UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk niet dat je dit de sterkste prestatie van een doelman in een champions league finale kan noemen.
Volgens mij gaat die eer nog altijd naar Helmuth Duckadam van Steaua bucharest.
Hij stopte in 1986, in de penalty shoot-outs tegen Barcelona, 4 strafschoppen op rij. Dat is nog steeds een uniek gegeven. 4 strafschoppen op rij stoppen....

Maar wel geweldige wedstrijd van Courtois, echt geweldig.
Maar toen was het nog geen Champions League :unsure:

Bij het ontbijt de reddingen van Courtois nog eens bekeken en ik krijg toch echt hetzelfde gevoel als in de titelwedstrijd tegen Standard. Toen ook absoluut onklopbaar, wat die toen uit zijn doel hield...

Echt een hele grote speler. Staat er ook gewoon op de belangrijke/grootse momenten.

Van Liverpool was het niet genoeg in de aanval maar het had genoeg moeten zijn voor verleningen op zijn minst. Fantastisch seizoen dat eindigt in mineur.

Ik had in het algemeen meer verwacht van Liverpool*. Openingskwartier was goed, maar erna was er zelden sprake van een bestorming. De energie die Klopp verwacht en waar het zo vaak over gaat was totaal niet aanwezig. De tandem Vini-Benzema boezemde meer angst in dat ik dacht, denk ik dan.

*Ik zie Liverpool zelden spelen, dus ik kan ook slechte verwachtingen gehad hebben 😅

Ik gok toch ook op Benzema voor de gouden bal. Jarenlang in de schaduw gestaan van die andere grootheid Ronaldo maar hij bewijst nu toch dat hij minstens even goed is maar in het verleden zijn individualisme steeds opzij zette voor de ploeg (en Ronaldo).

En Courtois wordt verkozen als beste doelman.

Die laatste hint ook op een pauze en dat bij België vooral Mignolet in doel zal staan de eerstvolgende weken.
Hij heeft last van een lichte blessure, die echter alleen geneest als hij een rustpauze neemt.
Ik kan hem geen ongelijk geven.

Ik had in het algemeen meer verwacht van Liverpool*. Openingskwartier was goed, maar erna was er zelden sprake van een bestorming. De energie die Klopp verwacht en waar het zo vaak over gaat was totaal niet aanwezig. De tandem Vini-Benzema boezemde meer angst in dat ik dacht, denk ik dan.

*Ik zie Liverpool zelden spelen, dus ik kan ook slechte verwachtingen gehad hebben 😅
Ik vond het een heel vreemde finale. Sfeer leek me vanaf de start heel gelaten. Lijkt me dat heel de situatie voor de wedstrijd en het uitstellen er wel iets mee te maken gehad heeft. Zijn ook berichten over familie en vrienden van spelers die met traangas bestookt zijn, ik kan me niet voorstellen dat dat niet doorsijpelt tot in de kleedkamer.

Ik gok toch ook op Benzema voor de gouden bal. Jarenlang in de schaduw gestaan van die andere grootheid Ronaldo maar hij bewijst nu toch dat hij minstens even goed is maar in het verleden zijn individualisme steeds opzij zette voor de ploeg (en Ronaldo).

En Courtois wordt verkozen als beste doelman.

Die laatste hint ook op een pauze en dat bij België vooral Mignolet in doel zal staan de eerstvolgende weken.
Hij heeft last van een lichte blessure, die echter alleen geneest als hij een rustpauze neemt.
Ik kan hem geen ongelijk geven.
Die wilt gewoon deftig vakantie hebben, die Nations League interesseert toch niemand van de Rode Duivels..

Volgend seizoen weer volle gas en er nog eens een WK tussendoor..

Lijkt me toch wel het hoogtepunt van Courtois zijn carrière. (ok, carrière nog niet voorbij, maar toch)

Wat een machien.

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F05%2F13%2Fcdb58574-b6e5-4c2a-abb8-a2b0e8d108d0.jpg
En toch stond die in geen enkele top5 van keeper rankings dit jaar als in me niet vergis. Echt ridicuul.

Mooi voor de fans. Jammer van de eigenaar. Anderlecht fans zullen Marinakis misschien nog wel kennen, voorzitter van Olympiakos en zeer vaak in opspraak gekomen met omkoopschandalen.

Mooi voor de fans. Jammer van de eigenaar. Anderlecht fans zullen Marinakis misschien nog wel kennen, voorzitter van Olympiakos en zeer vaak in opspraak gekomen met omkoopschandalen.

Verkeerde topic denk ik, Nottingham Forest zal waarschijnlijk nog enkele jaren moeten wachten op deelname aan de Champions League.

Bijna 24 uur later en ik kan het nog steeds niet deftig vatten eigenlijk. Als je mij drie maand geleden had gezegd dat Real dit seizoen de CL ging pakken, ik had u los uitgelachen. De oude garde (KCM vooral) die haast op z'n retour is in combinatie met de jonge talenten die nog een stap moesten zetten richting de top. Bij de vorige vier winsten waren we altijd een grote favoriet en toen stond er echt een elftal dat klaar was om te oogsten. Dat was nu toch verre van zo.

Nu de finale an sich was voor mij redelijk 50/50, wellicht met een lichtelijk voordeel voor Liverpool, maar dat Real 'm uiteindelijk pakt in combinatie met het gehele parcours. Da's gewoon waanzin. Elke ronde er quasi zo goed als uitliggen en toch opstaan uit de doden. Tegen PSG had ik wel nooit het gevoel dat het over was, maar na de 0-3/0-1 van Chelsea/City dacht ik wel dat het over was. Gewoonweg waanzinnig hoe men keer op keer terug kwam. Als supporter ben ik enkele jaren van m'n leven verloren vermoed ik. Ondertussen heb ik alles gezien wat ik kan zien denk ik. Gekker dan dit gaat het niet meer worden. Zotste campagne ooit lijkt me.

Zonder Benzema en Courtois was dit trouwens allemaal niet waar geweest. Onwaarschijnlijk niveau hebben die gehaald in de hele campagne. Wat mij betreft mogen ze allebei de Ballon d'Or winnen en wat mij betreft hoort dit gewoon een een tweetje te worden. Er is geen enkele speler die een grotere invloed had op zijn team dan zij.

Ik durf zelfs te stellen dat deze Courtois minstens een even hoge piek haalt als prime San Iker en dat vind ik heel straf om te zeggen want die laatste is voor mij - gepeperd met een vleugje subjectiviteit - de beste keeper ooit. Gezien het verschil in aantal seizoenen bij de club zal hij wellicht de status van Casillas niet kunnen bijbenen, maar je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt. Courtois kan nog wel even door.

En dan te bedenken dat er heel veel fans boos waren dat deze man Navas buiten heeft gewerkt. :laugh:

Al blijft Thibaut ook wel een beetje arrogant bij momenten.
Het is geen arrogantie als je effectief beter bent, dan is het gewoon een feit ;)

De finale gemist door de verjaardag van de schoonmoeder maar de samenvattig van zijn saves gezien... buitenaards gewoon. Jammer voor Liverpool maar als een keeper zo boven zichzelf uitstijgt kan je daar weinig tegen doen. Ze hadden nog 180 minuten verder mogen spelen, er had geen bal in gegaan.

Ik merk wel wat een andere tendens in de (Belgische) media over Hazard zijn medaille dan over de titel van Vermaelen bij Barca een paar jaar geleden. Beiden nochtans een even groot aandeel daarin maar hier wordt er precies toch minder smalend over gedaan. Niet dat het mij boeit hoor, maar ik vind het altijd wel grappig als je merkt dat er tegen bepaalde huisjes toch echt niet getrapt mag worden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan