Tijd om de voortuin hier ook eens aan te pakken. Een 5tal jaar geleden gekozen voor een simpele oplossing van lampenpoetsersgras + schors, maar na te weinig onderhouden staat het nu vol met onkruid en zijn de grassen ook niet meer zo aantrekkelijk.
M'n eerste idee is om alles te bedekken met maagdenpalm, in het midden 2 salix boompjes of een meerstammige steeneik met middelhoge siergrassen rond, vooraan een strook lage haag en dan achteraan een strook met hogere grassen die voor ons raam komen om zo wat meer privacy te hebben.
Maar qua ontwerp ben ik er nog niet volledig uit. Ga ik voor die rechte lijnen of ga ik eerder voor een "wirwar" van verschillende planten, bloemen, struiken, boompje, etc. Om dan nog maar te zwijgen over de vele soorten die ik zou kunnen aanplanten.
Iemand wat aanwijzingen van beplanting die ik zou kunnen zetten, wanneer ik deze het beste plant of wat ik al van voorbereidingen kan doen? Oppervlakte is 3x4 en het is een voortuin van een rijwoning. Zeker niet het grootste stuk, maar wel geestig als het er deftig uit ziet. Daarnaast heb ik ook nog een strook tussen het pad naar de voordeur & de oprit die herdaan moet worden, maar eerst eens nadenken over het grootste stuk.