UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Bruyne op 1 voor de Gouden bal?

Die gaat gewoon naar Messi hoor, geen twijfel mogelijk.
Tsja, ik ben het daar ook niet mee eens, maar dat gewonnen WK als bekroning op zijn carrière gaat zwaar doorwegen.

Hij is volgens de odds momenteel ook duidelijk favoriet.
Het WK telt toch niet meer mee?

Edit: Ah ja wel, ze hebben dit blijkbaar vorig jaar plots aangepast, zodat het WK toch nog mee telt. :unsure:
Dit heb ik ergens gemist ..

Nu geen idee waarom Messi een 8ste gouden bal echt nog nodig zou hebben om van een geslaagde carrière te spreken.
Maar door die aanpassing en de corrupte boel ga je waarschijnlijk dus wel gelijk krijgen. :S

WK zal denk ik inderdaad zeer zwaar doorwegen, ook vooral doordat Messi daar gewoon enorm geschitterd heeft, KDB hebben we toch niet echt gezien... Verder zijn de stats van Messi toch ook niet echt slecht te noemen, OK, het is de Ligue 1, maar toch maar 15 goals en 15 assists op 29 wedstrijden (CL 4 goals en 4 assists op 7 wedstrijden).

Soit, had Messi het WK niet gewonnen had hij geen schijn van kans maar ik vrees voor KDB dat het een maat voor niets zal zijn in de race van de BDO als hij de CL wint.

"Na reflectie en verder onderzoek is me duidelijk geworden dat ik ernstig ben misleid en me totaal niet bewust was van de ware aard van de bijeenkomst. Ik wist niet dat het verband hield met een extreemrechtse beweging", zegt Marciniak onder meer.

Haha, serieus, wat een idiote uitleg. Gezien ik in Polen woon, ben ik bekend met die partijen en politici en dit is basically hetzelfde als uitgenodigd worden op een congress georganiseerd door Dries van Langenhove om een lezing te houden, en dan achteraf te claimen dat je niet wist dat dat een extreemrechtse bijeenkomst was :rofl:
Konfederacje is niet zomaar een equivalent van Vlaams Belang, eerder een equivalent van het zwarte gedeelte van Vlaams Belang zoals DvL. De leiders komen openlijk in de media zeggen dat ze tegen Joden, Moslims en homo's zijn.

Amai, dat is nog eens goed gelachen seg.

Edit: even bijgelezen in de Poolse media, het betrof geen congress maar een businessmeeting. Maar dan nog, ik zou nooit een uitnodiging tot een businessmeeting georganiseerd door DvL aannemen...

Laatst bewerkt:
In eerste instantie denk ik hetzelde hoor, maar aan de andere kant, wie vraagt dit aan wie?
Heeft die ook een entourage die aangesproken werd door een medewerker van de "Poolse DvL"? Is daar te weinig concreet gevraagd voor wie en wat?

Bon, Poolse media hebben een hoop momenten uit het verleden opgerakeld om aan te tonen dat Marciniak allesbehalve racistisch is (zoals het stil leggen van een wedstrijd naar aanleiding van racistische apengeluiden bv) en zelfs de (extreem)-linkse homoseksuele politicus en burgemeester Biedron heeft het opgenomen voor Marciniak, en dat er overdreven wordt.
Laat ons hem dan maar het voordeel van de twijfel gunnen.

Al vind ik wel dat een hoop Polen krampachtig in de verdediging geschoten zijn puur omdat het een Pool is die bekritiseerd wordt door een Europese instantie, los van de situatie zelf. Ik kan me niet inbeelden dat o.a. de Belgische premier een brief zou schrijven naar de UEFA als een Belgische scheidsrechter mogelijks de CL-finale niet meer mag fluiten na een lezing te hebben gegeven op een meeting van DvL.

Even vooruitkijken naar volgend jaar.

De kampioen speelt enkel de laatste voorronde van het kampioenenbal, maar komt daar uit als niet-reekshoofd. Dit wil zeggen dat ze zullen uitkomen tegen ploegen in het genre van Dinamo Zagreb (CRO), Young Boys (SUI), Galatasaray (TUR) of Ferencvaros (HUN). Zeker niet onmogelijk, maar ook niet gemakkelijk. Winnen ze dit, dan komen ze uit in de Champions League en zouden dit de poules kunnen zijn (met dan een van de Belgische ploegen in pot 4):

De nummer 2 moet twee voorrondes spelen, waarschijnlijk de eerste keer als reekshoofd (tegen kleinere ploegen zoals Sturm Graz (AUT), Backa Topola (SRB) of Panathinaikos (GRE). Bij verlies is de Europa League (zie die topic) hun deel, bij winst volgt een klepper tegen ploegen zoals Rangers (SCO) of Sporting Braga (POR). Winnen ze dit is er de Champions league (ook laatste poule, zie hierboven), bij verlies is er de Europa League.

Update hiervan:

Zowel Antwerp als Racing Genk zijn géén reekshoofd in de voorrondes. Antwerp moet één voorronde uitkomen tegen een ploeg zoals Zagreb, Kopenhagen, Young Boys of Galatasaray.
Genk moet 3 voorrondes: eentje tegen Servette Geneve of Panathinaikos (deze kunnen niet meer veranderen), als ze winnen gaan ze in de derde voorronde tegen Rangers, Braga, Eindhoven of Marseille uitkomen om dan nog tegen 1 van die 4 een laatste voorronde te spelen. Moeilijke zaak dus.

Lukt het voor Antwerp of Genk, dan zitten ze sowieso in de laatste pot en zijn dit mogelijke groepen (ongeveer):

1686042908983.png

Bron:

Update hiervan:

Zowel Antwerp als Racing Genk zijn géén reekshoofd in de voorrondes. Antwerp moet één voorronde uitkomen tegen een ploeg zoals Zagreb, Kopenhagen, Young Boys of Galatasaray.
Genk moet 3 voorrondes: eentje tegen Servette Geneve of Panathinaikos (deze kunnen niet meer veranderen), als ze winnen gaan ze in de derde voorronde tegen Rangers, Braga, Eindhoven of Marseille uitkomen om dan nog tegen 1 van die 4 een laatste voorronde te spelen. Moeilijke zaak dus.

Lukt het voor Antwerp of Genk, dan zitten ze sowieso in de laatste pot en zijn dit mogelijke groepen (ongeveer):

Bekijk bijlage 20046

Bron:
Merci voor de info JPV, 1 opmerking, Sevilla is een Spaanse ploeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan