UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Proficiat aan de Real supporters. Courtois fenomenaal, maar Liverpool verdiende gewoon de overwinning.

Pfaff is van voor mijn tijd maar ik schat Courtois toch hoger in dan MPH hoor. MPH paar hele vette jaren gekend (zo startend vanaf ‘94) maar Courtois staat nu al 15 jaar op een fenomenaal hoog niveau, en Real en Chelsea, niet Benfica, te schitteren. Op de allergrootste momenten.
En ook bij atletico…

Lijkt me toch wel het hoogtepunt van Courtois zijn carrière. (ok, carrière nog niet voorbij, maar toch)

Wat een machien.

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F05%2F13%2Fcdb58574-b6e5-4c2a-abb8-a2b0e8d108d0.jpg

Dit is toch gewoon de sterkste prestatie van een doelman in een champions league finale?
De statistieken

OptaPaolo:
"Courtois with 59 saves has now set the new record of saves made in a single campaign since 2003/04 (since Opta collected this data).
Also with 9 saves he set a new record in a UCL final since 2003/04."

Dus of het de beste prestatie is, ooit van een keeper, valt moeilijk te zeggen maar sinds 2003 is het antwoord alvast: "Ja".

Laatste 6 Europese finales

Bayern 1-0 PSG
Villarreal 1-1 Manchester United
Chelsea 1-0 Manchester City
Frankfurt 1-1 Rangers
AS Roma 1-0 Feyenoord
Real Madrid 1-0 Liverpool

:unsure:

Al blijft Thibaut ook wel een beetje arrogant bij momenten. (maar bon, het mag nu ook wel even)
Interview (BBC website):
Real Madrid goalkeeper Thibaut Courtois, speaking to BT Sport: "Yesterday in the press conference I said that when Madrid plays finals they win. I was on the good side of history.

"I saw a lot of tweets coming my way that I would get humbled today it was the other way round.

"Today I needed to win a final for my career, for all the hard work to put respect on my name as I don't think I get enough respect, especially in England. I saw a lot of criticism even after a great season.

"I am really proud of the team. We stuck to it and when I needed to be there I was there for the team. We beat some the best clubs of the world. City and Liverpool were unbelievable this season. They fought to the end in the Premier League, Liverpool won two cups and they were really strong.

"We played a great game today. We had one chance and scored it."

Altijd vreemd. Lukaku doet ook van die uitspraken soms, alsof hij niet genoeg 'respect' krijgt. Misschien wat minder op social media zitten gewoon, want als daar 5 dwazen iets negatief tweeten dan krijgt ge 'niet genoeg respect'.

@exCite probeer er daar nog een feestje van te maken!

Triestig hoe een trotse club zoals Real alleen nog maar kan shithousen en rekenen op hun keeper om hun aan tropheeen te helpen. Galacticos era is ver weg.

Van Liverpool was het niet genoeg in de aanval maar het had genoeg moeten zijn voor verleningen op zijn minst. Fantastisch seizoen dat eindigt in mineur.

Dit is toch gewoon de sterkste prestatie van een doelman in een champions league finale?
De statistieken

OptaPaolo:
"Courtois with 59 saves has now set the new record of saves made in a single campaign since 2003/04 (since Opta collected this data).
Also with 9 saves he set a new record in a UCL final since 2003/04."

Dus of het de beste prestatie is, ooit van een keeper, valt moeilijk te zeggen maar sinds 2003 is het antwoord alvast: "Ja".

Ik denk niet dat je dit de sterkste prestatie van een doelman in een champions league finale kan noemen.
Volgens mij gaat die eer nog altijd naar Helmuth Duckadam van Steaua bucharest.
Hij stopte in 1986, in de penalty shoot-outs tegen Barcelona, 4 strafschoppen op rij. Dat is nog steeds een uniek gegeven. 4 strafschoppen op rij stoppen....

Maar wel geweldige wedstrijd van Courtois, echt geweldig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan