even dit topic gebruiken: ik ben aan het overwegen om een kleine elektrische tuinfrees te kopen.
Ik heb deze niet heel vaak nodig en ook niet voor heel zwaar werk. Ben momenteel een relatief overwoekerd bloemenperk aan het herinrichten (met vooral gras in atm) en ben dit nu aan het omspitten. Helaas heb ik al lang serieus last van mijne rug. Gemak dient de mens dus ik zou nu een tuinfrees willen.
Voor een goede 150 EUR kan je al wel wat goedkope modellen vinden. Huren heb ik ook al overwogen maar dan ben ik ook al snel 80 EUR per dag kwijt (voor een zwaarder model). Ik zou deze frees wellicht (wanneer ik ze ter beschikking heb) een keer of 2-3 op een jaar gebruiken voor telkens een 10-20-30 m² te frezen.
Powerplus POWXG72010 Tuinfrees - 1500W - Werkbreedte 450mm - Werkdiepte max. 220mm - Incl. 6 messen en wielen. De POWXG72010 is een extra krachtige...
www.bol.com
Einhell Elektrische Grondfrees GC-RT 1545 M - 1500 W - Werkbreedte: 45 cm - Werkdiepte: 22 cm - Aantal messen: 6 stuks. Einhell Elektrische Grondfrees...
www.bol.com
Heeft er iemand ervaring met dit soort tuinfrezen? Of is het weggesmeten geld en ga ik beter huren?