Tropico 7

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
tropico7.png

release: 2026
genre: city builder, strategy
dev: Gaming Minds Studios

Van een nieuwe studio.

Get rich or die trying! In Tropico 7, you step into El Presidente’s shiny boots again to build your island nation and – literally – move mountains. As glorious leader you guide your loyal citizens (and your Swiss Bank Account) through the ages toward untold prosperity.

Exert your control and shape the landscape you are building on to fit your vision. Plan and construct complex city layouts, fulfil the multifaceted needs of your subjects, give precise directions to your army, and look down on your opponents in the council, all while revelling in your own splendour. See how it all leads to ever greater efficiency? This could be an aspiring dictator’s dream come true indeed… however, sometimes life gives you lemons. Or obstacles in the shape of a very clever and very annoying opponent: Victoria Guerra!

You will need all your skills, cunning and presidential ‘grandeur’ to end this latest chapter with a simple truth: ¡Victoria no es la revolución!

Benieuwd. Geen enkele van de opvolgers heeft echt kunnen tippen aan het origineel, maar de liefde voor dat originele spel heeft er voor gezorgd dat ik ze allemaal wel in huis heb gehaald.

Bij Tropico 3 sta ik in de credits.

Laatst bewerkt:
Denk dat ik van T.3 tot 5 alle missies heb uitgespeeld. Van de zes maar 1 en was het een beetje beu. Langs de ene kant snap ik dat Tropico een heel afgebakende gameplay en setting heeft, maar het mag toch wat gevarieerder, anders kunnen ze evengoed een dlc uitbrengen.

Mja, elke Tropico is een beetje groter geworden. De 6 vond ik persoonlijk al te groot, te veel een city builder. Het leuke aan de oorspronkelijke Tropico was de kleine, meer persoonlijke schaal en de politiek. En de heerlijke muziek en algemene sfeer.

Terug
Bovenaan