Twenty One Pilots - Twenty One Pilots

PolletPoulet_OG

Well-known member
Album van de Week: Twenty One Pilots - Twenty One Pilots

Screenshot_2024-05-28_at_02-26-58_Twenty_One_Pilots_Twenty_One_Pilots_Review.png

Artiest: Twenty One Pilots
Album: Twenty One Pilots

Releasedatum: 29 december 2009 (Shit, dat is ondertussen wel al effe gelden)

Deze week, Twenty One Pilots met hun zelfgetiteld album. Misschien een verrassende keuze, maar het enthousiasme en de pure nerdy toewijding van deze band zijn ongeëvenaard. Het duo, bestaande uit Tyler Joseph en Josh Dun is wat mij betreft muzikale genialiteit. Twee mensen en we hebben: vocals(Ja, vocals, ik zit dit hier nu eens los bij instrunenten ze. Alle remmen los, ik ga mij nu ook niet meer inhouden), piano, keyboards, ukulele, keytar, orgel, synths, samplers, bass, guitaar, marimba, kalimba en dan zijn we nog niet eens aan alle modules, pedalen, drumcomputers en weet ik veel wat nog allemaal geraakt. Eigenlijk ongeloofelijk. De drummer Josh Dun, heeft dit album trouwens niet mee geschreven, hell was hij is pas 3 jaar later erbij gekomen. Sort of? Soit, dit album is eigenlijk Nick Thomas, Chris Salih en Tyler Joseph. In 2011 zijn Nick en Chris eruit gegaan, is Josh erbij gekomen, en zijn ze met twee verder gegaan.

Nu denkt ge, Polle, wat is dit? En geloof het of geloof het niet. Maar dit is allemaal geintroduceert in mijn leven door.... De kinderen van mijn zus. Die nu eigenlijk niet echt meer kinderen zijn. Dit is eigenlijk tienermeisjes muziek. Ik voelde mij ook een beetje strafbaar de laatste keer ik ze live gezien heb. Maar het was plezant, en dat is het eigenlijk zwaar downplayen. EN NIET OMDAT HET POP IS OF TIENERMEISJESMUZIEK.

Alle gekheid op een stokje, voor mij persoonlijk hebben deze jongens een unieke plaats in de hedendaagse muziekwereld veroverd door hun vermogen om verschillende genres te combineren en te experimenteren met alles eigenlijk. Een gestoorde live performance waarbij ze een shitload instrumenten bespelen, en switchen van instrumenten alsof ge van sokken wisselt zoals ge 'smorgens doet als ge 3 keer na elkaar in die natte plek in de badkamer hebt getrapt. Momenten dat uw een slag overslaagt als ge ineens die onozelaar 40 meter omhoog ziet klimmen op een podium. Soit, het is best intenst zo'n optreden, en een dik, dik dik feestje waar iedereen aan het meebrullen is.

Uiteindelijk gekozen voor het debuut album, wat een beetje grauwer en rauwer is. EN self recorded in de basement van de mama. Ik wist niet goed welk te pakken in eerste instantie, maar dit is het begin dus, waarom niet beginnen bij het begin. MUTEMATH sessions waren ook een optie, en Vessel, of Trench. Om maar te zeggen, elke keer dit duo een album uitbrengt ben ik altijd blij geweest. En er zijn zo maar weinig artisten eigenlijk. Dus bij deze het iets rauwere, donkere werk. Minder catchy en electronisch, een beetje melodramatischer, maar dat mag met dit kutweer aan het begin van fucking Juni.

Ik vind dit zonder zever echt geniaal, maar ik weet niet hoe hard dit op de controverse schaal scoort als het gepresenteerd wordt op redelijk alternatief muziek forum :unsure:
Dus vooral vooral benieuwd wat jullie er van denken.

Slaapwel lieve nieuwe hysterische tiener meisjes na het horen van dit engelengepis in uw oren. (Heeft zonder zever echt een gestoorde stem en ik houd van het timbre. Ik zet het maar tussen haakskes nadat er hier andere posts van mij te vinden zijn :unsure: )

En sorry voor de vertraging he

Laatst bewerkt:
Al lang fan van TOP, vooral sinds Blurryface. Buiten 'Fall Away' ken ik amper nummers van hun debuutalbum, dus straks zeker eens opzetten.
Zowel Vessel, Blurryface als Trench vond ik top ( :coolbrows: ), maar Scaled and Icy vond ik persoonlijk beduidend minder.

PS hun Live Room set is een mooie smaakmaker voor hun concerten:

Sorry Polle, vier nummers ver maar ik kan dit echt niet aan. De "rap" is onuitstaanbaar. :(

Polle is alles wel ok met jou? Welke substanties moet je hier bij serveren want ik begrijp het niet goed? :biglaugh:

Nu ben ik altijd heel, heel, heel open-minded als het op muziek aan komt. Maar wat is dit? Ik kan het zelfs moeilijk onder woorden brengen. Dit soort muziek klikt absoluut niet hier. Die mix van rap, cabaret en pop voelt enorm gedateerd aan. Ook het stemgeluid komt hier heel irritant binnen.

Ik doe echt mijn best maar ik zie niet wat iemand hier in ziet maar als ik de waanzinnige streaming getallen zie moet ik toch in de minderheid zijn?

Soit dit is dat wat je een guilty pleasure noemt zeker?

Heb de hits moeten googlen voor ik wist wie dit waren, blijkbaar zijn ze zeer geïsoleerd opgegroeid, wat hun benadering van pop kan verklaren. Ik hoor toch massa's goeie ideëen: mogelijke invloeden van Muse, Ben Folds, etc. plus dan de atmosferische bombast waar Coldplay rijk mee werd en helaas het voor velen stuitende 'white college guy rapping'. Stem van de zanger boog soms om richting Arctic Monkeys, dan weer een snok aan de leiband van een lepe A&R manager die het op de tienerradio moet krijgen. Hoewel Wikipedia zegt dat de plaat independent is uitgebracht, dus zelf die beslissing gemaakt ? Als je de keus krijgt tussen groot worden of originele single van de week en de vergeetput, gaan ze niet twijfelen. Bizar dat ze uit Ohio komen, waar je normaal niet kan ontsnappen aan rauwe garagerock met kloten, dus die zullen gewoon zelf oprecht fan zijn van zo'n geluid. Helft van de nummers zijn echt wel goed in hun genre maar heb zelfde gevoel als destijds bij bvb Fall Out Boy: dit is niet wat ik zoek, dus die CD van 1€ blijft gewoon in de kringwinkel liggen.

Als ge uw ogen toedoet is het alsof ge naar Snow Patrol, Owl City en Machine Gun Kelly tegelijk aan 't luisteren zijt. Wijs.

Ik vrees dat ik me moet aansluiten bij team wtf-is-dees

Ik kan me veel muziek voor de geest halen die ik slechter vind dan dit, maar ik hou niet van de zanger zijn stem/accent, vind de rap onuitstaanbaar en de speelse mashup stijl werkt absoluut niet in het voordeel van de muziek.

Hier ook wel een TOP fan.

Hun debuutalbum was tot nu toe het minste album. het lijkt erop dat hun net uitgebrachte album Clancy nog minder zal zijn (Ik vind het wat saai).

Smaken verschillen natuurlijk ,
Ik hou ervan dat verschillende stijlen door elkaar zitten in 1 lied.

Vessel, trench , blurryface zijn voor mij 3 hele goeie albums die iets beter moet verklaren aan de mensen die het niet snappen waarom ze populair zijn geworden.

In enkele nummers wel een goed idee maar door er telkens weer zo'n mashup van te maken wordt het dan weer te druk. En dan nog eens 62 minuten. Daar kan gerust wat af imo. Het trucje met de stem wordt wat te veel herhaald en dan wordt het te theatraal bij momenten met dan uiteindelijk een 'flauwe' climax waarbij het nummer dan ter plaatste blijft trappelen (March To The Sea bv.). De rap in de nummers lijkt mij een flauwere versie van Eminem en dan die laatste ben ik ook al geen fan. Het lijkt mij precies of die zanger wil met een Brits accent gaan zingen?

Geen wtf-gevoel hier maar gewoon geen spek voor mijn bek helaas.

Nee.
Dit is het toch ook niet voor mij. Ik vind mezelf redelijk openstaan voor allerhande muziekstijlen, maar leg mss de lat wel redelijk hoog qua standaard. Een goeie popsong is voor mij voldoende. Helaas vind ik dit hier niet direct terug. Ik kende hun grote hits wel, maar ze waren toen al niet echt mijn ding.
Wat me onmiddellijk opviel en tegenzat is de productie. Akkoord, het is blijkbaar allemaal zelf gedaan en dat hoor je dan ook. Het is echter zo dat van zodra je iets hoort, je het niet meer kan on-horen en dan wordt het wel een dingetje als je een heel album beluistert. Met stip op 1: de goedkope MIDI-klinkende piano's en keyboards. Anno 2009 zou je toch verwachten dat er beter klinkende geluiden te bekomen zijn uit een computer. Vervolgens, de snare sound: geen dynamiek en goedkoop en irritant na een tijdje. Ook hier hoor je echt dat het een drumcomputer is (ofwel een heel slecht getrackte drum?). Last but not least: de stem. Enerzijds timbre, anderzijds het overdreven pathetische en het gerap
dat inderdaad doet denken aan Eminem, maar dan een Eminem van de Wibra.
Inhoudelijk gaan de songs alle richtingen uit. Dat kan leuk zijn, maar hier werkt het niet. Ik voel geen duidelijke richting en opbouw ik kan Deckard wel volgen als hij spreekt over "ter plaatse trappelen".

het idee van het album vind ik goed, de uitwerking wat minder.
zeker een aantal stukjes die super zijn, maar algemeen gezien niet super.
had iets compleet anders verwacht van @PolletPoulet_OG , maar aan de andere kant lijkt zijn smaak me vrij breed.

Ik kon het 21 Pilots van Trench en Vessel ook wel smaken en mij geamuseerd met hun gig op Rock Werchter (Joseph is stapelzot)

Dit debuut had ik nog geen kans gegeven en hoewel het onmiskenbaar wat ongepolijster is en wat te tryhard bij momenten om veelzijdig te zijn, hoor je wel degelijk de echo's van de band die het zou worden.

Geen album waar ik naar terug ga grijpen als ik 21 Pilots wil horen, maar toch fun om eens te horen.

Ik ga beginnen met het goede nieuws. De naam van de band kende ik maar ik was verbaasd toen ik de muziek opzette, ik had iets helemaal anders verwacht. Blijkt dat ik eigenlijk deze groep en Imagine Dragons door elkaar gooi en die laatste groep is nog een pak slechter na snel een paar nummers te Youtuben.

Voor de rest sluit ik me aan bij Deckard en Ednolb hierboven. Het is helemaal niet mijn ding, het staat vrij ver af van de muziek waar ik normaal naar luister. Niet dramatisch slecht ofzo, het is beluisterbaar. Maar wel een vrij vermoeiende rit van meer dan uur, na een tijdje zette ik de muziek vanzelf wat meer op de achtergrond. En zelfs dan waren er soms momenten dat mijn aandacht op negatieve wijze ineens weer werd getrokken. De overmoed van de jeugd zal ervoor gezorgd hebben dat deze heren niet echt knopen konden doorhakken en dan maar al hun ideeën gehouden hebben. Ik zou alvast serieus de schaar in dit album gezet hebben, zowel hele nummers als stukken van nummers.

Maar goed dat jij er wel van kan genieten, you do you!

Ik ga beginnen met het goede nieuws. De naam van de band kende ik maar ik was verbaasd toen ik de muziek opzette, ik had iets helemaal anders verwacht. Blijkt dat ik eigenlijk deze groep en Imagine Dragons door elkaar gooi en die laatste groep is nog een pak slechter
Haha blij dat ik niet de enige ben. Ik denk ook dat ik Imagine Dragons slechter vind. Heb ze ooit eens op Werchter gezien omdat de omschrijving me destijds aansprak. Boy, was I way off. Al een geluk is er me niet van bijgebleven en in latere jaren nog maar met 1 liedje van hen in contact geweest (bedankt, muziekschool). Verschrikkelijk irritante crossfitmuziek.

Precies Muse of My Chemical Romance maar dan zonder al het bombastische, weinig goeds dus. Ja dit sleept echt wel teveel voor mij. Elk nummer klinkt wat hetzelfde, het geheel is ook gewoon saai. Stem ben ik ook beu met nog 2 nummers te gaan.

Geen fan hier

bij het 2de nummer heb ik SPotify al maar rap op 'private session' gezet, zodat niemand het kan zien :unsure:

voorlopig sluit ik aan bij team wtf-is-dees :lol:

Terug
Bovenaan