hebben, hoor. Die heeft echt gigantische stappen gezet. Ook op defensief vlak. Die werd echt niet meer zo gepakt in duels als het seizoen ervoor.

Zou die hier niets meer kunnen bijleren? Uiteraard wel. Idealiter vertrekken zo spelers als die u kunnen leiden naar een titel zoals indertijd De Bruyne of Courtois. Maar daarvoor moet ge als club stabieler zijn. Hetzelfde gold voor een Bilal. Dus gaat die nog stappen moeten zetten in Dortmund? Uiteraard. Maar die gaat er absoluut geraken en nog niet een beetje... Samen met De Bruyne het beste dat ik in bijna 40 jaar Genk gezien heb.
Moeilijk te vergelijken he... Kevin is langer gebleven is ook het beste dat ik ooit in de JPL heb gezien. Dat laatste seizoen was compleet buiten categorie. Niet alleen in termen van stats, maar gewoon hoe hij match na match dicteerde wat er moest gebeuren was ongezien toen. En dat gevoel heb ik totaal niet bij Kos. Die laatste is duidelijk een talentje, maar er zit zeker (nog) niet het aura van De Bruyne rond. Alle, dat is echt lichtjaren van elkaar verwijerd op dat vlak. Bij Karetsas zijn het nog steeds voornamelijk flarden en Kev belsiste wat er moest gebeuren. Of het nu een goal was, een assist, een vrije trap, ... Met die match tegen Club als absoluut hoogtepunt. Een van de weinige JPL matchen die in mijn netvlies staan gebrand, waar ik nog weet waar ik was, hoe verwonderd ik was etc...

En KDB had ook bij Zulte Waregem een reeks goals gemaakt en een bak assists afgeleverd. Een heel seizoen goalloos blijven in de JPL is gewoon niet goed. Niet bij KVM, zeker niet bij Genk. Ge hebt PO1 gemist met 2-3 punten, het was geen degradatiestrijd met een hopeloze ploeg.

Om na zo een seizoen naar Dortmund te gaan... Ik denk dat er voor Karetsas, in zijn huidige toestand, een tussenstap nodig was. Maar wie weet onbolstert hij nu helemaal he.

Exit Romeo Vermant? Die zal toch ook wel twee keer nadenken over zijn toekomst vermoed ik?
Ik zie graag Belgische talenten bezig, maar ik denk dat Vermant zijn tekortkomingen ietwat definitief ogen en dat Club nu gewoon hoopt op een productief seizoen om hem dan te kunnen offloaden voor een goede prijs. Het is en blijft wel een goaltjesdief. Je hebt hem graag in de kern als backup, maar je gaat in de zomer niet rekenen dat hij je het volledige komende seizoen qua goals gaat dragen. En dan denk ik ook niet dat hij tevreden gaat zijn als backup.

Laatst bewerkt:
Om na zo een seizoen naar Dortmund te gaan... Ik denk dat er voor Karetsas, in zijn huidige toestand, een tussenstap nodig was. Maar wie weet onbolstert hij nu helemaal he.

Als ge weet welke ploegen actief met Karetsas gepraat hebben, was Dortmund zelfs nog een "tussenstap" :) Real en alles is bij zijn thuis geweest. Maar dat vond hij zelf toch wat te groot.

Maar ik snap wat ge bedoelt. De Stuttgarts voor Bilal, de Bremens voor De Bruyne, de Evertons voor Lukaku, ... Maar de realiteit is dat die ploegen gewoon niet meer kunnen betalen wat wij in België (terecht) vragen voor onze grote talenten. Fijn voor de clubs, maar het zou niet slecht zijn voor een snellere ontwikkeling van onze talenten. De toekomst zal gewoon liggen in gekocht worden door de giga-ploegen en consortiums om zo een uitleenparcours te beginnen. Iets dat in Engeland al normaler is en we nu ook zien bij die jonge gast die nu in Lommel zit.

Eerder Tresoldi, heeft al persoonlijk akkoord met AS Roma en Dortmund volgens de roddels

Als ge weet welke ploegen actief met Karetsas gepraat hebben, was Dortmund zelfs nog een "tussenstap" :) Real en alles is bij zijn thuis geweest. Maar dat vond hij zelf toch wat te groot.

Maar ik snap wat ge bedoelt. De Stuttgarts voor Bilal, de Bremens voor De Bruyne, de Evertons voor Lukaku, ... Maar de realiteit is dat die ploegen gewoon niet meer kunnen betalen wat wij in België (terecht) vragen voor onze grote talenten. Fijn voor de clubs, maar het zou niet slecht zijn voor een snellere ontwikkeling van onze talenten. De toekomst zal gewoon liggen in gekocht worden door de giga-ploegen en consortiums om zo een uitleenparcours te beginnen. Iets dat in Engeland al normaler is en we nu ook zien bij die jonge gast die nu in Lommel zit.
I know, iedereen die in een straal van 20km van Maasmechelen en omstreken is gekomen weet ervan. Die zijn pa is heel Europa rond mogen gaan ook denk ik. :unsure:

30-35 mil ligt nog wel in de mogelijkheden van de kleinere clubs. Als de kaarten anders lagen dan vandaag de dag was Ajax bijvoorbeeld een heerlijke leerschool geweest voor hem. Hij heeft duidelijk dat inzicht voor de pass, maar daar is er wat meer focus op de weg naar doel te vinden ook. Zij het met positiespel, passing of een dribbel.

I know, iedereen die in een straal van 20km van Maasmechelen en omstreken is gekomen weet ervan. Die zijn pa is heel Europa rond mogen gaan ook denk ik. :unsure:

30-35 mil ligt nog wel in de mogelijkheden van de kleinere clubs. Als de kaarten anders lagen dan vandaag de dag was Ajax bijvoorbeeld een heerlijke leerschool geweest voor hem. Hij heeft duidelijk dat inzicht voor de pass, maar daar is er wat meer focus op de weg naar doel te vinden ook. Zij het met positiespel, passing of een dribbel.
Ja dat is niet normaal. Een kameraad van mij speelt soms poker met Kos zijn papa. Die hebben overlappende vrienden. Dat is niet normaal wat daar allemaal op af komt eigenlijk

Club heeft precies Zwitserland ontdekt 😅
Goede ervaringen met Jashari en Stankovic :)

Volgens reports gaat Vasovic ook wel eerst nog bij NXT spelen/starten gezien zijn heel jonge leeftijd. Dus Vermant op papier nog 2e spits denk ik. Tenzij Vasovic natuurlijk ontbolstert. Tresoldi is ook heel gewild, zou zelf willen blijven maar als er een heel mooie ploeg/bod komt zal het ook moeilijk worden. Vermant lijkt mij sowieso een speler die nu of na volgend seizoen weg is.

Laatst bewerkt:
Volgens Italiaanse bronnen zou Dorunsinmi rond zijn. Stevig wel... 10 miljoen + bonussen en 20% op doorverkoop. Als dit niet lukt, kan dat wel eens heel pijnlijk worden voor ons. Maar ja, we krijgen wel wat centen binnen. En met Saibari en mogelijk Godts is deze transfer al meer dan de helft betaald door spelers die hier geen minuut in de A-kern hebben gespeeld.

Volgens Italiaanse bronnen zou Dorunsinmi rond zijn. Stevig wel... 10 miljoen + bonussen en 20% op doorverkoop. Als dit niet lukt, kan dat wel eens heel pijnlijk worden voor ons. Maar ja, we krijgen wel wat centen binnen. En met Saibari en mogelijk Godts is deze transfer al meer dan de helft betaald door spelers die hier geen minuut in de A-kern hebben gespeeld.

Weer een Nigeriaanse boomlange spits. Opvallend.

10 miljoen voor een spits die faalde in Seria A is wel zeer riskant.

Ook Ajax wil Sternberg en die krijgen die uiteraard goedkoper dan Club.
Zou een "fijne" zaak zijn. Godts die vertrekt en Sternberg die die vervangt. Dubbel cashen voor Genk.

Weer een Nigeriaanse boomlange spits. Opvallend.

10 miljoen voor een spits die faalde in Seria A is wel zeer riskant.

Was zeer goed bij Plzen en heeft in Italië een stevige blessure gehad en als targetspits bij een Italiaanse degradatiekandidaat spelen, is geen cadeau. We wilden die toen al binnenhalen maar toen was die te duur, aangezien we toen geen zicht hadden op centen voor Karetsas en El Ouahdi.

De kaap van 40 zou gepasseerd zijn in de JPL. Hopelijk zijn de bonussen ook nog de moeite, want elke Club-fan wil natuurlijk veel meer voor een Tzolis.

De kaap van 40 zou gepasseerd zijn in de JPL. Hopelijk zijn de bonussen ook nog de moeite, want elke Club-fan wil natuurlijk veel meer voor een Tzolis.
Volgens Tavolieri gewoon 40M in schijven.

Terug
Bovenaan