utolor.
Well-known member
Ik vind het voor een stadstuin best ca va. Ben zelf totaal geen fan van de typische lange smalle stadstuintjes met betonnen schuttingen en lelijke muren waar je op kijkt. Krijg ik makkelijk een claustrofobisch gevoel in, terwijl ik in een tuin juist een open en vrij gevoel wil hebben. Maar hier is dat stadstuin gevoel in de mate van het mogelijke weggewerkt. Je blijft de torenhoge muren wel zien natuurlijk. Het Provence-gevoel wekken ze echt wel op met die tuin.Wat denken jullie van volgende? : https://www.hln.be/woon/deze-stadst...ect-onderhouds-en-budgetvriendelijk~ab424e81/
Is dit een oplossing voor ons opwarmende klimaat? Dan zit je wel met het verhaal inheems en uitheems natuurlijk.
Maar misschien zijn ook onze winters af en toe te hard?
Ben zelf net wel fan van het grind, heb voor onze verharding ook geel grind gebruikt. Blijft er vrolijk uitzien, zelfs tijdens de vele sombere dagen die we in België hebben en er blijven nooit plassen water op liggen natuurlijk. En heel onderhoudsvriendelijk (amper groenaanslag en vuil). Het lijkt wel alsof ze geen grindmatten gebruikt hebben, da's dan wel weer spijtig.

.