UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Correctie, 2 speeldagen voor het einde voor Liverpool :coolbrows: .

Er zijn altijd wel sterke Engelse clubs die snel gekwalificeerd zijn, maar alle 4 groepswinnaar op 1 ronde van het einde is al heel lang niet meer voorgevallen. Dit samen met het feit dat van de laatste 6 finalisten er 4 Engelse ploegen waren, geeft aan dat de jaren '20 een hoogconjunctuur worden voor Engelse ploegen.

Iemand heeft de CL editie van dit jaar in het format van 2024-2025 gegoten. Niet volledig compatibel aangezien er 36 i.p.v. 32 clubs deelnemen, maar toch.

i3ilq8m3fp181.jpg

* Er is 1 grote groep van 36 teams
- 1 extra plaats voor 5de beste competitie (Frankrijk)
- 1 extra plaats voor een landskampioen die zich via het kampioenspad kwalificeert
- 2 extra plaatsen voor clubs met de hoogste coëfficiënt die zich niet voor de CL hebben gekwalificeerd maar wel voor de Europa League of Conference League. Dit seizoen zouden Tottenham en AS Roma een CL ticket hebben gekregen.
* Elk team speelt 5 thuismatchen en 5 uitmatchen tegen 10 verschillende teams
* De top-8 kwalificeert zich voor de laatste 16.
* 9-24 speelt play-offs waarvan nog eens 8 teams zich voor de laatste 16 kwalificeren.
* 25-36 zijn Europees uitgeschakeld, ook geen opvangnet in de Europa League meer.
* Round of 16 en wat nadien volgt, blijft hetzelfde.

Met andere woorden, er worden veel meer wedstrijden gespeeld in de groepsfase ($$$), wat de kans op verrassingen verkleint ($$$) en er wordt een opvangnet voor twee Europese topclubs geïntroduceerd ($$$).

We gaan nu toch niet doen alsof deze kern beperkt is en te weinig kwaliteit heeft? Dat je in deze poule 4 punten hebt is het probleem niet, maar dat je in de competitie al 7 punten achterstaat wél. 27 op 45 is gewoon dramatisch met deze kern en daar beoordeel ik Clement dan ook op.
Ik denk dat dat ook een stuk te maken heeft met de focus (die echt fel op de CL ligt), een stuk met het te makkelijk opnemen hier (denken dat het vanzelf gaat), en een stukje decompressie als je al lang samenspeelt. Je kan ook niet verwachten dat ploegen jaar na jaar top blijven presteren. In de playoffs was het ook al allemaal zo geweldig niet, het jaar ervoor, voordat corona alles stillegde ook niet. Ik denk dat bepaalde spelers best wel overschat worden (in de media bv.). Niet om hier kampioen te worden - dat zit er zeker in ook nu nog met Clement -, maar wel om altijd alles te domineren en het zogenaamde Bayern van België te zijn. Sorry maar zo goed zijn jongens als Hendry, Rits, Sowah, Nsoki, etc. niet.

Bij Waasland-Beveren had hij toen ook gewoon hun sterkste kern sinds die hun ontstaan zenne.
Anderzijds is het niet zo evident om met de sterkste kern altijd kampioen te spelen. Dat bewijzen zijn voorgangers zoals Stuivenberg bij Genk ook.

Meer nog, hoe hij schakelde na het vertrek van Pozuelo was tactisch enorm sterk.

Dus van Clement nu een prutser maken is de waarheid toch ook oneer aandoen. Soms is het gewoon op met een spelersgroep en een kat in het nauw maakt soms vreemde sprongen.

Het is nog steeds sinds die corona gevallen en uitschakeling toen dat er niets meer lukt, buiten hier en daar een uitzondering. Maar het is toch jammer dat we door de jaren heen in belangrijke matchen vaak slecht zijn. Doet me beetje denken aan bekerfinale tegen Standard, veel goed voorbereidend werk om er te raken maar als het er dan echt op aan komt is het toch weer niets. Is ook daardoor dat ik niet ontgoocheld ben, ik geloof er gewoon niet meer in tot het 100% zeker is. (dan loop ik ook geen 2 dagen slechtgezind ^^)
Hoe slecht sommige spelers gisteren ook waren, ze weten gewoon niet wat ze moeten doen, met bal en zonder, je ziet ze te vaak stil staan denken/twijfelen.
Urgh bij Dortmund ook weer gepruts achteraan. 2-0 achter in Sporting dus EL indien ze ni meer gelijk maken. Die Schulz is toch echt ne waardeloze speler 😂
Onze tegenstanders moeten nauwelijks moeite doen om te scoren, is er altijd wel 1 achterin die flatert. Mogen ook uit hun kot komen tijdens transferperiode. Maar goed, in CL horen we toch niet thuis, in EL zou toch wel iets mogelijk moeten zijn.

Iemand heeft de CL editie van dit jaar in het format van 2024-2025 gegoten. Niet volledig compatibel aangezien er 36 i.p.v. 32 clubs deelnemen, maar toch.

* Er is 1 grote groep van 36 teams
- 1 extra plaats voor 5de beste competitie (Frankrijk)
- 1 extra plaats voor een landskampioen die zich via het kampioenspad kwalificeert
- 2 extra plaatsen voor clubs met de hoogste coëfficiënt die zich niet voor de CL hebben gekwalificeerd maar wel voor de Europa League of Conference League. Dit seizoen zouden Tottenham en AS Roma een CL ticket hebben gekregen.
* Elk team speelt 5 thuismatchen en 5 uitmatchen tegen 10 verschillende teams
* De top-8 kwalificeert zich voor de laatste 16.
* 9-24 speelt play-offs waarvan nog eens 8 teams zich voor de laatste 16 kwalificeren.
* 25-36 zijn Europees uitgeschakeld, ook geen opvangnet in de Europa League meer.
* Round of 16 en wat nadien volgt, blijft hetzelfde.

Met andere woorden, er worden veel meer wedstrijden gespeeld in de groepsfase ($$$), wat de kans op verrassingen verkleint ($$$) en er wordt een opvangnet voor twee Europese topclubs geïntroduceerd ($$$).

Random 10 wedstrijden. Wat een boeltje gaat me dat worden zeg. En wat een willekeur.
En wat als zo'n topclub plots 5 thuismatchen loot tegen PSG, City, Real, Barca en Bayern (veel geld, maar ook wat puntenverlies) en 5 uitmatchen tegen Man U, Liverpool, Inter, Juventus en Club Brugge. Dan eindigt zo'n topclub misschien 26e ofzo, weeral gezeik. Langs de andere kant dan hebben ze al 5 topmatchen thuis gehad, meer dan dat ze in een normaal/oud CL-toernooi hebben misschien.

Die 8 verliezers van de play-offs, die gaan dan wel nog naar de EL? Of komen er gewoon geen CL-ploegen meer in de EL na de groepsronde?

Anderzijds is het niet zo evident om met de sterkste kern altijd kampioen te spelen. Dat bewijzen zijn voorgangers zoals Stuivenberg bij Genk ook.

Meer nog, hoe hij schakelde na het vertrek van Pozuelo was tactisch enorm sterk.

Dus van Clement nu een prutser maken is de waarheid toch ook oneer aandoen. Soms is het gewoon op met een spelersgroep en een kat in het nauw maakt soms vreemde sprongen.
Ik vind hem tactisch geen prutser, eerder een one-trick pony. Een beetje zoals Hein trouwens...
Ze hebben een systeem in hun hoofd en als je toevallig de spelers ervoor hebt draait alles perfect, spelen ze alles aan flarden en kunnen ze Europees boven zichzelf uitstijgen.
Maar als het systeem uitgewerkt is door een verandering van u kern of slimmere tegenstanders hebben ze geen plan B.

Nu soit, er zijn genoeg trainers in 1A (en bij de RD) die niet eens een plan A hebben dus ik schat Clement nog altijd hoger in dan veel trainers hoor. Maar zijn systeem is nu gewoon uitgewerkt bij Club. Deels door transfers die niet passen in zijn denkwijze en het gewoon op zijn van zijn kern. Een echt goeie coach vindt dan een nieuw systeem, en dat kan hij (nog) niet.

Ik vind hem tactisch geen prutser, eerder een one-trick pony. Een beetje zoals Hein trouwens...
Ze hebben een systeem in hun hoofd en als je toevallig de spelers ervoor hebt draait alles perfect, spelen ze alles aan flarden en kunnen ze Europees boven zichzelf uitstijgen.
Maar als het systeem uitgewerkt is door een verandering van u kern of slimmere tegenstanders hebben ze geen plan B.

Nu soit, er zijn genoeg trainers in 1A (en bij de RD) die niet eens een plan A hebben dus ik schat Clement nog altijd hoger in dan veel trainers hoor. Maar zijn systeem is nu gewoon uitgewerkt bij Club. Deels door transfers die niet passen in zijn denkwijze en het gewoon op zijn van zijn kern. Een echt goeie coach vindt dan een nieuw systeem, en dat kan hij (nog) niet.
inderdaad veel gelijkenissen met het seizoen te veel van Hein bij ons

Triestig dat we op Europees niveau 0,0 betekenen. Vergeleken met andere Belgische sportmannen maken ze zich allemaal belachelijk.
Dat is appels met peren vergelijken, een voetbal club is meer dan belgische spelers. Man.city mss beste ploeg van de wereld hoeveel engelsen staan daar in de basis ?.
It all about the money $$$$$$$$$$$$$

Inderdaad. Clément zit ook vast in een tunnelvisie vrees ik, iets waar veel trainers last van hebben na een lange periode bij dezelfde club. Spelers gaan overschatten, onderschatten, vooroordelen baseren op prestaties of momenten van afgelopen jaren geleden ipv rationeel handelen, etc.

Het is gewoon op.

Triestig dat we op Europees niveau 0,0 betekenen. Vergeleken met andere Belgische sportmannen maken ze zich allemaal belachelijk.
Dit is een beetje onnozel. Ploegsport versus individuele sport. Courtois, KDB, Hazard, Kompany, Witsel, Carrasco, Lukaku, Fellaini, Mertens, Vermaelen, Alderweireld,... hebben zich helemaal niet belachelijk gemaakt op het absolute topniveau. Dat dat verzameld geweld niet in 1 Belgische ploeg verzameld kon worden, heeft te maken met de macht van het geld.
In geen enkele mondiale sport kan een Belgische ploeg absolute wereldtop zijn, behalve wielrennen per uitzondering.

Dit is een beetje onnozel. Ploegsport versus individuele sport. Courtois, KDB, Hazard, Kompany, Witsel, Carrasco, Lukaku, Fellaini, Mertens, Vermaelen, Alderweireld,... hebben zich helemaal niet belachelijk gemaakt op het absolute topniveau. Dat dat verzameld geweld niet in 1 Belgische ploeg verzameld kon worden, heeft te maken met de macht van het geld.
In geen enkele mondiale sport kan een Belgische ploeg absolute wereldtop zijn, behalve wielrennen per uitzondering.
Of hockey :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan