UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Proficiat aan alle Cub Brugge supporters met jullie nieuwe record.

Jullie zijn nu officieel de eerste ploeg die 4x op rij verliest in de Champions League met minstens 4 tegendoelpunten.

PSG was gewoon te goed.
In deze poule als je het moet doen met Nsoki en Vd Brempt als basisspelers dan is 4/18 gewoon goed gespeeld.

Ik vind het toch een goede campagne geweest. In topvorm heeft Brugge een paar puntjes kunnen rapen. Maar op hun 'normale' niveau (hun topniveau halen ze al even niet meer) komen ze gewoon te kort .. je moet daarin eerlijk zijn.

1-5 en 0-5 thuis mogen wel als beschamend bestempeld worden.
Met die 0-5 thuis tegen Leipzig ga ik volledig akkoord.

Maar die 1-5 tegen City? Ik weet niet welke verwachtingen jij schept voor een Belgische club in de CL, maar tegen een ploeg die de afgelopen jaren meer dan een miljard heeft gespendeerd aan spelers en diens duurste aankoop ooit meer kost dan onze ganse selectie lijkt met dat allesbehalve beschamend. Je mag dan nog van geluk spreken dat je PSG thuis als eerste treft, want als die wedstrijd enkele weken later komt verlies je die ook gewoon kansloos.

We hebben zo twee jaar geleden ook 0-5 verloren van PSG in eigen stadion en Anderlecht heeft enkele jaren hetzelfde ondergaan tegen PSG met Ibrahimovic. Er is geen enkele nuchtere voetbalsupporter die die nederlagen als beschamend gaat bestempelen. Het kwaliteitsverschil met de absolute topploegen in de CL is gewoon te groot. Je kan proberen om zolang mogelijk mee te gaan met die ploegen, maar als die een vroeg doelpunt maken en gaan doordrukken kan je een afstraffing verwachten.

Ik vind dat wij vandaag ondanks de vroege tegendoelpunten en onze matige vorm nog een vrij deftige wedstrijd hebben gespeeld. Het kon even goed 7-0 geweest zijn.

Veel duidelijker kan een strafschop niet zijn hoor
Was echt wel een duik maar bon.

Begrijp niet goed wat Clement telkens wil bewijzen door met spelers te spelen die niet klaar zijn voor dit niveau.
Omdat dat ooit eens goed uitgepakt heeft met CDK? Bepaalde topspelers staan er op die leeftijd al maar dat is naar Belgische normen toch heel zeldzaam.

Mbamba, Vanderbrempt, Sandra. Doe je die jongens daar echt een plezier mee door die te laten spelen in zo'n match? Doubt it.

That said ga ik ook gewoon blij zijn als Clement weg is. Tactisch klopt het zelden, hij corrigeert amper, rare opstellingen.
Mechele, waar ik absoluut geen fan van ben, is terug in de ploeg en dan hops terug op de bank voor Nsoki.
Vormer laat de match tegen Genk kantelen, mag dan weer spelen en hops, terug op de bank voor iemand van 13 jaar in wat een levensbelangrijke match kan zijn.

Bedankt voor de titels en de vele matchen als speler maar ergens stopt het wel. Voor mij dan toch.
Ik baseer dit niet op deze match maar gewoon het gevoel dat al bijna een jaar leeft in nationale en internationale matchen.

Heel indrukwekkend Ajax, benieuwd wat die kunnen doen in 2022. Hopelijk niet gelijk Man City of Bayern.
Dat is idd de vraag. Het kan zomaar gedaan zijn in de volgende ronde. Zelfs tegen haalbare tegenstanders.

Overmars heeft ook bijgetekend. Dus vandaag is het sowieso al een topdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan