Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Wij hebben vorig jaar bij overstock online besteld. Maar hangt ook af van budget en wat je graag ziet :p

Dinsdag kalk gestrooid (of woensdag weet al niet meer alvast de dag voor de laatste regen) maar nu is het droog en gaat zo even blijven. Zou ik dan best even bijwateren zodat dat wat oplost of maakt dat niet uit en kan dat wel even blijven liggen?
Jij hebt al kalk gestrooid ?
Ik ben aan het twijfelen om het vandaag of morgen te doen. De nacht van donderdag op vrijdag en vrijdagochtend geven ze nog wat regen in Limburg. Maar ook weer kans op nachtvorst

Best nog even wachten of kan het geen kwaad ?

Zaterdag een boom (walnoot, tussen 3 en 4 meter hoog) besteld bij tuincentrum.nl en wordt volgende donderdag geleverd (4 maart), ik ben alvast benieuwd. Weekend daarna (6/7 maart) de tuin (volledig omgedaan) rijven, de steentjes eraf halen en gras zaaien :clap:.

Ik ben nu al aan het bedenken welke boom ik nog in de tuin wil, maar heb geen flauw idee. Volledig zuid gerichte tuin.

Zaterdag een boom (walnoot, tussen 3 en 4 meter hoog) besteld bij tuincentrum.nl en wordt volgende donderdag geleverd (4 maart), ik ben alvast benieuwd. Weekend daarna (6/7 maart) de tuin (volledig omgedaan) rijven, de steentjes eraf halen en gras zaaien :clap:.

Ik ben nu al aan het bedenken welke boom ik nog in de tuin wil, maar heb geen flauw idee. Volledig zuid gerichte tuin.
Mijn buurman heeft een soort weide die aan mijn tuin grenst, met centraal een walnootboom die hij als tiener geplant heeft met zijn vader. Die mens is er nu 77, en dat is echt een machtige boom geworden. Je moet er wel wat plaats voor hebben.

Mijn buurman heeft een soort weide die aan mijn tuin grenst, met centraal een walnootboom die hij als tiener geplant heeft met zijn vader. Die mens is er nu 77, en dat is echt een machtige boom geworden. Je moet er wel wat plaats voor hebben.
Vanaf het terras is de tuin ongeveer 20 x 20 meter, hij komt niet te ver van het terras om in de zomermaanden ook voor wat schaduw te zorgen.

Op de vorige pagina hier die sierpeer zien staan nu en dat lijkt me wel een mooie boom om aan de andere kant te planten.

Vanaf het terras is de tuin ongeveer 20 x 20 meter, hij komt niet te ver van het terras om in de zomermaanden ook voor wat schaduw te zorgen.

Op de vorige pagina hier die sierpeer zien staan nu en dat lijkt me wel een mooie boom om aan de andere kant te planten.
Ik ben fan van moerbeien, maar de beste (=zwarte moerbeien) nemen ook wel wat plaats in. Afhankelijk van de grootte die je wil is een meidoorn ook mooi (zie eerdere discussie ervover).

Japanse Sierkers lijkt me ook wel mooi :)

Weet er iemand waar je in de buurt van Mechelen-Leuven haagplanten kan kopen/bestellen? Net als kleinfruit planten?
Ben afgelopen weekend naar Van Goidsenhoven geweest in Holsbeek, maar dat was daar precies helemaal niet de moeite :unsure:

Weet er iemand waar je in de buurt van Mechelen-Leuven haagplanten kan kopen/bestellen? Net als kleinfruit planten?
Ben afgelopen weekend naar Van Goidsenhoven geweest in Holsbeek, maar dat was daar precies helemaal niet de moeite :unsure:
en heb je gevraagd? Want denk dat je hagen met blote wortel daar gewoon moet bestellen bv

Ik heb drie (oude, hopelijk nog even gezonde) kerselaars. Dat is toch leuk in de lente, die bloesems. De productie hangt er wat van af, het zijn hoogstammen dus ik ga ook mijn leven niet riskeren. Nu ligt sinds de herfst een deel van mijn gazon nog vol bladeren, maar ik ben niet zo'n grasfetisjist dat ik die allemaal ga opruimen.

Laatst bewerkt:
Ivm de kerselaar. Blijkbaar de Kanzan variant heeft in de herfst ook nog mooi gekleurde bladeren

Iemand ervaring met een haag van Nandina domestica ? Werd ons ook nog aangeraden ipv Laurier

Wij hebben vorig jaar onze haagplanten + kerselaar besteld bij Van Pelt in Putte en hebben daar wel deftige planten van gekregen.

In ons soon to be huis ( akte wordt binnen 2 maand verleden) staan heel mooie witte hortensia annabelle (https://www.tuincentrum.be/hydrange...Ja5-EvUamY19MUGpdERoCJUMQAvD_BwE#40-80cminpot)

Blijkbaar kan je kiezen: ofwel snoeien ( maar dan moet dat in maart) ofwel gewoon niet snoeien, maar het is wel altijd aangeraden van de dooie takken te verwijderen.
We hebben nu een beetje "schrik" dat de huidige eigenaar dat niet meer gaat doen ( hij woont er ook nog nauwelijks) en vermits we er pas begin mei ook effectief zullen wonen.
Mensen hier die met deze bloemen ervaringen hebben en/of tips kunnen geven om dit aan te brengen bij de eigenaar :unsure:

In ons soon to be huis ( akte wordt binnen 2 maand verleden) staan heel mooie witte hortensia annabelle (https://www.tuincentrum.be/hydrange...Ja5-EvUamY19MUGpdERoCJUMQAvD_BwE#40-80cminpot)

Blijkbaar kan je kiezen: ofwel snoeien ( maar dan moet dat in maart) ofwel gewoon niet snoeien, maar het is wel altijd aangeraden van de dooie takken te verwijderen.
We hebben nu een beetje "schrik" dat de huidige eigenaar dat niet meer gaat doen ( hij woont er ook nog nauwelijks) en vermits we er pas begin mei ook effectief zullen wonen.
Mensen hier die met deze bloemen ervaringen hebben en/of tips kunnen geven om dit aan te brengen bij de eigenaar :unsure:
als het een klein werkje is.. vraag of je dat gewoon al kan komen doen zelf? Dan ben je zeker dat het met aandacht gedaan is. Normaal gezien zal die daar wel geen probleem mee hebben

Wij hebben vorig jaar onze haagplanten + kerselaar besteld bij Van Pelt in Putte en hebben daar wel deftige planten van gekregen.
Ik heb het net eens bekeken, die prijzen lijken wel interessant maar ik vind het best lastig dat bij de bomen enkel de stamomtrek meegegeven wordt en niet de hoogte (ongeveer).

Terug
Bovenaan