UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dit toch ook overduidelijk penalty. Vreemd dat de VAR daar toch weer eens niet ingrijpt.

Napoli was de mindere van de 2 ploegen, over de 2 matchen gezien . Maar hier hebben ze recht van klagen.

Penalty, hij plooit de tegenstander zijn voet waardoor hij de bal bereikt, anders had dat niet gelukt.
Had hij de bal + voet samen gehad geen penalty, maar nu zat zijn voet al in de weg.

Ja straf van Napoli...niet zien aankomen.
In Milan zie ik wel nog steeds geen eindwinnaar .

En deze gemiste penalty had opnieuw getrapt moeten worden.
Zo kunnen we bezig blijven...

ftxb6tpxkqua1.jpg

Het maakt mij eerlijk gezegd geen zak uit. Geen sport ter wereld waar het continue over de scheidsrechters gaat, waar zo veel geklaagd wordt over beslissingen (waarbij dan zelfs met vertraagde beelden, nul druk, alle tijd, nog 1000 meningen en interpretaties over bestaan), waar zoveel geacteerd wordt door spelers en staf, waar zo weinig respect is voor de scheidsrechter. De bulk van de posts hier het afgelopen jaar tijdens matchen gaat over beslissingen van scheidsrechters, niet over beslissingen van spelers en trainers, niet over het geleverde spel van de ploegen, over de tactieken, ... Of het nu gaat over de Belgische competitie, de CL, het WK, ... Het is onmogelijk dat het niveau van voetbalscheidsrechters overal ter wereld zoveel slechter is als het niveau van scheidsrechters in andere sporten. Dan ligt het niet aan de scheidsrechters zelf, maar wel aan hoe we er mee om gaan. En dat maakt deze sport doodziek.

Maakt een scheidsrechter (volgens jou) een fout? Deal. With. It. Dat is deel van het spel. Net zoals in een quiz de quizmaster altijd gelijk heeft, heeft op het veld de scheidsrechter altijd gelijk. Suck it up. Van mij mogen ze gelijk de VAR ook weer afschaffen, heeft de discussies en verdachtmakingen alleen maar erger gemaakt, en die constante VAR-checks zuigen de ziel uit het spel.
Amen!

Ik kan niet genoeg de vergelijking maken met oerdomme fouten van spelers op het veld, daar wordt quasi amper op gereageerd, of althans niet dat het een schande is of regelrechte amateurs.
Maar een ref maakt af en toe een fout, ho maar :sarcastic:

Twee maten twee gewichten zou ik zeggen.
Om nog maar te zwijgen over het gigantische loonverschil.

Ook nog eens gekeken naar Chelsea. Keer op keer denk ik: hoe willen die nu eigenlijk scoren zonder dat er een spits op het veld staat :wtf:
En dat is ergerlijk, want ze speelden best wel goed.

Real lijkt me sterker dan vorig jaar, alleen is er stilaan toch vervanging of een goeie back-up nodig voor Benzema.
Ik verwacht wel dat ze een spits gaan kopen deze zomer - maar geen idee wie dat dan zou zijn.
En Modric moet toch ook ooit klaar zijn :p Valverde is wel al een machien.

Ik ben akkoord he, dat er wat meer over het voetbal en wat minder over de scheids moet gepraat worden, maar dit is wel 100% penalty natuurlijk.

PS: Ergernis dat daar penalty OF not staat.
Is inderdaad gewoon een penalty. Zo'n dingen mogen we hier trouwens toch gewoon benoemen hé zeg.

Los daarvan was Napoli toch beduidend onder niveau dit tweeluik. Het feit dat Osimhen in de heenwedstrijd niet speelde en gisteren wellicht nog niet 100% was, zal daar ook wel voor iets tussen zitten. Enorm vervelend om dat juist nu mee te maken uiteraard.

Nu vrees ik toch dat de finale een maat voor niets gaat zijn voor Real/Bayern/City.

Die penalty is inderdaad een beetje een twijfelgeval maar als hij in zijn draai zijn handen gewoon achter zijn rug had gehouden ipv. die plots, toen de bal kwam, weer subtiel uit te steken dan was er niets gebeurd denk ik dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan