Transferthread 2026

Slackmans

Well-known member
Elk jaar zijn we er een beetje vroeger bij.

De geruchtenmolen draait alweer op volle toeren. Zo zou Quick Step zijn selectie voor 2027 al bijna vol hebben, vertrekken Van Eetvelt en De Lie bij Lotto, is er natuurlijk de strijd om Seixas (voor na 2027?) en nog veel meer.

Hieronder een overzicht van de belangrijkste huidige geruchten.

• Bij Quick Step zouden Hayter, Landa, Pedersen, Vansevenant, Schachmann en Svrcek waarschijnlijk moeten vertrekken. 4 beloften, Ben Turner en Lennert Van Eetvelt zouden die gaten opvullen. Ook Meeus wordt in verband gebracht met de ploeg (Red Bull zou willen verlengen).
  • Seixas wordt dus stevig in verband gebracht met UAE en Red Bull, ook Ineos wordt genoemd. Hij heeft nog een contract tot eind 2027 bij Decathlon. Laatste berichten zijn dat Macron himself zich ermee is gaan bemoeien :biglaugh:
  • Bij Alpecin is er vooral de vraag Groves, ze willen hem verlengen, maar de sprinter heeft veel interesse van andere ploegen. Tudor, Jayco, Movistar, Red Bull, ... worden allemaal genoemd.
  • Bij Lotto Intermarché vertrekken ook nu weer hun kopmannen. Van Eetvelt hoogstwaarschijnlijk naar Quick Step en De Lie heeft interesse van een hele reeks ploegen. Red Bull en Tudor klinken op dit moment het luidst, maar ook Alpecin, Quick Step en FDJ worden genoemd. Als vervanger zou Lotto op vraag van Intermarché op zoek zijn naar goede Franse renners. Madouas wordt nadrukkelijk in verband gebracht met de ploeg. Ook Jeannière en Baudin worden genoemd.
  • Nog andere geruchten:
    • Bittner wordt genoemd bij Tudor en Red Bull
    • Ineos zou Narvaez terughalen
    • Sivakov zou al getekend hebben bij Decathlon
    • Morgado wordt nadrukkelijk genoemd bij EF (maar heeft nog een contract denk ik)
    • Laporte zou ondanks interesse van Red Bull en FDJ verlengd hebben bij Visma

Laatst bewerkt:
Moeten vertrekken dan nog. Landa is natuurlijk een dure vogel en zonder Evenepoel is de nood aan een rechterhand natuurlijk een stuk minder nodig. En alleen op zich valt hij te vaak en is de kans op een podium in een GT gezien zijn leeftijd ook niet meer zo hoog.

Hayter paar goeie en zelfs hele goeie tijdritten gereden maar zet die in een peloton en :s

Vansevenant een jaar of 2 samen met van Gils echt wel de Belgische eer hoog gehouden in de Ardennen maar echt bevestiging blijft uit.

Pedersen vorig jaar goed gereden die verrast me een beetje.

Turner en van Eetvelt wel goeie nieuwkomers natuurlijk. Zeker als van Eetvelt gespaard blijft zijn er geen 10 beter (zie bv Lombardije 2 jaar terug).

Seixas naar RB zou wel helemaal te gek zijn nadat ze al Evenepoel hebben binnengehaald en ook nog met Lipowitz zitten. Wat moeten die daar van denken. INEOS lijkt me de meest logische keuze dan als hij vertrekt.

Hayter is ook zo'n verspilling van talent, ik had echt gehoopt dat ze hem konden herlanceren.

Wat zit die Macron zich nu weer te moeien, zucht.

Echt, laat die gast toch doen. Straks is het weer janken omdat de zoveelste Fransman wederom niet thuis geeft in hun beoogde Tour de France.

Echt, laat die gast toch doen. Straks is het weer janken omdat de zoveelste Fransman wederom niet thuis geeft in hun beoogde Tour de France.
Zou nochtans leuk zijn als het niet uit de grote drie komt maar eens een Decathlon.

Zou nochtans leuk zijn als het niet uit de grote drie komt maar eens een Decathlon.
Uiteraard, maar dat ze die jongen maar gewoon rustig zijn eigen traject laten bepalen. Daar hoeven niet te veel mensen zich mee te bemoeien en al zeker niet de president van Frankrijk.

Ik denk dat we moeten opletten met de uitspraak “een decathlon”.
Op alle vlakken is deze ploeg in niks meer te vergelijken met wat ze voorheen waren. Ze hebben daar intern grote kuis gehouden en heel de organisatie is veranderd.
Het is een professionele ploeg qua aanpak geworden, dat zie je aan alles dit seizoen. Voor ineos denk ik niet dat ze moeten onderdoen, die toch vooral gestagneerd zijn.

De Lie die andere oorden gaat opzoeken is alleen maar toe te juichen. Gewoon andere omgeving, reset, en terug proberen eruit te halen wat er in die jongen zit.
Alle respect voor lotto, maar dat is niet de omgeving waar je in hedendaags wielrennen uw topniveau haalt.

Laatst bewerkt:
Zal misschien eens niet slecht zijn voor De Lie om andere oorden op te zoeken.
Hopelijk komt hij er dan wat door, altijd een leuke coureur gevonden.

Kan je dat wat concreter maken?

Het is een product van een gedwongen fusie waar langs beide kampen klappen zijn gevallen.
Langs beide kanten wou men een verderzetting van hun filosofie binnen de fusie, wat niet kan en voor wat problemen zorgt (lees Aike Visbeek die een andere rol en invulling krijgt).

Tel daar nog bij op dat hun budget gewoon vele malen lager ligt en dus wat ze voor hun renners van omkadering en begeleiding kunnen aanbieden minder exhaustief is. Ze kunnen gewoon niet wat andere, rijkere ploegen wel kunnen.

Dat zorgt er gewoon voor dat je als renner al met een achterstand begint. En het dus moeilijker is om uw topniveau te behalen omdat de tools niet of minder voorhanden zijn.

Welke tools? Zo een algemene hypothese kan ik me ook wel verzinnen, maar hoe vertaalt zich dzt dan concreet. Vaak is het toch eerder dat het weinige budget dat er is vnl naar de toppers gaat. Dus die kunnen dan toch alsnog goed zitten

Classic Frankrijk toch?
Je kan zonder veel moeite legio voorbeelden zoeken van dit soort zaken. Het bedrijf waarvoor ik werk werd een aantal jaar geleden te koop gezet door de Franse eigenaar. Op een bepaald moment leek het erop dat de balans aan het kantelen was richting een bedrijf uit de US en plots was er interesse van een andere grote Franse speler en op nen tijd van niks was de deal rond... ze konden al die Franse werknemers toch niet in buitenlandse handen laten vallen? :unsure:

Laatst bewerkt:
Welke tools? Zo een algemene hypothese kan ik me ook wel verzinnen, maar hoe vertaalt zich dzt dan concreet. Vaak is het toch eerder dat het weinige budget dat er is vnl naar de toppers gaat. Dus die kunnen dan toch alsnog goed zitten

Concreet is gewoon dat Visbeek niet zijn stempel kan en mag drukken op de performance, maar Van De Wauwer dat nog altijd grotendeels doet.

Enkele concrete voorbeelden van verschillen zijn bijvoorbeeld:
- geen persoonlijke voedingsapp
- persoonlijke trainingskampen zeer beperkt of of met een beperkte equipe waar soigneurs bijzijn ook beperkt tot zelfs niet bestaande.
- het aantal soigneurs en staf op georganiseerde teamstages
- weet niet of dit nu ook zo is voor Arnaud, maar waarschijnlijk ook maar misschien in mindere mate, als er iets scheelt aan uw materiaal moet je zelf actie ondernemen en naar Temse bollen

Allez ik bedoel het is geen geheim dat ze in het algemeen minder budget hebben. En dus minder kunnen aanbieden aan hun renners op vlak van ondersteuning.
Je moet die goeie renners ook loon betalen en uw staf nodig voor wedstrijden te rijden doen dat ook niet gratis.
Ik ken iemand die zijn zoon is dit jaar naar een groot devo team gegaan onder een grote ploeg en op zijn eerste “werkdag” stonden ze die met 7 dagen op te wachten die allemaal zijn naam kende. Op voorhand voorkeur mogen geven schoenenmerk en bij aankomst 6 dozen die klaarstonden en heeft daar nog net zijn gat zelf moeten afvegen, al de rest werd voor hem gedaan of voor hem uitgedacht.
Die moest niet stoppen aan de repsol voor wat bij te tanken toen hij ging trainen.
Ploeg heeft voor hem een appartement geregeld in Calpe.
Bij de profs in die ploeg krijg je sociale media begeleiding van de ploeg zelf.

Het is geen geheim dat David Van Der Poel de begeleiding doet van Arnaud. Met andere woorden die regelen alles voor hem.
Maar de reden dat hij David onder de arm neemt is omdat de ploeg hem die faciliteiten niet aanbied. Niet omdat hij zoals Philipsen graag met iemand buiten de ploeg samenwerkt omdat hij daar een betere klik mee heeft.

Weinig opties voor De Lie. Ik zou hem graag bij Quick-Step zien tekenen maar daar moet hij afrekenen met een zekere Merlier. Als ze de koersen kunnen verdelen (De Lie het klassiekere werk en Merlier meer de echte sprints) zou ik het graah zien gebeuren.

Of misschien naar een EF ofzo (maar dat lijkt me een ploeg die de laatste jaren stagneert)?

Concreet is gewoon dat Visbeek niet zijn stempel kan en mag drukken op de performance, maar Van De Wauwer dat nog altijd grotendeels doet

Waarom zuigt ge gewoon dingen uit uw duim eigenlijk? Met welk doel? Van de Wouwer heeft zelfs nooit iets te maken gehad met performance, waar hebben we hier over :laugh:

Uw hele post is trouwens eigenlijk gewoon complete BS, de helft zijn flagrante leugens. Ik had erg verwacht van u, maar dit is wel heel erg. Doe niet alsof ge weet hoe het er aan toe gaat bij Lotto, doe ook niet alsof ge De Lie kent.

Los van dat ik wel akkoord ben dat De Lie beter vertrekt bij Lotto (omwille van andere redenen, een ploeg als Tudor zou ideaal zijn) en dat er natuurlijk wel wat voordelen horen bij het rijden bij een rijke ploeg (maar die gelden zeker niet allemaal voor iemand zoals De Lie)

Waarom zuigt ge gewoon dingen uit uw duim eigenlijk? Met welk doel? Van de Wouwer heeft zelfs nooit iets te maken gehad met performance, waar hebben we hier over :laugh:

Uw hele post is trouwens eigenlijk gewoon complete BS, de helft zijn flagrante leugens. Ik had erg verwacht van u, maar dit is wel heel erg. Doe niet alsof ge weet hoe het er aan toe gaat bij Lotto, doe ook niet alsof ge De Lie kent.

Los van dat ik wel akkoord ben dat De Lie beter vertrekt bij Lotto (omwille van andere redenen, een ploeg als Tudor zou ideaal zijn) en dat er natuurlijk wel wat voordelen horen bij het rijden bij een rijke ploeg (maar die gelden zeker niet allemaal voor iemand zoals De Lie)

Dat van Visbeek is iets wat zowel in de media
(podcast) al is vernoemd geweest, en ook wat de persoon die ik sprak die het uit rechtstreekse lijn weet gezien hij een arbeidscontract heeft daar.
Overigens leek het mij geen staatsgeheim te zijn dat Van De Wouwer een prominente rol had en heeft, maar goed dan ook niet hoor.

Maar vertel jij het mij anders eens hoeveel keer De Lie of Van Eetvelt op persoonlijke of beperkte stage zijn geweest met op zijn minst 2 stafleden erbij?
En of ze elke teamstage personal plates krijgen van hun personal chefs.

Los daarvan pretendeer ik ook niet De Lie te kennen.

Dat van Visbeek is iets wat zowel in de media
(podcast) al is vernoemd geweest, en ook wat de persoon die ik sprak die het uit rechtstreekse lijn weet gezien hij een arbeidscontract heeft daar.
Overigens leek het mij geen staatsgeheim te zijn dat Van De Wouwer een prominente rol had en heeft, maar goed dan ook niet hoor.

Maar vertel jij het mij anders eens hoeveel keer De Lie of Van Eetvelt op persoonlijke of beperkte stage zijn geweest met op zijn minst 2 stafleden erbij?
En of ze elke teamstage personal plates krijgen van hun personal chefs.

Los daarvan pretendeer ik ook niet De Lie te kennen.

Nee dat is niet iets wat gezegd is in de media, of waarschijnlijk ook niet in podcasts (je mag die eens doorsturen dan als dat zo is). Er is gesuggereerd dat er misschien te veel kopstukken zouden zijn met overlappende taken, maar helemaal niet dat "Visbeek zijn stempel niet zou kunnen of mogen drukken op het performance gedeelte". Het is iets wat jij er zelf van gemaakt hebt. Van de Wouwer was en is sportief manager, niet performance manager. Visbeek neemt de rol van Nikolas Maes over bij Lotto en mag die met alle vrijheid invullen, veel uitgebreider dan wat Maes dat ooit deed. Als er iemand is die misschien lichtjes naar de achtergrond wordt geduwd, is het Van de Wouwer, aangezien het Visbeek is die bij zowat alle grote koersen aanwezig is en heel veel bepaalt.

Je haalt allemaal dingen aan die De Lie wel degelijk tot zijn beschikking heeft, maar zelden van gebruik maakt. Hij heeft zijn eigen osteopaat (Thompson) en mekanieker mee elke keer als hij individueel op stage gaat. Alleen is De Lie iemand die niet zo vaak op stage wilt gaan, hoogtestages weigert en het ook niet altijd zo even nauw wilt nemen met voedingsadviezen. Het zijn leugens dat die zaken niet ter beschikking zijn bij Lotto. Lotto werkt bijvoorbeeld sinds 2023 wel degelijk met een gepersonaliseerde voedingsapp.

Is alles tip top in orde? Nee, zal het op bepaalde vlakken lichtjes beter zijn bij absolute topteams? Ja (materiaal bijvoorbeeld, betere ploegmaten natuurlijk, minder druk misschien ook in sommige gevallen). Maar stop met overdrijven en liegen om uw punt te maken. Besef dat de reden waarom De Lie zijn niveau niet haal echt niets met die performance gerelateerde dingen te maken heeft. Die zijn laagtes zijn veel te extreem om daarmee te verklaren. Er is een reden voor waarom zelfs zijn manager nu lange termijn effecten van Lyme als een mogelijke reden ziet. Het is niet normaal dat die zich een week moe voelt na een zware inspanning, het is niet normaal dat hij 3 weken aan een stuk nauwelijks kan trainen zonder zich echt standaard ziek te voelen, etc. Hij heeft allergieën waarmee hij sukkelt in het voorjaar, maar zelfs dat kan zijn prestaties niet verklaren.

En jawel, als je zegt dat De Lie om een specifieke reden David Van der Poel in dienst heeft genomen, pretendeer je wel degelijk hem te kennen.

De Lie moet voor- en nadelen van de verschillende opties die hij heeft afwegen. Bij Lotto krijgt hij performance gezien wel degelijk wat hij wilt (dat is gewoon niet veel, en ja er zijn er binnen het team die dat een probleem vinden, maar je kan hem niet zomaar pushen), heeft hij zijn vrienden (Grignard, Veistroffer, ...) rond hem, maar moet hij het doen met mindere ploegmaten (zolang dat hij zelf niet goed is, kan je echter daar niet over klagen) en rust er vooral (te) veel druk op hem. Van de ploeg (ook al zullen ze dat nooit uitspreken, hij moet gezien zijn loon voor resultaten en punten zorgen), maar ook vooral van fans en media. Het vergrootglas dat op hem en de ploeg gericht staat elk voorjaar is niet gezond. Bij Belgische ploegen (zeker bij Lotto) moet je als kopman mentaal ijzersterk zijn, dat is hij niet. Bij een buitenlandse ploeg zal
de mediadruk minder zijn. Tudor lijkt me daarom ideaal. Kijk naar Hirschi, die presteert niet, maar niemand geeft er om. Hij kan er kopman zijn, veel verdienen, er is plaats voor enkele vriendjes, ...

Er zijn trouwens genoeg renners die absoluut topniveau hebben gehaald bij kleinere ploegen. Ook in het moderne wielrennen. Onley eindigde vorig jaar 4e in de Tour rijdend voor een team dat quasi failliet is. Heel Lotto (Van Gils, Van Eetvelt, ...) reed op een ontzettend hoog niveau in 2023 en 2024. Uiteindelijk gaat het voor 95% om talent in het wielrennen, en als het nodig is om het hebben van goede ploegmaten. Er zijn daarnaast ook genoeg renners die hun topniveau niet halen bij topteams.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan