UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil het niet jinxen maar 4e kunnen we dacht ik wel nog worden toch? Met ons doelsaldo en dat onderling resultaat tegen Porto is 't quasi onmogelijk, maar in de resterende 3 speeldagen kunnen Atlético, Porto en Leverkusen toch nog allemaal 6 punten halen en wij niks?
Denk niet dat ik dat ooit al heb weten gebeuren en geen idee hoe ze dat gaan doen als 4 ploegen op 9 punten eindigen om 't klassement te bepalen, maar theoretisch kan dat nog.
Kan wrs niet meer om dan alsnog als 4de te eindigen door doelsaldo?

na de matchen van vandaag met dezelfde percentages winstkansen voor de resterende wedstrijden zijn dit de volgende kansen:

1e eindigen in de groep: 67,87%
2e: 27,42%
3e: 4,70%
4e: niet meer mogelijk

Het ziet er dus héél goed uit, MAAR:

Atletico die wint tegen Brugge en Porto en drawt tegen Leverkusen
Leverkusen die wint tegen Brugge en Porto en drawt tegen Atletico
Porto die wint tegen Brugge
=> Brugge derde. En zo onmogelijk zijn die uitslagen nu ook niet.

Nu, even wat overdreven positief zijn mag. Maw: laat die CL-beker maar komen naar Brugge :p
Uw maar klopt niet. Brugge heeft dan 9 punten, Porto 8, Atletico en Leverkusen 7. Aangezien laatste 2 tegen elkaar moeten kunnen ze niet beiden over Brugge springen.

Van zodra er zelfs 1 gelijkspel tussenzit is het binnen voor Brugge geloof ik.

Als club zich plaatst zijn het nog eens 4 bonuspunten voor België (en het staat er toch goed voor)

Idem voor Union (1e in hun groep) en 2 voor Gent (1e in hun groep)

Uw maar klopt niet. Brugge heeft dan 9 punten, Porto 8, Atletico en Leverkusen 7. Aangezien laatste 2 tegen elkaar moeten kunnen ze niet beiden over Brugge springen.

Van zodra er zelfs 1 gelijkspel tussenzit is het binnen voor Brugge geloof ik.
Nee he.

Bij die maar is het +7 voor atheltico en leverkussen toch en komen ze op 10

Dit Brugge, met deze kwaliteiten en vertrouwen gaat écht geen 0 op 9 pakken in de rest van de matchen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze gewoon groepswinnaar worden

na de matchen van vandaag met dezelfde percentages winstkansen voor de resterende wedstrijden zijn dit de volgende kansen:

1e eindigen in de groep: 67,87%
2e: 27,42%
3e: 4,70%
4e: niet meer mogelijk

Het ziet er dus héél goed uit, MAAR:

Nu, even wat overdreven positief zijn mag. Maw: laat die CL-beker maar komen naar Brugge :p
Met Club die zo staat te spelen zie ik niet in waarom we zouden uitgaan dat ze nu 0/9 pakken. Die breien er nog een overwinning ergens aan.

Nee he.

Bij die maar is het +7 voor atheltico en leverkussen toch en komen ze op 10

> Brugge 9, Atletico 6, Porto en Leverkusen 4

> Brugge 9, Atletico en Leverkusen 7, Porto 5

> Brugge 9, Porto 8, Atletico en Leverkusen?

Neen, want Leverkusen en Atletico moeten tegen elkaar dus die kunnen niet allebei nog over Club?

Toch echt niet normaal wat we hier doen.

Als ze allemaal met hun voetjes op de grond blijven, kunnen we echt iedereen aan imo. Uiteraard zijn Atletico en Porto nog geen Bayern, PSG of City, maar dan nog, als je dit kan hoef je niemand te vrezen.

En dat is het jammere aandoe Champions league, je kan een geweldige poulefase spelen. Maar eens daarna loot je bijna zeker een Klepper. Maar goed, als Brugge fan zou ik gewoon zoveel mogelijk genieten van deze ploeg. En hopelijk loot men niet meteen 1 van de favorieten, en kan men mss voor nog een stuntje zorgen.

Neen, want Leverkusen en Atletico moeten tegen elkaar dus die kunnen niet allebei nog over Club?
Uw eerste lijn klopt niet.
Altetico heeft nu 3 punten. Als ze 2x winnen en 1x gelijk hebben ze er 10.

P

36 ptn max te verdelen dus we kunnen nog perfect laatste worden met 9ptn en negatiefdoelsaldo 😉

Ik denk dat je het verkeerd leest hoor.

Atletico die wint tegen Brugge en Porto en (Atletico) drawt tegen Leverkusen

==> 7/9 = 10 punten Atletico

Leverkusen die wint tegen Brugge en Porto en (Leverkussen) drawt tegen Atletico

==> 7/9 = 10 punten Leverkussen

Porto die wint tegen Brugge (en verliest tegen Leverkussen en Atletico, cf. hierboven

==> 3/9 = 6 punten Porto

Brugge pakt in die hypothese dus 0/9 = derde

Als club zich plaatst zijn het nog eens 4 bonuspunten voor België (en het staat er toch goed voor)

Idem voor Union (1e in hun groep) en 2 voor Gent (1e in hun groep)
't Zijn 5 bonuspunten voor Club bij kwalificatie voor knock-out stage, maar da's gelijk aan 1 punt voor België. De bonuspunten moet ge voor 't land altijd delen door 't aantal deelnemende ploegen.

Ik wil het niet jinxen maar 4e kunnen we dacht ik wel nog worden toch? Met ons doelsaldo en dat onderling resultaat tegen Porto is 't quasi onmogelijk, maar in de resterende 3 speeldagen kunnen Atlético, Porto en Leverkusen toch nog allemaal 6 punten halen en wij niks?
Denk niet dat ik dat ooit al heb weten gebeuren en geen idee hoe ze dat gaan doen als 4 ploegen op 9 punten eindigen om 't klassement te bepalen, maar theoretisch kan dat nog.
zoals ik in het stuk dat ik quote zeg, ga ik er vanuit dat Brugge qua doelsaldo het altijd verliest tegen Atletico en Leverkusen, maar wint tegen Porto. Da's niet 100% zeker, maar met een 4-0 in het voordeel lijkt me dat zeker genoeg :)

fwiw: als je er vanuitgaat dat Brugge met minstens 4 goals zou verliezen tegen Porto, dan blijven de kansen (met dezelfde percentages qua kansen) nog maar 1,72% dat ze 4e eindigen :)

Shit man, wat een avond alweer.
Ik kan het precies nog niet zo goed geloven wat we hier ondertussen al neergezet hebben. Opnieuw een stukje geschiedenis, blij dat ik dit mag meemaken :love:

Ik geloofde er niet echt in, omdat ik precies blijf denken dat we per toeval winnen, of stunten. Maar kan je na vnvd nog over een stunt spreken als je alleen aan de leiding staat in je groep, met een doelsaldo van +7... Eigenlijk ben je dan gewoon de beste ploeg van de groep of wat? Wtf, echt, Club? Huh? :eek:

Wat was me dat daar in Jan Breydel?? Op het einde heb ik zelfs een paar traantjes van geluk weg gepinkt. Ik denk dat dat nog nooit gebeurd is in die 20+ jaar dat ik een abo heb in Brugge. :love:

Onyedika en Jutgla zijn toch echt top aankopen gebleken, die 9 miljoen voor Sowah brengen opeens ook op (kudos aan Foefke hiervoor), Sylla is ook een gigantische ontdekking, Nielsen die zoveel nuttige kilometers maakt, ... .
Teveel uitblinkers imo om er vandaag ene uit te halen, Mignolet lijkt me de meest logische maar dan doe je imho een Jutgla, Sowah, Onyedika of ... te kort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan