UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
20221004-205827.jpg

Net thuis. Man man man wat een sfeer. Wat een match.

Onyedika, wat een heerser. Voor mij dé sleutelspeler van vandaag. Jutgla en Mignolet ook weer een super match.
Sylla had Griezman gewoon in z'n zak steken. Carrasco ook compleet onzichtbaar...

Op Atletico en Leverkusen kunnen we verliezen, maar thuis tegen Porto zie ik ons echt niet meer verliezen.

36 ptn max te verdelen dus we kunnen nog perfect laatste worden met 9ptn en negatiefdoelsaldo 😉
Dat kan niet. De concurrentie moet ook nog tegen elkaar spelen. Worst case pakt Brugge 0/9 en eindigen ze alsnog 3des.
Maar dan moet alles al echt tegenslagen. Ik zie ze in de top-2 eindigen.

En dat is het jammere aandoe Champions league, je kan een geweldige poulefase spelen. Maar eens daarna loot je bijna zeker een Klepper. Maar goed, als Brugge fan zou ik gewoon zoveel mogelijk genieten van deze ploeg. En hopelijk loot men niet meteen 1 van de favorieten, en kan men mss voor nog een stuntje zorgen.
Ja hoe ze nu spelen zou het beter zijn om in de Europa League te belanden. Daar zouden ze nu echt eens heel lang kunnen meedoen. CL moet ge geluk hebben met de loting. Als je volgende ronde City, Liverpool ofzo loot houdt het normaal gezien meteen op. Club is heel goed en 9 op 9 is ongezien maar ze mogen ook niet klagen dat werkelijk alles meezit zoals de afgekeurde goal van Leverkusen , Atletico dat de eerste kansen mist, penalty missen. Nu dat soort geluk moet je hebben als je wilt stunten natuurlijk. Maar die bepaalde fases draaiden de laatste jaren steeds in hun nadeel uit. Dus het mag al wel eens meezitten.

Wat voor Brugge dit seizoen ook goed uitdraait is dat ze in topvorm al deze matchen kunnen spelen. Voor Club is het een voordeel dat al die CL matchen op zo een korte termijn worden gespeeld door het WK. Ze kunnen hun vorm zo aanhouden. Die vorm was er vorig jaar ook de eerste 2 matchen waarna het daarna stil viel.

Dat kan niet. De concurrentie moet ook nog tegen elkaar spelen. Worst case pakt Brugge 0/9 en eindigen ze alsnog 3des.
Maar dan moet alles al echt tegenslagen. Ik zie ze in de top-2 eindigen.
Maar allee: club verliest elke match: stand groep dan 9 6 6 6

En onderling wint elk vd 3 zijn thuismatch: opnieuw elk 3 ptn erbij … dus als die 3 matchen van Club telkens met 5-0 verloren worden dan eindigen we gewoon laatste

Het is simpel.
Wat ze al laten zien hebben en op de wolk die ze nu drijft...
1 op 9 is genoeg
Als nu 1 gelijkspel op 3 matchen niet lukt dat is onwaarschijnlijk

Dus Brugge al zeker derde?

Onderstaande ergens gepikt van Sporza:

Hoewel de kans enorm klein is, kan Brugge zowaar nog laatst eindigen als alle ploegen winnen tegen de ploegen waar ze in de heenronde tegen verloren zijn, en Brugge zou eindigen met het slechtste doelsaldo (want dan hebben alle ploegen 9 punten).

't Zijn 5 bonuspunten voor Club bij kwalificatie voor knock-out stage, maar da's gelijk aan 1 punt voor België. De bonuspunten moet ge voor 't land altijd delen door 't aantal deelnemende ploegen.
Ik had 4 gevonden online, 5 is nog beter natuurlijk.
Moet je niet altijd delen door het aantal ploegen ?

1extra bonuspunt is wel ook veel natuurlijk, wetende dat je tot nu toe 6 punten in totaal hebt

Er verschijnen al artikels over CL finales lol
Koekoek
't zal al flink zijn als we eerste of tweede in de poule eindigen, daarna kan alles natuurlijk, behalve als je pakweg Man City of Bayern loot, dan is het gewoon game over, goede dag of niet. Tegen een Inter, Napoli, Liverpool zijn de kansen natuurlijk ook heel klein, maar blijft gelukkig voetbal ... in principe was kans op 9/9 in deze poule bij start ook 0,001 % hé

Ik had 4 gevonden online, 5 is nog beter natuurlijk.
Moet je niet altijd delen door het aantal ploegen ?

1extra bonuspunt is wel ook veel natuurlijk, wetende dat je tot nu toe 6 punten in totaal hebt
Vraagje over die coefficient -> ook de clubs profiteren voor een deel van de landencoefficient volgens wat ik ervan begrijp -> dus Club haalt bijvoorbeeld 10 punten op zichzelf, maar krijgt dan ook nog een bepaald extra % van de landencoefficient -> is dat ook zo voor een ploeg als Antwerp die de poules niet gehaald heeft?

Zijn Inter, Napoli en Liverpool dan betere clubs dan Athletico? Heb ik de memo gemist waarbij A niet meer net onder Real en Barca staat?

Waar ik me al jaren dood aan erger is die constante rekenkundigheid. We gaan voor een gelijkspel, een punt zo mooi zijn, tis al goed als we niet weggespeeld worden…

Je doet mee aan een competitie. Het objectief is winnen. In voetbal kan je van iedereen winnen en moet je echt wel geloven dat je GAAT winnen. Moreel is ever so important.

Doe mij maar Bayern als eerste KO tegenstander. Zullen we direct de wereld eens laten zien dat Jutla overal een gaatje vindt.

Zijn Inter, Napoli en Liverpool dan betere clubs dan Athletico? Heb ik de memo gemist waarbij A niet meer net onder Real en Barca staat?

Waar ik me al jaren dood aan erger is die constante rekenkundigheid. We gaan voor een gelijkspel, een punt zo mooi zijn, tis al goed als we niet weggespeeld worden…

Je doet mee aan een competitie. Het objectief is winnen. In voetbal kan je van iedereen winnen en moet je echt wel geloven dat je GAAT winnen. Moreel is ever so important.

Doe mij maar Bayern als eerste KO tegenstander. Zullen we direct de wereld eens laten zien dat Jutla overal een gaatje vindt.
Ik denk dat Athletico gewoon heel moeilijk te vergelijken is met andere ploegen als je kijkt naar die hun manier van spelen.

En die rekenkundigheid ... dat zit ingebakken in de Vlaming vrees ik, wij zijn down to earth, altijd low expectations, terwijl nen Hollander arroganter gaat zijn en idd gaat zeggen: Bayern, bring it on!

Ik denk dat Athletico gewoon heel moeilijk te vergelijken is met andere ploegen als je kijkt naar die hun manier van spelen.

En die rekenkundigheid ... dat zit ingebakken in de Vlaming vrees ik, wij zijn down to earth, altijd low expectations, terwijl nen Hollander arroganter gaat zijn en idd gaat zeggen: Bayern, bring it on!

Om dan 1-6 te verliezen van Napoli :crazy:

Hoogdagen als Club fan hoor. Uiteraard zit het wedstrijdverloop al 3 matchen lang wat mee, maar dat mag ook wel eens natuurlijk. Vaak anders geweest in Europa.

Wat een weelde ook (vooral in aanvallend opzicht). En dan deden Lang, Skov, Yarem, Mata, Boyata, etc. nog niet eens mee. Dit moet toch wel de meest talentvolle ploeg ooit zijn van Club (vanaf de periode dat ik bewust voetbal kijk; circa. 1996).

Jutgla-Sowah een koningskoppel. Perfect complementair. Helaas voor Yarem maar hij is logischerwijze nu slechts rotatiespeler. Onyedika is een beest met zéér goede voetjes. Ervan genieten zolang hij hier nog rondloopt. Buchanan lijkt ook beter te draaien dan vorig jaar (op een voor hem betere positie).

Schitterend van Club, gewoon ongezien voor een Belgisch ploeg in de CL :bow:
Euhm.

In 2001 wint Anderlecht zijn poule met 12 punten (We winnen die poule trouwens met een doelpuntensaldo van -3!, het slechtste in de groep
In de 2e poule pakte ze ook nog eens 6 punten maar helaas uitgeschakeld (2 ploegen boven ons geraakte tot de halve finale)

Al is dit knap van Brugge, maar niet ongezien

Zelfs Gent haalde 10 punten in zijn poule
Om het ongezien te maken moet Club dus nog een tandje bijsteken, maar desalniettemin straffe prestatie(s)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan