UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Koeman is eventueel vrij.

Maar Pep is redelijk uniek qua speelstijl, natuurlijk. Altijd tof om naar ManC te kijken (net als Barcelona indertijd), gewoon attractief en aanvallend voetbal.

edit: trouwens, die Ancelotti is toch ook straf, wat een carrière man... en ook nooit iets aan op te merken (zeer professioneel, geen raar gedoe langs de zijlijn etc.)
Ik heb het wel een beetje gehad met dat soort voetbal om eerlijk te zijn. Ik zie mss te weinig matchen hoor, en het ligt soms ook aan de tegenstander, maar ik vind dat voetbal precies best saai geworden.

En waarom ijvert Perez voor een ESL denk je? Juist door ploegen als Manchester City. Niet dat ik ermee akkoord ga trouwens.

Wat die Engelse ploegen de laatste jaren kunnen spenderen, dat kunnen Real en Barcelona momenteel niet hoor.
Je hebt het vooral over City dan? Die hun "net spend" is inderdaad belachelijk en het geknoei met de boekhouding (altijd een uitverkocht Etihad, die supporters verkleden zich als blauwe stoeltjes dan).
De "net spend" bij Liverpool is veel lager (Everton heeft de laatste 7 jaar netto meer gespendeerd bv. :unsure:.

Zie bv. https://www.si.com/fannation/soccer...sg-spend-over-1b-net-on-transfers-in-10-years
Misschien moet City ook eens overwegen om Pep te wisselen. Laat zich toch elk jaar opnieuw aftroeven in de CL. Heeft uiteindelijk 1 CL finale gespeeld sinds zijn vertrek bij Barça, om die dan weg te geven door een brainfart. Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, maar heb de indruk dat er weinig vooruitgang is bij City. Wat Klopp doet met Liverpool is veel indrukwekkender imo.
Bedankt! En inderdaad, City verliest die finale tegen Chelsea door Pep z'n overthinking en ook al denk je dan ook aan de PL en het feit dat je 0-1 voorstaat, dan nog laat hij zich uiteindelijk weer aftroeven he.
Je zegt het zelf, momenteel... 3 seizoenen geleden gaven zowel Barça als Real meer dan 300 miljoen uit in 1 seizoen...
Idd.

Het is natuurlijk ook geen schande als je in de halve finale CL verliest van Real Madrid.
En vorig jaar de finale verloren tegen Chelsea.
Het jaar daarvoor kwartfinale gehaald (verloren tegen Lyon, dat is wel pijnlijker).
Het jaar daarvoor ook kwartfinale.

Wat het lastig maakt om de bijdrage van Pep daarin te zien, is dat ze echt met miljoenen gesmeten hebben bij ManCity de voorbije jaren. Misschien had een andere coach het even goed of nog beter gedaan ook.

Ah had volledig gemist dat die al getekend heeft om in 2023 opnieuw coach te worden van NL.

Ik zou ook niet weten welke coach je in de plaats van Pep zou zetten. Klopp misschien, maar waarom zou die vertrekken bij Liverpool...
Klopp zou gek zijn om Liverpool te verlaten en gaat dat natuurlijk ook niet doen aangezien hij bijgetekend heeft. Pep gaan ze waarschijnlijk ook niet vervangen tenzij hij zelf weggaat.

Het is natuurlijk ook geen schande als je in de halve finale CL verliest van Real Madrid.
En vorig jaar de finale verloren tegen Chelsea.
Het jaar daarvoor kwartfinale gehaald (verloren tegen Lyon, dat is wel pijnlijker).
Het jaar daarvoor ook kwartfinale.

Wat het lastig maakt om de bijdrage van Pep daarin te zien, is dat ze echt met miljoenen gesmeten hebben bij ManCity de voorbije jaren. Misschien had een andere coach het even goed of nog beter gedaan ook.
Ik weet nu niet hoeveel Pep te zeggen heeft in de transfers, maar ik vind te veel net niet spelers. De verdediging is wel beter geworden (na een Otamendi, Mangala,.. ), maar van voor is het allemaal net niet. Geen echte topspits (misschien Haaland volgend jaar?). En dan een Silva, Mahrez, Gündogan, Sterling, Grealish, Jesus,... . Ben er toch niet kapot van. Leuke spelers voor net daaronder, maar net te kort voor de absolute top wat mij betreft.

ik ook, zou toch minstens overwegen om eens andere oorden op te zoeken mocht ik hem zijn
Inderdaad, maar dan heb ik natuurlijk ook absoluut nooit gedacht dat City het uiteindelijk wel zou halen. Met spelers als Sterling en Grealish win je gewoon geen CL. Kunnen aardig voetballen, maar missen toch nog een bepaald surplus imo.

Ik weet nu niet hoeveel Pep te zeggen heeft in de transfers, maar ik vind te veel net niet spelers. De verdediging is wel beter geworden (na een Otamendi, Mangala,.. ), maar van voor is het allemaal net niet. Geen echte topspits (misschien Haaland volgend jaar?). En dan een Silva, Mahrez, Gündogan, Sterling, Grealish, Jesus,... . Ben er toch niet kapot van. Leuke spelers voor net daaronder, maar net te kort voor de absolute top wat mij betreft.

Mja dat soort spelers hebt ge ook nodig. Er bestaan geen ploegen waar elke speler wereldklasse is (gebeurt slechts af en toe in de geschiedenis).

Maar bij ManCity geven ze idd miljoenen uit aan dat soort spelers. Bv. 100 miljoen pond voor Grealish, waar gaat het over :unsure:

Mja dat soort spelers hebt ge ook nodig. Er bestaan geen ploegen waar elke speler wereldklasse is (gebeurt slechts af en toe in de geschiedenis).

Maar bij ManCity geven ze idd miljoenen uit aan dat soort spelers. Bv. 100 miljoen pond voor Grealish, waar gaat het over :unsure:
Dat is waar, maar bij City zitten te veel van dat soort spelers. Zeker in dezelfde linie. Grealish slaat idd nergens op.

Inderdaad, maar dan heb ik natuurlijk ook absoluut nooit gedacht dat City het uiteindelijk wel zou halen. Met spelers als Sterling en Grealish win je gewoon geen CL. Kunnen aardig voetballen, maar missen toch nog een bepaald surplus imo.

Sterling idd nog zo een 'net niet' speler...

Ik vond gisteren ook Walker bijzonder slecht spelen trouwens.

Ik zou ook niet weten welke coach je in de plaats van Pep zou zetten. Klopp misschien, maar waarom zou die vertrekken bij Liverpool...
Die gaat daar idd nooit vertrekken, waarom zou hij ook?
En die sjeik heeft volgens mij ook gwn het geduld niet voor een Klopp. Klopp is een trainer die tijd vraagt om een ploeg helemaal naar zijn hand te zetten. Hij heeft er bij Liverpool ook een jaar of 3 over gedaan om die ploeg te vormen he...

Pep heeft in elk geval zijn naam mee of hij had al lang gevlogen daar. En hoewel hij uiteraard geen slechte trainer is, en ik alle respect hebt voor zijn periode bij Barca, vind ik hem sinds zijn vertrek daar toch wat overroepen eerlijk gezegd. Een goudvis in een bokaal kan kampioen spelen met Bayern in Duitsland en met de net spend van City is het eigenlijk een schande dat hij soms de titel mist dus dat vind ik geen verwezelijkingen. Maar de prijs die ertoe doet grijpt hij jaar na jaar naast...
Akkoord, de CL is een loterij maar ondertussen zou het toch eens mogen gaan gebeuren toch? En als hij idd ook zijn zeg heeft in de transfers mag je hem best veel aanrekenen want het geld dat daar gesmeten is naar middelmatigheid begint toch ook serieuze proporties aan te nemen.

Ik vond Walker nog wel meevallen eerlijk gezegd. Hij kon Vinicius min of meer onder controle houden.
Foden daarentegen vond ik echt tegenvallen, van de hele wedstrijd niet gezien en had een gigantische kans om de wedstrijd af te maken bij de snelle vrije trap van Fernandinho.
En Sterling, wat moeten we daar nog van zeggen. Niets van body en met zijn kop in de grond lopen tot in de voeten van de tegenstander, steeds onmogelijke dribbels proberen, grote kansen missen. Die jongen heeft het gewoon niet.

Niet vergeten dat je minstens 8 homegrown spelers nodig hebt in de EPL en de Champions League. Dan krijg je zulke megalomane prijzen, zeker in een opgeblazen markt als de Engelse transfermarkt.

Dat zag je een 5 jaar geleden ook in China toen die hun regels aanscherpten voor minder buitenlandse spelers. Plots werden middelmatige Chinese spelers die hier misschien met wat geluk op de bank van Beerschot of Westerlo zouden komen, verkocht voor 10-20 miljoen euro.

Wat een geklaag over Grealish.... scheelde gisteren 2 keer niets of city stond op 0 -3 . Die 2 trappen van hem waren zo slecht nog niet in die weinige tijd dat hij opt veld stond.

Zaten die binnen ,hoorde je hier weer niemand over.

Niet vergeten dat je minstens 8 homegrown spelers nodig hebt in de EPL en de Champions League. Dan krijg je zulke megalomane prijzen, zeker in een opgeblazen markt als de Engelse transfermarkt.

Dat zag je een 5 jaar geleden ook in China toen die hun regels aanscherpten voor minder buitenlandse spelers. Plots werden middelmatige Chinese spelers die hier misschien met wat geluk op de bank van Beerschot of Westerlo zouden komen, verkocht voor 10-20 miljoen euro.

Met homegrown bedoel je dan eigenlijk 'uit eigen land'?
Want Grealish komt uit de jeugd van Aston Villa he.

Homegrown is toch geen moeilijk woord? Het dekt perfect de lading maar dus ja idd spelers uit eigen land.

Trouwens EPL ploegen moeten geen 8 homegrown players hebben ze mogen minder spelers hebben maar dan ook geen maximum van 25 spelers. Dus als ze maar 5 homegrown spelers hebben dan mogen ze maar 22 spelers max registreren.

Homegrown is toch geen moeilijk woord? Het dekt perfect de lading maar dus ja idd spelers uit eigen land.

Trouwens EPL ploegen moeten geen 8 homegrown players hebben ze mogen minder spelers hebben maar dan ook geen maximum van 25 spelers. Dus als ze maar 5 homegrown spelers hebben dan mogen ze maar 22 spelers max registreren.

Zelfde regel in de UEFA-competities. In theorie moet je er dus wel 8 hebben, alleen in de praktijk komt het erop neer dat als je er geen 8 hebt, je het equivalent aan squadplaatsen verliest.

Daarom dat de Paul Gheysens bv een soortgelijke regel in Belgie wil afschaffen want Belgen worden duurder en duurder om de plaatsjes te vullen. Zo ook in Engeland, daarom dat die Grealish en bv een Maguirre zoveel gekost hebben. Terwijl ze dat niet waard zijn. Dat en prestige enzo natuurlijk

Zelfde regel in de UEFA-competities. In theorie moet je er dus wel 8 hebben, alleen in de praktijk komt het erop neer dat als je er geen 8 hebt, je het equivalent aan squadplaatsen verliest.

Daarom dat de Paul Gheysens bv een soortgelijke regel in Belgie wil afschaffen want Belgen worden duurder en duurder om de plaatsjes te vullen. Zo ook in Engeland, daarom dat die Grealish en bv een Maguirre zoveel gekost hebben. Terwijl ze dat niet waard zijn. Dat en prestige enzo natuurlijk
Maguire is nu wel een zot voorbeeld he Generaal. Die is zelfs niet de helft van dat bedrag waard.
Dat transferprijzen in Engeland (voor spelers uit dezelfde competitie) de pan uitswingen, daar ben ik volledig mee akkoord (dat alle transferprijzen in Europa de pan uitswingen trouwens ook).

Geen moeilijk woord, maar het moet wel gedefinieerd worden

Currently, to be classified as homegrown one must be on an English team for at least three years before the age of twenty-one.
Blijkbaar telde bv. Lukaku in Engeland als 'homegrown' :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan