Trophy Platinum Club

1Lde8ef0.png
hidden cats in rome

1L0ecd8c.png
Hidden cats in paris

en lvl 999 bereikt :unsure:

1L1b381d.png

#105 - Elden Ring (PS5)

Na meer dan 200 uur heb ik dan toch maar eens een eind gemaakt aan mijn tocht door The Lands Between.
Veel meer woorden hoef ik er eigenlijk niet aan vuil te maken denk ik. Iedereen weet wat dit spel te bieden heeft en dat was voor mij niet anders.

Enige wat ik wel opnieuw had, net zoals de eerste keer dat ik het speelde, het spel is zo groot dat ik mezelf er telkens in verlies om echt alles te gaan uitzoeken. Waardoor nu opnieuw ik er wel effectief weer genoeg van heb voorlopig en de DLC nog even ga laten voor wat het is. Maar ik keer er zeker nog voor terug en mijn character staat mooi klaar!

Platinum #40 Elden Ring (ps4)

1Ld29ff2.png

Van de DLC gelegenheid gemaakt om nog eens door de hele game te spelen. Zelfs als je de verkenningsdrang schrapt die meestal mindert na je eerste playthrough is het gewoon zalig om je build te ontwerpen, rond te klooien over de hele map.

Platinum #41 Demon's souls (ps5)

1L2adaa8.png

Er kan gedebatteerd worden over de verschillen in art-style, maar ik ben vaak nog stomverbaasd hoe prachtig deze game eruit ziet. Ik heb -gelijk de ezel die ik ben- mijn boss-souls verkwist om me vervolgens bij het afronden van de eerste playthrough toch te bedenken en voor de platinum te gaan.

Daarboven ook nog gigantisch hard mijn character en world tendency's om zeep geholpen en uiteindelijk tot in NG+5 geëindigd om elke spel/miracle/ring te vinden... Slechts 1 uur moeten farmen voor Pure Bladestone! Voor de online trophies dan rap een nieuw character gemaakt en geleveld tot SL30 en laaaang gewacht voor iemand mijn summon sign koos. Heel veel mensen lijken te spelen met guides en bijgevolg speelt bijna iedereen constant in "spirit vorm" zodat je zelden iemand kan invaden of jou laten summonen...

Elke Souls-fan zal het waarschijnlijk ook beamen, maar het mag herhaald worden: fuck Valley of defilement aka 5.1 en 5.2. Dit is gewoon een tergend parcours van kleine rotzakjes die om elke hoek gepropt zijn om u te ambushen en u zo makkelijk kunnen oneshotten in NG+(++++) dat het onnozel is. Dit is erger dan Blight town, Shrine of Amana, nightmare of mensis, ... noem maar op. Absolute drek(waar je in rondloopt)

1L2491c9.png

#106 - We Love Katamari Reroll+ Royal Reverie (PS5)

Fun fun fun, soms miste ik wat de simpliciteit van Katamari Damacy, maar anderzijds heeft deze dan wel eens iets nieuws dat toch wat anders is.

Lang over gedaan? :p Al die verschillende eindes en routes...
83 uur. Ge moet maar ene keer alles 100% (sidequests en mimans) doen he. De daaropvolgende keren is't gewoon erdoor rushen en alleen de main story volgen (op een paar sidequests na dan). Ge kunt gewoon een endings guide volgen voor die 1 of 2 sidequests waar ge een andere demon krijgt voor de compendium, die ander sidequests kunt ge negeren want die blijven allemaal hetzelfde.

Platinum #42 Unicorn Overlord

1L225e34.png

Een nieuwe toevoeging in het rijtje van SRPG's die me aanspreken. De artstyle is wederom prachtig zoals in quasi elke Vanillaware game. De mechanics zijn simpel te leren en in plaats van de tile-based movement zoals in Fire Emblem, is het meer "vrij" bewegen over het slagveld met je units die je zelf samenstelt uit verschillende classes. Er is zelfs een soort van gambit-systeem à la FFXII zodat je echt kan gaan fijnstellen hoe gevechten uitspelen. Simpel te leren, maar met genoeg diepgang om uitdagend te kunnen zijn.

Geen enkele missable trophy, gewoon de game spelen en dan een beperkt aantal sidequests/collectibles(die gemakkelijk te tracken zijn) grinden. Ideaal om ook even de portal te kunnen spelen.

1Lb47987.png

#107 - The Quarry (PS5)

Dan toch maar eens afgewerkt na meer dan een jaar on hold te staan. Blijft een leuke game, maar fuck chapter 7 echt veel te lang xD

Terug
Bovenaan