Het begint in elkaar te vallen, een fenomenale prestatie over de hele lijn eigenlijk.Als je ziet wat hier van de bank komt.. Phoe.
Ik zal mijn woorden maar terug nemen over Hoefkens zeker. Sorry Carl.
Porto was bijna geheel onmondig, een paar keer kwamen ze er zelf min of meer uit maar dan waren ze zelf te slordig of Mignolet stond klaar om correct in te grijpen.
Zelfs als er slordigheden waren van Onyedika of Vanaken centraal kon Porto niet echt iets er mee doen. Die Onyedika haalde doorgaans zelfs zijn foutje op, lijkt een zeer sterke transfer te zijn. Sylla blijft ook razend snel doorgroeien, heel spijtig dat het geen Belg is. En Nusa viel in zoals je hoopt dat een jeugdspeler invalt: frivool en zorgeloos voetballend. Speelde niet perfect, maar met zijn individuele acties was hij wel de perfecte man om een gekraakt Porto verder onder de zoden te steken. Bewoog slim met de bal aan de voet, alleen spijtig dat hij de juiste keuzes om de bal af te geven vaak te traag zag.
Het viel me ook op dat Vanaken bij momenten liet zien dat hij echt wel een stapje hoger dan de JPL aankan. Ik heb het zelden zo gezien als in deze match, al heeft hij ook wel enkele keren een heel sterk moment afgerond met een slap einde.

En zoals gezegd zet Hoefkens een leuke basis neer hier. Overwinningen, kutmatchen binnenhalen en nu een struikelende topper afmaken wanneer de kans zich voordoet. 9/10 zal een Belgische club zo een leuke match spelen en dan toch 2-1 verliezen ofzo. Compilatietje van gemiste kansen en een applausje voor de moeite is al wat we dan krijgen. Maar hier kwamen de omstandigheden mooi samen met het talent van de spelers. Ik hoop ten zeerste dat hij dit kan doorzetten en ook kan aanpassen wanneer tegenstanders zich beginnen af te stemmen op Club en het huidige succes. Maar nu gaat het goed en de wissels waren ook on point. Ook heel fijn om te zien dat Club in de voorhoede top wisselmogelijkheden heeft. In de verdediging en op het middenveld mag er nog steeds wat bij, maar het is toch al best knap.
Ik zou zeggen: haal die derde plek binnen met zo veel mogelijk punten en probeer dan een lange run in de EL. Maar in de EL zit het ook tsjokvol toppers natuurlijk. En het begint al wat moeilijk te worden om een tweede plek te ontlopen. Porto oogt gebroken en thuis tegen Atletico zie ik Club ook niet kansloos om minstens een punt thuis te houden… Misschien gewoon eens de kans grijpen om in de CL te overwinteren.
Side note: Nielsen speelt echt heel goed, ik had niet verwacht dat hij de lijn zo vlot zou doorzetten maar voorlopig is zijn prijs het gewoon waard geweest. Als overwintering in de pocket is zou Club er niet slecht aan doen om de piste Berge nog eens af te tasten in de wintermercato.
Leuke troost na het Antwerp fiasco iig. Hopelijk krijgen we van de andere clubs een even geïnspireerde prestatie te zien deze week.
Ook dit is leuk om te zien. Club heeft veel goud in handen. Sommigen zijn op korte termijn al onhoudbaar aan het worden. We vergeten bijna dat Lang nog bij Club zit.Nusa 17j
Meijer 19j
Sylla 19j
Onyedika 21j
Sowah 22j
Skov Olsen 22j
Jutgla 23j
Toch plezant om te zien met al die jonge gasten.
Vooral voor Sowah is het mooi. In zijn eerste matchen leek er enorm veel talent in te zitten, ik vraag me af waarom die compleet wegviel. Dat hij nu zo terugkomt vind ik een veelbelovende evolutie. Terugkomen uit limbo en blijven groeien… Dat zijn vaak voltreffers imo.
Laatst bewerkt: