Trans vrouwen zijn wettelijk gezien geen vrouwen, oordeelt Hooggerechtshof in Verenigd Koninkrijk | VRT NWS Nieuws
De term 'vrouw' is juridisch enkel van toepassing op biologische vrouwen en niet op trans vrouwen. Dat zegt het Hooggerechtshof van het Verenigd Koninkrijk. De beslissing kan trans vrouwen van plaatsen als toiletten en sportclubs uitsluiten. Een van de rechters zegt wel dat trans personen nog...
Trans vrouwen zijn wettelijk gezien geen vrouwen, oordeelt Hooggerechtshof in Verenigd Koninkrijk
De term 'vrouw' is juridisch enkel van toepassing op biologische vrouwen en niet op trans vrouwen. Dat zegt het Hooggerechtshof van het Verenigd Koninkrijk. De beslissing kan trans vrouwen van plaatsen als toiletten en sportclubs uitsluiten. Een van de rechters zegt wel dat trans personen nog altijd bescherming genieten tegen discriminatie.
Er beweegt wat in het VK vandaag.
Er beweegt wat in het VK vandaag. Als ik naar de foto's kijk zie ik een handjevol vrouwen zegevieren bij de uitspraak. Het blijft voor mij een illustratie van wat voor non-issues door die groep aangehaald wordt, keer op keer.
Modedit: stukje verwijderd mbt afsplitsing
Laatst bewerkt door een moderator: