UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, geef Lukaku 10 matchen en die legt er gewoon 5 in op het einde van de rit.

Wordt afgerekend op een seizoen bij Chelsea waar hij enorm ondankbaar werd gebruikt. En sorry maar, je krijgt een spits van 100 miljoen en dan ga je je systeem niet op hem afstemmen? Ook al vroeg je er zelf niet om, je gebruikt toch je kern zo best mogelijk? En dan bij een belabberd United geen 30 goals maken, ook op zijn conto. Maar hij was toch de meest trefzekere van de bende daar. 16/12 goals op een seizoen. Met wingers die enkel maar naar binnen kunnen snijden om dan de bal te verliezen of een bal in de tribune te rammen. Fucking CR7 moest er komen om daar voorbij te gaan. Martial is daar nog maar 1x boven/in de buurt gekomen in zijn hele carrière. Rashford idem.

Lukaku in je kern hebben en niet primair op hem rekenen is gewoon compleet bonkers. Inter kan hem vermoedelijk niet betalen dus hij gaat terug naar Chelsea. En daar kunnen ze zelfs geen goals kopen in de solden, echt pak Lukaku terug binnen en begin in zijn functie te spelen.

Als die toen naar City was gegaan ramt die er gewoon los 20 in per seizoen.

Ik ben er geen grote fan van, want hij heeft ook wat tekortkomingen die ik niet graag zie, maar je kan niet ontkennen dat het een beest in de box is. En stiekem een zuivere voorzet en goeie pegel. Daar kan je mee naar de oorlog, maar je moet hem wel goed gebruiken.

Ach, geef Lukaku 10 matchen en die legt er gewoon 5 in op het einde van de rit.

Wordt afgerekend op een seizoen bij Chelsea waar hij enorm ondankbaar werd gebruikt. En sorry maar, je krijgt een spits van 100 miljoen en dan ga je je systeem niet op hem afstemmen? Ook al vroeg je er zelf niet om, je gebruikt toch je kern zo best mogelijk? En dan bij een belabberd United geen 30 goals maken, ook op zijn conto. Maar hij was toch de meest trefzekere van de bende daar. 16/12 goals op een seizoen. Met wingers die enkel maar naar binnen kunnen snijden om dan de bal te verliezen of een bal in de tribune te rammen. Fucking CR7 moest er komen om daar voorbij te gaan. Martial is daar nog maar 1x boven/in de buurt gekomen in zijn hele carrière. Rashford idem.

Lukaku in je kern hebben en niet primair op hem rekenen is gewoon compleet bonkers. Inter kan hem vermoedelijk niet betalen dus hij gaat terug naar Chelsea. En daar kunnen ze zelfs geen goals kopen in de solden, echt pak Lukaku terug binnen en begin in zijn functie te spelen.

Als die toen naar City was gegaan ramt die er gewoon los 20 in per seizoen.

Ik ben er geen grote fan van, want hij heeft ook wat tekortkomingen die ik niet graag zie, maar je kan niet ontkennen dat het een beest in de box is. En stiekem een zuivere voorzet en goeie pegel. Daar kan je mee naar de oorlog, maar je moet hem wel goed gebruiken.
Anderzijds is het ook wel tekenend dat ploegen als Chelsea en United niet in zijn functie gaan spelen. Mag je daaruit concluderen dat Lukaku nét niet dat tikkeltje heeft om ook topploegen naar zijn hand te kunnen zetten? Ik ben een grote Lukaku fan en zal dat altijd zijn en hem verdedigen, maar het is geen schande om toe te moeten geven dat hij net niet in het rijtje wereldspitsen past.

Anderzijds is het ook wel tekenend dat ploegen als Chelsea en United niet in zijn functie gaan spelen. Mag je daaruit concluderen dat Lukaku nét niet dat tikkeltje heeft om ook topploegen naar zijn hand te kunnen zetten? Ik ben een grote Lukaku fan en zal dat altijd zijn en hem verdedigen, maar het is geen schande om toe te moeten geven dat hij net niet in het rijtje wereldspitsen past.
Ik denk dat die ploegen allemaal mét en na Lukaku redelijk matig speelden. Zeker bij Chelsea kan je wel de vraag stellen of Lukaku zijn vertrek heeft gebaat of niet.

Spelers van 100 mil kosten zo veel omdat ze top zijn in je systeem, of je gaat je systeem er op afstemmen omdat ze dan zo waardevol worden. Je gaat geen Haaland halen om hem dan als valse 9 of winger te gebruiken.

Hangt ook van persoon tot persoon af wat je beschouwt als 'rijtje wereldspitsen' natuurlijk.
Zijn dat bv. de 5 beste spitsen ter wereld in de voorbije 5 jaar?
Voor mij zit Romelu wel zeker in de top 10. Je hebt er een paar ouderen (Lewandowski, Benzema), Kane, Haaland buiten categorie, Mbappe maar is geen echte spits, en dan moet ik al beginnen nadenken. Spelers als Mitrovic ofzo? Of wie zou je nog liever in de spits zetten i.p.v. Lukaku?

Als 'wereldspitsen' alleen spelers zijn die de wereldgeschiedenis in zullen gaan als legendarisch, dan hoort Lukaku er niet echt bij vind ik, behalve specifiek voor ons Belgen, want voor ons is hij wel 1 van de beste spitsen die we ooit gehad hebben.

NameAgeCountryClubValue (million)
Mbappe, Kylian24FrancePSG180
Haaland, Erling22NorwayMan City170
Kane, Harry29EnglandTottenham90
Vlahovic, Dusan23SerbiaJuventus80
Nkunku, Christopher25FranceRB Leipzig80
Martinez, Lautaro25ArgentinaInter75
Jesus, Gabriel25BrazilArsenal75
Nunez, Darwin23UruguayLiverpool70
Osimhen, Victor24NigeriaNapoli70
Richarlison25BrazilTottenham55
Lukaku, Romelu29BelgiumInter55
Alvarez, Julian23ArgentinaMan City50
Felix, Joao23PortugalChelsea50
Isak, Alexander23SwedenNewcastle50
David, Jonathan23CanadaLille45
Abraham, Tammy25EnglandRoma45
Toney, Ivan26EnglandBrentford45
Lewandowski, Robert34PolandBarcelona45
Gouiri, Amine23FranceRennes38
Muani, Randal Kolo24FranceFrankfurt38
Benzema, Karim35FranceReal Madrid35

Veel meer dan 10 zullen het er toch ook niet zijn.

Taremi staat er niet tussen. Tot daar de geloofwaardigheid van de marktwaardes.

Jouw liefde voor Taremi is gekend, maar die man is geen 23 meer. Die is nog ouder dan Lukaku en speelt bij Porto. Veel scoren voor Porto is niet moeilijk, dat lukt quasi elke spits elk seizoen. Ook de minder goede.
Heeft ook nog maar 1 jaar contract en hij is van het Midden Oosten. Al die factoren bij elkaar drukken de transferwaarde.

Hoort voor jou Taremi bij die minstens 10 spitsen die beter zijn dan Lukaku?

Die discussie is compleet nutteloos. Mensen die nog altijd niet overtuigd zijn van Lukaku zijn kwaliteiten, gaan het nooit worden. Vaak, ironisch genoeg, beïnvloed door de persoon Lukaku en niet door zijn kwaliteiten.

Jouw liefde voor Taremi is gekend, maar die man is geen 23 meer. Die is nog ouder dan Lukaku en speelt bij Porto. Veel scoren voor Porto is niet moeilijk, dat lukt quasi elke spits elk seizoen. Ook de minder goede.
Heeft ook nog maar 1 jaar contract en hij is van het Midden Oosten. Al die factoren bij elkaar drukken de transferwaarde.

Hoort voor jou Taremi bij die minstens 10 spitsen die beter zijn dan Lukaku?
De afgelopen 2 seizoenen bestaat er zelfs geen twijfel over.

To be fair, mogelijks met een Liverpool-gekleurde bril op, die duw van Carvajal op Nunez is gewoon een penalty. En dat is vlak voor de 2-3, of was het de 2-4? Dan heb je mogelijks een andere wedstrijd.

Verdedigend is het verschrikkelijk, verandert weinig aan de zaak. Maar vraag me af waarom de ref daar niet eens naar moest gaan kijken van de VAR..
Was ook mijn bedenking. Zoals je zelf zegt, het verandert niks aan het slecht verdedigen en compleet inzakken na de rust, maar dat verandert de match toch volledig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan