Tuinmeubelen gezocht!

TooChé

Well-known member
Met de lente op komst & om te voorkomen dat de economie stil zou vallen & de werken in huis gedaan zijn, zijn we nu van plan wat geld in de tuin te gooien.
We zoeken : eettafel & stoelen voor buiten, loungeset met bijzettafeltjes, kussenbox (eventueel) , zweefparasol.
Ondertussen zijn we al een langs exterioo gepasseerd. Veel meubelen en op eerste zicht ook kwaliteit.
De kortingen zijn wel om mee te lachen. Overal standaard -50% bij koppelverkoop :sarcastic:

Enfin, wat zijn jullie ervaringen met eventueel exterioo? Welke andere bekende ketens zijn ook de moeite om te bekijken?
Zouden jullie kussens van de lounge opbergen in een kussenbox (tijdens winter wel in garage) , of zijn is all-season kussens meerprijs écht de moeite waardoor je deze gewoon altijd buiten mag laten liggen. Of een is een berschermhoes makkelijker?

ik hoor het graag ☀️⛱️😎

Hier gekozen om geen kussens te nemen maar deze

• licht in gewicht
  • super snel droog
  • luchtig - dus nooit zweten daarop
  • eenvoudig in onderhoud, stapelbaar
  • comfortabel
  • geen gedoe met kussens (opbergen, regen, vlekken, ...)

Onze tuinmeubels komen van MM Outdoor living by Horta https://share.google/NzrfwZrBX3Aco2P4P .

Niet de goedkoopste, niet de duurste, maar mooi, degelijk en een heel goede service. We hadden een productiefout in sommige stoelen, die ze na drie jaar volledig terug hebben genomen. We hebben dan wat opgelegd en krijgen deze week de nieuwe geleverd.

Maar weet natuurlijk niet van waar je bent. Dit is rand Hasselt. Het is alleszins een prachtige toonzaal om eens te bezoeken.

Wij hebben eettafel, stoelen en een 'lounge' van bij Exterioo, naar de korting moet je inderdaad niet kijken want die loopt het hele jaar door.
Prijs/kwaliteit (nergens zijn degelijke tuinmeubels goedkoop) vonden wij dit in orde en dus daar besteld.

We hebben zowel een kussenszak, om alles in te steken en zo in de kelder te leggen als een afdekhoes voor de Lounge en tafel en we gebruiken enkel de hoezen, de zak ligt ongebruikt in de kelder. De hoezen doen hun werk zeer goed.

Weet iemand waar ze een leuke ronde (bij voorkeur aluminium) tuintafel verkopen? Wij zijn op zoek naar 1 waar 8 stoelen rond kunnen maar da's niet zo rap gevonden precies. Houten blad mag zeker ook wel want in alu is er precies niks te vinden.

Ik heb er nog eentje met hout zien staat laatst in de winkel die ik hierboven noemde. Durf alleen niet meer zeggen of het met 8 of 6 stoelen was. Maar de tafel viel mij op omdat ik hem echt supermooi vond.

Ze hebben ook veel met alu. Maar de trend dit jaar leek me wel vooral hout en beige.

Hier alles van Life, heel tevreden van. Degelijk, goedkoop, kussen die je buiten mag laten liggen.
Alles is alu qua frame, dus ook handelbaar voor mijn madame om alleen te verzetten.

Zijn we het na 8 à 10 jaar beu kan het met die prijzen tenminste gewoon weer weg naar iets anders.

Aha! Weer al wat inspiratie opgedaan :)
Ook al gehoord dat Exterioo soms tot meerdere maanden kan duren vooraleer die opleveren.

Onze tuinmeubels komen van MM Outdoor living by Horta https://share.google/NzrfwZrBX3Aco2P4P .

Thx voor de tip. Ook eens gaan zien dan.

Mijn vrouw heeft een dure smaak en is fan van de Orso tafel Cerso stoelen van Exterio. Een tafel en 6 stoelen € 3915 euro. Doet pijn, maar de prijs van de stoelkussens is nog meer overdreven: € 160 per stoel. Nog eens een kleine 1000 euro erbij voor kussens? Dat gaat er bij mij niet in.

Ook al gehoord dat Exterioo soms tot meerdere maanden kan duren vooraleer die opleveren.
Op moment van bestellen moet je kijken of alles in voorraad is, anders kan het idd langer duren.

Wij waren niet zo tevreden van Exterioo.
Onze tuintafel (met keramisch tafelblad) van toch wel een goeie 1000€ had een frame dat niet niet mooi evenwijdig was overal. Op sommige hoeken zat er een halve cm speling tussen het blad en de poot terwijl dit mooi moest aansluiten.
Toen ik dat opperde deden ze eerst wat moeilijk. Nadien hebben ze na aandringen (ik zei dat ik zoiets niet zo gekocht hebben moest die in de toonzaal hetzelfde probleem hebben) een "expert" gestuurd om het te constateren.
Enfin, uiteindelijk hebben ze ons een volledig nieuwe tafel bezorgt.

Hier ook al eens bij Exterioo geweest, maar had toch geen goed gevoel omdat er altijd wel een verkoper je bleef achtervolgen vanop een afstand.

Mijn zus heeft daar ook alles gekocht: lounge hoekzetel met kussens voor 6-8 man; eettafel met stoelen voor 10-12 man, kantelbare parasol met stormbestendige zware sokkel op wielen. Alles samen waren ze 10K kwijt. :oi22:

Ivm parasol, er stonden er in Intratuin ook voor een redelijke prijs. Eerste gevoel was wel dat die voldoende kwalitatief waren.
Zal daar ook eens verder op zoeken

Ik ben op zoek naar een hoge tafel (op zich voor binnen, maar vrees dat dit niet bestaat)) met een zitbank in een hoek en aangevuld met goed zittende krukjes. Iemand een suggestie?

Terug
Bovenaan