Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Indien je deze haag te diep snoeit, dan is ze helemaal om zeep (bruin) aan jouw kant. En dat zal ze dan ook blijven.Bekijk bijlage 22826
vraagje in verband met het inperken van een haag. De haag van ons huurhuis staat redelijk dik (en hoog) en eigenlijk zouden we die graag smaller (en lager) zetten. Maar ongetwijfeld gaat dat resulteren in een bruine haag. Als we die aan onze kant zouden afdoen tot tegen de stam, groeit daar dan terug mooi groen aan of is de haag daardoor helemaal om zeep?
(don't mind the buren hun kant, die zijn het gewoon bomen aan het laten worden.)
Oké, dan houden we ze maar zo. Bedankt voor de replyIndien je deze haag te diep snoeit, dan is ze helemaal om zeep (bruin) aan jouw kant. En dat zal ze dan ook blijven.
Hoe weet je hoe ver je kan gaan?Indien je deze haag te diep snoeit, dan is ze helemaal om zeep (bruin) aan jouw kant. En dat zal ze dan ook blijven.
Narcissen in de gazon planten : hou er rekening mee dat je dan pas einde mei kan maaien.500 krokus en narcissen bollen mix besteld.
Gaan gewoon het Gazon in. Tips om te planten of gewoon met mijn old school bollenplantertje gaatjes maken en een narcis+krokus bol in?
In 't groen gedeelte blijven snoeien.Hoe weet je hoe ver je kan gaan?
Narcissen in de gazon planten : hou er rekening mee dat je dan pas einde mei kan maaien.
En ja gewoon gaatjes maken. Om een natuurlijk effect te krijgen best de bollen uitstrooien en dan gaten maken waar de bollen gevallen zijn
Ik maai min gras eind december of begin januari, zodat het loof van de crocussen de kans heeft om mooi uit te groeien. Daarna maai ik pas midden mei (maar dan alleen maar paadjes, maai mijn volledig gazon alleen in oktober en in januari
Ik hoop altijd op een of ander machinetje dat het leven aangenamer kan maken.Die bollenplanters zijn absolute bagger. Ik gebruik de grondboord van de woelmuizenval Topcat om mijn bollen te planten. Gaat al jaren meeJa, het is toch voor de Hoeken van de tuin die ik niet maai en waar er altijd kale plakken komen. Dat is geen probleem.
Ik heb er vorig jaar 50 of 100 in de grond gestoken met mijn bollenplantertje en mijn hand was om zeepIk hoop altijd op een of ander machinetje dat het leven aangenamer kan maken.
Ik heb ook nog zo eentje en ik heb wel nog ferm afgezien om m'n krokussen in de gazon te krijgen, grasmat is hier super dikDie bollenplanters zijn absolute bagger. Ik gebruik de grondboord van de woelmuizenval Topcat om mijn bollen te planten. Gaat al jaren mee

Zoals @BearPils zegt is dit een goed moment, ik hoop eind deze maand of in oktober nog een border aan te leggen.Planten jullie nog vaste planten in de grond buiten of best wachten tot het voorjaar?
Ik heb achteraan mijn tuin een massief laurierkers staan. Ik zou daarvoor graag wat kleur aanbrengen door een vaste plantenborder te voorzien.Zoals @BearPils zegt is dit een goed moment, ik hoop eind deze maand of in oktober nog een border aan te leggen.
Van zodra ik weet hoeveel zon die plek krijgt, en wat voor je bodem je hebt (zand / leem / klei) kan ik je een hele resem tips geven.Ik heb achteraan mijn tuin een massief laurierkers staan. Ik zou daarvoor graag wat kleur aanbrengen door een vaste plantenborder te voorzien.
Heeft er iemand tips voor een kleurrijke border?
Zonder het artikel te lezen : de vlinderstruik kan zich redelijk invasief uitzaaien en verdient echt het predicaat invasieve exoot. Ik ken een aantal plekken die helemaal overwoekerd zijn door B. davidii.![]()
De vlinderstruik: publiekslieveling, maar ook een woekerende (en soms te mijden) exoot
Hij is een bron van nectar voor vlinders, brengt kleur in het landschap, maar is ook een woekerende exoot. Waarom bestrijdt Wallonië de oprukkende vlinderstruik, en Vlaanderen niet?www.standaard.be
Iemand die dit artikel kan lezen en eventueel wat meer erover kan vertellen?
ias.biodiversity.be
Merci, zal er nog mijn werk van maken dan de komende wekenHet najaar is de beste periode, dan kunnen de planten al goed wortelen en volgend groeiseizoen meer energie in bovengrondse groei steken.

In de voormiddag wat zon, voor de rest van de dag anders in de schaduw.Van zodra ik weet hoeveel zon die plek krijgt, en wat voor je bodem je hebt (zand / leem / klei) kan ik je een hele resem tips geven.