UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dit dubbel. Enerzijds is dit wel goed voor de Belgische punten. Voor onze Belgische competitie weet ik niet of het goed is dat Brugge veel punten pakt en geld int. We gaan stilaan echt wel naar een scenario zoals in Frankrijk en Duitsland waar de kampioen voor de eerste speeldag al bekend is. Brugge wordt elk jaar alleen maar sterker. :D

Ik versta je punt wel. Maar zo ver zijn we gelukkig nog helemaal niet in de Belgische competitie.
Uiteindelijk werd het Brugge, vorig jaar, moeilijk gemaakt door Union (voor zelfde geld was Union zelf kampioen geworden) en dit jaar zie ik Antwerpen het Brugge moeilijk maken om kampioen te worden.
Maar natuurlijk als het zo blijft duren dat Brugge, terecht of niet terecht laten we in het midden, kampioen blijft spelen, de jackpot neemt van de CL, matchen gaat winnen in de CL en grote bedragen binnen gaat halen voor spelers dan bestaat er inderdaad een kans dat we in België op weg zijn naar toestanden zoals Frankrijk, Nederland en Duitsland.
Vroeger had je ook al topploegen die erbovenuit staken (ik neem als voorbeeld de jaren dat Lyon kampioen werd in Frankrijk) maar dat was precies van een niveau op vlak van budgetten dan waar we nu over spreken.
Ik moet eerlijk zijn dat mijn interesse in die bepaalde competities enorm is gaan verminderen daar de grootmachten er inderdaad enorm boven uitsteken.

Als je ziet hoe groot het verschil in budget met Anderlecht nu al is, dan stel ik me de vraag hoe we dat verschil in miljoenen ooit kunnen inhalen? Er moet al iemand van Qatar Anderlecht overnemen of Brugge moet opeens een enorm wanbeleid gaan uitvoeren zodat ze in een situatie gelijk Anderlecht terecht komen.

Anderlecht heeft het ook gewoon aan zichzelf te danken dat het niet aan de top van het Belgische voetbal staat he.
Dat is zeker waar. Maar het heeft ook te maken met de huidige tijden he. Er gaat gewoon veel meer geld om in die wereld dan toen Anderlecht pakweg 10 jaar geleden top was. Ik denk dat inkomsten naar transfers, Europees opbrengsten nu X3 of zelfs X4 zijn dan toen. Dat maakt gewoon dat je sneller een voorsprong kan opbouwen als er steeds maar 1 team kan profiteren van bijvoorbeeld de CL inkomsten. Anderlecht heeft bijvoorbeeld nooit 5 jaar na elkaar CL gespeeld, ondanks bijvoorbeeld 3 titels op rij. Club heeft nu het geluk dat de laatste jaren een Belgische ploeg meteen naar de CL mag gaan. 10 jaar geleden moest onze kampioen 2 a 3 voorrondes spelen. En je weet ook hoe dat meestal is geëindigd.

Gelukkig misschien of Herman had nog meer geld in zijn zakken gestoken

Als we de competities erbij halen is die statistiek misschien veel minder positief voor Club Brugge.
Ja voila, die statistiek zou me veel meer interesseren. Of bvb hoeveel % van de ploegen uit pot 4 die startten met een 6 op 6 haalden de volgende ronde van de CL? Zal toch een pak minder zijn dan 89%.

Match niet gezien omdat ik gisterenavond op de terugvlucht zat vanuit ... Portugal. Wel Lissabon. Aangename verrassing dus toen ik op livescore ging kijken naar het resultaat. Dit doet uiteraard dromen van meer, maar je gaat sowieso nog wel een keer moeten winnen om echt kans te maken op de volgende ronde.

Wel een kritische opmerking: deze wedstrijd (en eigenlijk ook de vorige wedstrijden) geven toch aan dat de transfer van Yaremchuk niet echt nodig was imo. Je hebt met Jutgla & Sowah echt een geweldig duo en het is toch echt zonde om dat uit elkaar te trekken. Langs de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat men zoveel betaald heeft om Yaremchuk als bankzitter te gaan gebruiken... Hoefkens heeft echt een luxeprobleem.

Match niet gezien omdat ik gisterenavond op de terugvlucht zat vanuit ... Portugal. Wel Lissabon. Aangename verrassing dus toen ik op livescore ging kijken naar het resultaat. Dit doet uiteraard dromen van meer, maar je gaat sowieso nog wel een keer moeten winnen om echt kans te maken op de volgende ronde.

Wel een kritische opmerking: deze wedstrijd (en eigenlijk ook de vorige wedstrijden) geven toch aan dat de transfer van Yaremchuk niet echt nodig was imo. Je hebt met Jutgla & Sowah echt een geweldig duo en het is toch echt zonde om dat uit elkaar te trekken. Langs de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat men zoveel betaald heeft om Yaremchuk als bankzitter te gaan gebruiken... Hoefkens heeft echt een luxeprobleem.
op deze manier kan Jutgla of Sowah rusten tegen Standard :wink:

Als je ziet hoe groot het verschil in budget met Anderlecht nu al is, dan stel ik me de vraag hoe we dat verschil in miljoenen ooit kunnen inhalen? Er moet al iemand van Qatar Anderlecht overnemen of Brugge moet opeens een enorm wanbeleid gaan uitvoeren zodat ze in een situatie gelijk Anderlecht terecht komen.
Idd, Club gaat al moeten een figuur als Van Holsbeek aanvaarden om hun voorsprong nog weg te geven.
En dan heb je ook nog Antwerp, Genk...die goed bezig zijn.
Toen ik als kind begon te supporteren scheet gans België en omstreken nog in hun broek als ze naar het Astridpark moesten, die tijden zijn voorgoed voorbij.

Ik vind dit dubbel. Enerzijds is dit wel goed voor de Belgische punten. Voor onze Belgische competitie weet ik niet of het goed is dat Brugge veel punten pakt en geld int. We gaan stilaan echt wel naar een scenario zoals in Frankrijk en Duitsland waar de kampioen voor de eerste speeldag al bekend is. Brugge wordt elk jaar alleen maar sterker. :D
Idd, laten we allemaal duimen dat er dit jaar een andere kampioen is!

Weet iemand wat de gewaardeerde analist Tom Soetaers nu nog uitsteekt in het voetbal/leven ?
Wel al een jaar oud, maar:

Het ding is natuurlijk, stel dat Jutgla zich morgen zwaar kwetst, hebben we zonder Yaremchuk voorin enkel Larin als echte spits en daarmee halen we geen prijzen denk ik.

Het ding is natuurlijk, stel dat Jutgla zich morgen zwaar kwetst, hebben we zonder Yaremchuk voorin enkel Larin als echte spits en daarmee halen we geen prijzen denk ik.
Dat is een feit, maar dan hadden ze imo beter een back-up spits gehaald voor wat minder geld. Ik ben het ermee eens dat er nog een diepe spits bij kon, maar of dat dan Yaremchuk moest zijn voor 16 miljoen... Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten hè, maar ik zou Jutgla - Sowah echt niet uit elkaar halen op dit moment. Heerlijk duo.

Als Anderlecht-supporter toch wel dikke proficiat aan Club-Brugge voor die overwinning 👍🏻.
Hopelijk kunnen ze het de komende matchen even goed doen 🥳.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan