Transport Fever 3

marcel

Well-known member
tf3.png

release: 2026
genre: sim
dev: Urban Games

Trailer voor mijn favoriete game van 2026 is gedropped :)

Transport Fever 3 challenges players to design, build, and manage transport empires spanning railways, roads, shipping lanes, and air routes across four distinctive environments: temperate, desert, tropical, and new sub-arctic. Each of which offers a unique set of challenges and gameplay possibilities thanks to massively upgraded terrain generation. Players build their worlds using vehicles covering a century of transport innovation with over 250 authentic trains, buses, trams, trucks, trains, ships, planes, and, for the first time, helicopters.

At the heart of Transport Fever 3 lies a dynamic, fully simulated world occupied by settlements and industries that evolve in response to player actions. Every town can grow into a sprawling city, every supply line can affect reputation, and every decision affects how people live, work, and move.

The wait-time for passengers is too long and every service is overcrowded… The fish brought in by ship is rotting in the warehouse… These, and other problems will confront players in their quest to maximize profits.

TF2 is mijn 2de meest gespeelde game op steam, dus naar 3 kijk ik al efkes uit.
geen ingame footage voorlopig maar wel al duidelijk dat er ook helicopters in gaan zitten (helipads?)
en misschien ook een day-night-cycle?

hopelijk grotere maps, met meer variatie van biomes binnen 1 map?

Ik heb net TF2 gekocht op steam voor 3,99. (-90% autumn sales)

Ik was eigenlijk verrast dat er geen 20+ dlc's zijn voor iedere mechanic zoals cities skylines.
Eens testen of ik het leuker vind dan dat kutspel vol bugs... Dan heb ik een idee of TF3 de moeite is

dat heb je met dit spel niet, nee. je hebt ook geen directe controle over je steden he. het is een transport netwerk aanleggen, en zo zorgen dat je steden uitgroeien tot metro-polen.

en voor content zetten ze heel hard in op de community, met belachelijk veel mods.

Terug
Bovenaan