UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, Ruud was niet zoals Timmy Simons nog nuttig op het middenveld imo. Simons wist zijn gebrek aan snelheid te compenseren door positiespel. Beetje zoals Vertonghen bij Anderlecht, zij het op een andere positie.

Ons grote probleem is vooral dat niemand de ploeg op sleeptouw kan nemen wanneer het moeilijk gaat en dat kon Vormer wel. Vormer deed ook veel werk voor Vanaken bvb. Buchanan vind ik wel zonde, het komt er echt niet uit.
Ik denk dat niemand eraan twijfelt dat het puur voetballend niet meer dan logisch was om Vormer uit de ploeg te halen hoor. Maar zoals je zelf al aangeeft lijdt de ploeg er evengoed wel onder. Omdat hij niet vervangen is door hetzelfde type speler qua mentaliteit.

Risico van nu iemand "intern" te nemen zoals De Mil of Hayen is ook wel gevaarlijk om weer iemand "te vroeg" te verbranden (zoals Hoefkens).

Damn, wat een reactie. Een spelerskern hebben die evenveel waad is als de andere 17 ploegen in België samen en dan zeggen dat het zwak is naar Club normen.. Dat kan er bij mij toch niet in. Met de uitgaven en deze kern moet je gewoon minimum op de 2de plaats staan en eigenlijk los aan kop spelen.
Op papier in principe wel, maar kijk even hierboven naar mijn opsomming. Teveel spelers die over hun top zijn (ook mentaal blijkbaar) en enkele totale miskopen die gewoon niet goed genoeg blijken om verschillende redenen (Sowah - was vorig jaar al duidelijk, Buchanan - ook al vorig jaar niet zo goed, Yaremchuck, Nielsen). Veel geld betaald ja, maar die vallen toch gewoon serieus tegen?

De enige goed draaiende spelers al enkele maanden zijn Meijer en Lang. En Skov voor z'n blessure. Tja, dat is nu eenmaal te weinig.

Al 4 coaches na elkaar krijgen Club niet meer aan het voetballen. Zijn dat dat allemaal slechte coaches?

Op papier in principe wel, maar kijk even hierboven naar mijn opsomming. Teveel spelers die over hun top zijn (ook mentaal blijkbaar) en enkele totale miskopen die gewoon niet goed genoeg blijken om verschillende redenen (Sowah - was vorig jaar al duidelijk, Buchanan - ook al vorig jaar niet zo goed, Yaremchuck, Nielsen). Veel geld betaald ja, maar die vallen toch gewoon serieus tegen?

De enige goed draaiende spelers al enkele maanden zijn Meijer en Lang. En Skov voor z'n blessure. Tja, dat is nu eenmaal te weinig.

Al 4 coaches na elkaar krijgen Club niet meer aan het voetballen. Zijn dat dat allemaal slechte coaches?
Het grootste probleem zit volgens mij in de spelersgroep en het bestuur. Langlopende contracten steeds openbreken met meer poen te geven aan de spelers bij de minste scheet aan interesse is gewoon een zeer slechte tactiek. Andere spelers zien dat ook lijdzaam gebeuren. Ik kan me voorstellen dat er verschillende spelers vinden dat ze ook meer geld verdienen en dan waarschijnlijk een njet krijgen van het bestuur. In dat geval zijn er snel kliekjes gemaakt en heb je aan de hand wat er nu speelt in de kleedkamer.

Damn, wat een reactie. Een spelerskern hebben die evenveel waad is als de andere 17 ploegen in België samen en dan zeggen dat het zwak is naar Club normen.. Dat kan er bij mij toch niet in. Met de uitgaven en deze kern moet je gewoon minimum op de 2de plaats staan en eigenlijk los aan kop spelen. Veel beter materiaal gaat er nooit naar België komen dan wat er nu rondloopt daar. En als je volgend jaar Conference league moet spelen is de kans zeer klein dat er veel beter materiaal gaat komen dan dat er nu aanwezig is.

In mijn ogen is de mentaliteit gewoon het grootste probleem. En mentaliteit en vorm is gewoon de beste transfer in het voetbal. Het beste voorbeeld op dat vlak is dit jaar Genk. Zij zijn verzwakt aan de competitie begonnen tegenover vorig jaar en spelen dit jaar toch ineens alles kapot.
puur op voetbalkwaliteiten heb je gelijk, maar 't is een ploegsport en in dit team zit er vooral op mentaal vlak geen goede balans -> zo'n Skov Olsen, Lang, Buchanan zijn dartele en soms geniale spelers maar die gaan een ploeg niet op sleeptouw nemen.

Jutgla/Meijer/Sylla zijn nieuw en jong, daar kan je dat niet van verwachten.

Nielsen/Onyedika stellen met op dat vlak wat teleur want die staan wel op een positie op het veld waar je zo'n aanjager kan zijn voor de rest van het team. Vanaken is gewoon geen leider punt.

Mechele/Mata zijn duidelijk geen leiders en Mignolet staat gewoon op een moeilijke plek op het veld om dit te doen.

Ik had gehoopt dat het ging beteren met Rits terug op het middenveld maar die speelt niet tja...

puur op voetbalkwaliteiten heb je gelijk, maar 't is een ploegsport en in dit team zit er vooral op mentaal vlak geen goede balans -> zo'n Skov Olsen, Lang, Buchanan zijn dartele en soms geniale spelers maar die gaan een ploeg niet op sleeptouw nemen.

Jutgla/Meijer/Sylla zijn nieuw en jong, daar kan je dat niet van verwachten.

Nielsen/Onyedika stellen met op dat vlak wat teleur want die staan wel op een positie op het veld waar je zo'n aanjager kan zijn voor de rest van het team. Vanaken is gewoon geen leider punt.

Mechele/Mata zijn duidelijk geen leiders en Mignolet staat gewoon op een moeilijke plek op het veld om dit te doen.

Ik had gehoopt dat het ging beteren met Rits terug op het middenveld maar die speelt niet tja...
Dat het mis gaat op mentaal vlak, daar geef ik je zeker gelijk in.

Club Brugge gaat toch moeten oppassen. Ze zitten nu op een berg geld door hun Champions League deelnames en een aantal goede transfers, maar dat kan Anderlecht gewijs snel keren. Een paar slechte transfers (zoals die van Yaremchuk, dat is momenteel gewoon 16 miljoen weggesmeten), een paar trainerswissels (Hoefkens en Parker zullen ook wel een mooie ontslagvergoeding krijgen), een seizoen of 2-3 gee Champions League vetpotten en de clubkas ziet er ineens een pak minder rooskleurig uit. Maar goed, Verhaeghe en Mannaert hebben zeker nog tijd om het tij te keren én zouden daar in principe bekwaam genoeg voor moeten zijn.

Kern van Brugge is meer dan goed genoeg om voor de titel mee te doen hoor. Probleem zit hem misschien mentaal maar ook vooral tactisch. Was nog een goede analyse van Vidarsson in ET maandag dat men altijd direct via de flank probeert te spelen en je zo keer op keer vastloopt in de kleine ruimtes.

Tsja, die Parker heeft volgens het Nieuwsblad in 12 wedstrijden 12 keer met een verschillende basiself gestart. Dan kan je evenmin zeggen dat het niet aan de trainer zou liggen. Zoals iedereen, presteert de gemiddelde voetballer het best bij routine, als die er dan niet is... Daarbovenop dan nog eens met bepaalde spelers die echt te zwak zijn en weinig tot geen kansen voor de jeugd. Parker is gewoon geen goeie trainer voor Club, los van de spelerskernkwaliteit.

Damn, wat een reactie. Een spelerskern hebben die evenveel waad is als de andere 17 ploegen in België samen en dan zeggen dat het zwak is naar Club normen.. Dat kan er bij mij toch niet in. Met de uitgaven en deze kern moet je gewoon minimum op de 2de plaats staan en eigenlijk los aan kop spelen. Veel beter materiaal gaat er nooit naar België komen dan wat er nu rondloopt daar. En als je volgend jaar Conference league moet spelen is de kans zeer klein dat er veel beter materiaal gaat komen dan dat er nu aanwezig is.

In mijn ogen is de mentaliteit gewoon het grootste probleem. En mentaliteit en vorm is gewoon de beste transfer in het voetbal. Het beste voorbeeld op dat vlak is dit jaar Genk. Zij zijn verzwakt aan de competitie begonnen tegenover vorig jaar en spelen dit jaar toch ineens alles kapot.

Ja kijk, ik vind deze kern inderdaad gewoon niet goed genoeg en zwakker dan we de voorbije jaren hebben gehad.

Keeper: uiteraard nog steeds top. Is wel al 35 jaar dus die wordt er niet beter op. Je kan dus oordelen dat het eigenlijk wat minder is dan de voorbije jaren, hoewel hij in de groepsfase van de CL fenomenaal was.

Verdediging: Meijer is veelbelovend maar nog heel erg jong, puur verdedigend zeker niet beter dan Sobol of Ricca dat waren op de LB. Mata is ver over zijn top en Odoi is niet goed genoeg. Meunier is uiteraard al een hele tijd geleden maar was wel één van de beste RB's die we hebben gehad, Mata was dat in zijn beginperiode ook maar is zoals gezegd over the top. En centraal waren Kossounou, Denswil en Nsoki gewoon een serieus niveau hoger dan Hendry, Mechele, Boyata en Sylla. De verdediging is dus absoluut een stuk zwakker dan wat we de laatste jaren hebben gehad, enkel Meijer voldoet daar imo.

Middenveld: Vormer was een pak beter dan Nielsen, zonder twijfel. Onyedika is ook veelbelovend maar nog heel jong, pakweg Balanta was op die positie puur als blok mss wel beter. Rits komt pas terug en is maar de vraag of die na zo een belessure nog zijn niveau haalt en Vanaken is over zijn top. Middenveld is dus gewoon minder dan de voorbije jaren.

Aanval: Qua spitsen zijn Jutgla en Yaremchuk mss wel technisch beter en veelbelovender dan een Bas Dost, maar die laatste legde er toch wel heel wat in het mandje en was gewoon constanter. Jutgla was goed begonnen maar is ook toch heel erg stilgevallen en blinkt uit in verkeerde keuzes. En Adamyan vorig jaar, hoewel slechts heel kort, vond ik gewoon beter, jammer dat die niet is gebleven. Een Wesley bv was ook gewoon beter. Qua flankspelers zijn enkel Skov en Lang goed genoeg om in het rijtje CdK, Diatta, Danjuma of zelfs Dennis, Diaby, Izquierdo,... te passen. Sowah en Buchanan zijn gewoon een serieus niveau minder. Dus ook aanvallend: minder kwaliteit dan de voorbije jaren.

Dus nee, deze kern is echt slechter dan wat we de voorbije 10 jaar op Club hebben gezien. In elke linie is het minder. Tel daarbij nog eens dat de jeugd amper kansen krijgt en een miscast van een coach, en je staat waar je nu staat.

Ja kijk, ik vind deze kern inderdaad gewoon niet goed genoeg en zwakker dan we de voorbije jaren hebben gehad.

Keeper: uiteraard nog steeds top. Is wel al 35 jaar dus die wordt er niet beter op. Je kan dus oordelen dat het eigenlijk wat minder is dan de voorbije jaren, hoewel hij in de groepsfase van de CL fenomenaal was.

Verdediging: Meijer is veelbelovend maar nog heel erg jong, puur verdedigend zeker niet beter dan Sobol of Ricca dat waren op de RB. Mata is ver over zijn top en Odoi is niet goed genoeg. Meunier is uiteraard al een hele tijd geleden maar was wel één van de beste RB's die we hebben gehad, Mata was dat in zijn beginperiode ook maar is zoals gezegd over the top. En centraal waren Kossounou, Denswil en Nsoki zijn gewoon een serieus niveau hoger dan Hendry, Mechele, Boyata en Sylla. De verdediging is dus absoluut een stuk zwakker dan wat we de laatste jaren hebben gehad, enkel Meijer voldoet daar imo.

Middenveld: Vormer was een pak beter dan Nielsen, zonder twijfel. Onyedika is ook veelbelovend maar nog heel jong, pakweg Balanta was op die positie puur als blok mss wel beter. Rits komt pas terug en is maar de vraag of die na zo een belessure nog zijn niveau haalt en Vanaken is over zijn top. Middenveld is dus gewoon minder dan de voorbije jaren.

Aanval: Qua spitsen zijn Jutgla en Yaremchuk mss wel technisch beter en veelbelovender dan een Bas Dost, maar die laatste legde er toch wel heel wat in het mandje en was gewoon constanter. Jutgla was goed begonnen maar is ook toch heel erg stilgevallen en blinkt uit in verkeerde keuzes. En Adamyan vorig jaar, hoewel slechts heel kort, vond ik gewoon beter, jammer dat die niet is gebleven. Een Wesley bv was ook gewoon beter. Qua flankspelers zijn enkel Skov en Lang goed genoeg om in het rijtje CdK, Diatta, Danjuma of zelfs Dennis, Diaby, Izquierdo,... te passen. Sowah en Buchanan zijn gewoon een serieus niveau minder. Dus ook aanvallend: minder kwaliteit dan de voorbije jaren.

Dus nee, deze kern is echt slechter dan wat we de voorbije 10 jaar op Club hebben gezien. In elke linie is het minder. Tel daarbij nog eens dat de jeugd amper kansen krijgt en een miscast van een coach, en je staat waar je nu staat.
Ik apprecieer de uitleg (en we hebben deze discussie al eens gehad denk ik) maar ik zie het toch eerder als een spelerskern wiens talent niet tot uiting komt door een slecht spelsysteem/weinig vertrouwen dan een gebrek aan intrinsieke kwaliteit.

Het is nog niet zo lang geleden dat Sylla een van de beste centrale verdedigers in België werd genoemd en dat Jutgla mee met Spanje naar het WK zou kunnen gaan. En nu zouden die plots te beperkt zijn.

Ik apprecieer de uitleg (en we hebben deze discussie al eens gehad denk ik) maar ik zie het toch eerder als een spelerskern wiens talent niet tot uiting komt door een slecht spelsysteem/weinig vertrouwen dan een gebrek aan intrinsieke kwaliteit.

Het is nog niet zo lang geleden dat Sylla een van de beste centrale verdedigers in België werd genoemd en dat Jutgla mee met Spanje naar het WK zou kunnen gaan. En nu zouden die plots te beperkt zijn.
Ik heb inderdaad al eens die mening gegeven, maar blijkbaar was niet iedereen overtuigd. :tongue:

Akkoord dat er een paar spelers zijn die om één of andere reden compleet zijn weggezakt en dus beter moeten kunnen, zoals Jutgla, Sylla en Onyedika. Maar ook dat hoort natuurlijk bij de kwaliteit van je kern, mogen we verwachten van een Sylla of Onyedika dat ze op hun leeftijd een gans seizoen presteren zoals in het begin? Pas op Kossounou bv, die was ook heel jong maar wel al een pak constanter, het kan dus wel.

Maar iemand als Sylla naast Mechele of zelfs Hendry, die heeft een betere en meer ervaren CV naast zich nodig. Ook Onyedika naast Nielsen, zet die naast de Vormer van een paar jaar terug en hij gaat imo veel beter uit de verf komen.

Dus er zit zeker talent in de groep waar je resultaten mee kan halen, maar overall en qua mix is het gewoon minder dan de laatste jaren.

Vind ik ook, en laten we eerlijk zijn -> in de poulefase van de CL heeft exact dezelfde kern echt wel getoond dat ze iets kunnen hé

Schreuder vind ik daarom nog niet zo'n slechte keuze voor de korte termijn -> hij kent de club, kent de spelers en kan direct voor duidelijkheid zorgen bij de spelers. Zoals Parker de laatste weken bezig was, da's toch gewoon vogelpik met uw opstellingen spelen??

Verdediging: Meijer is veelbelovend maar nog heel erg jong, puur verdedigend zeker niet beter dan Sobol of Ricca dat waren op de LB. Mata is ver over zijn top en Odoi is niet goed genoeg. Meunier is uiteraard al een hele tijd geleden maar was wel één van de beste RB's die we hebben gehad, Mata was dat in zijn beginperiode ook maar is zoals gezegd over the top. En centraal waren Kossounou, Denswil en Nsoki gewoon een serieus niveau hoger dan Hendry, Mechele, Boyata en Sylla. De verdediging is dus absoluut een stuk zwakker dan wat we de laatste jaren hebben gehad, enkel Meijer voldoet daar imo.

Ik denk dat het wel meevalt eerlijk gezegd. Pakweg in 2018 :

Ik denk dat het gewoon over het algemeen een status quo is. Het grootste verschil is imo iemand met een mentaliteit zoals Vormer die Vanaken kan aanspelen, aanvuren en een vormdipje van anderen kan overbruggen. Het jaar erop komt er een Koussounou bij en dat is wel een grote versterking, maar voor de rest is het ook niet duidelijk beter of minder dan nu. Zo een Diatta was pas het laatste anderhalf jaar bij Club écht goed bijvoorbeeld.

Club mist centraal nog echt leiderschap, een extra degelijke centrale verdediger en het is spijtig dat de helft van het CL geld naar Yaremchuk is gegaan, die intussen helemaal naar de kloten lijkt te zijn.

Duidelijk dat parker moet vervangen worden.
Er zijn heel wat problemen bij ons de goesting is weg na drie titels wat niet abnormaal is. Veel spelers presteren onder niveau dat ze zouden moeten halen.
Het is eigenlijk al slecht beginnen gaan onder Clement, bij wonder heeft schreuder die ploeg laten draaien vorig seizoen en met wat meeval de titel gepakt.
Ik zou nu Schreuder weer nemen met contract tot in juni en dan kijken welke richting ze uit willen, deze zomer is 1 van de belangrijkste van de laaste tien jaar dat moet komen en hopelijk met europees voetbal.

Duidelijk dat parker moet vervangen worden.
Er zijn heel wat problemen bij ons de goesting is weg na drie titels wat niet abnormaal is. Veel spelers presteren onder niveau dat ze zouden moeten halen.
Het is eigenlijk al slecht beginnen gaan onder Clement, bij wonder heeft schreuder die ploeg laten draaien vorig seizoen en met wat meeval de titel gepakt.
Ik zou nu Schreuder weer nemen met contract tot in juni en dan kijken welke richting ze uit willen, deze zomer is 1 van de belangrijkste van de laaste tien jaar dat moet komen en hopelijk met europees voetbal.
Gohja, Als ik Schreuder was zou ik toch niet staan te springen voor een contract van maar een paar maanden te tekenen.

Ik denk dat het wel meevalt eerlijk gezegd. Pakweg in 2018 :

Ik denk dat het gewoon over het algemeen een status quo is. Het grootste verschil is imo iemand met een mentaliteit zoals Vormer die Vanaken kan aanspelen, aanvuren en een vormdipje van anderen kan overbruggen. Het jaar erop komt er een Koussounou bij en dat is wel een grote versterking, maar voor de rest is het ook niet duidelijk beter of minder dan nu. Zo een Diatta was pas het laatste anderhalf jaar bij Club écht goed bijvoorbeeld.

Club mist centraal nog echt leiderschap, een extra degelijke centrale verdediger en het is spijtig dat de helft van het CL geld naar Yaremchuk is gegaan, die intussen helemaal naar de kloten lijkt te zijn.
Mja, daar zitten er toch een paar bij die toen beter waren dan nu (Vanaken, Rits, Mata) en een paar van de spelers die ik ook opnoem als beter (Vormer, Wesley, Diatta, Danjuma, Dennis, Denswil,...). En ook een Poulain, Nakamba, Amrabat,... waren toch zeker niet veel minder dan wat er nu loopt in de basis.

Klopt wel grotendeels. Dat stoort me als supporter ook vooral aan het huidige Club Brugge. Dat we verliezen, oké. Maar dat 7 van de 11 spelers niet alles gegeven hebben om het te vermijden, dat stoort mij. Je kan van bvb Noa Lang veel zeggen maar die kerel gaat er élke match 200% voor en dan kan je die weinig kwalijk nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan