UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar mijn mening zijn nog steeds die 2 Spaanse clubs de katalysator geweest om alles naar de ##### te doen.

Wat betreft city en psg...city had het verstand om een gepassioneerde zot als Guardiola in huis te halen.
Zonder hem was het ook maar een Man United 2.0 van de afgelopen jaren. (Ten hag doet zen werk)

Denk als psg vooruit wilt het inderdaad hogerop sterren nodig heeft.
Vis rot immers eerst aan de kop. (Top!)

ManU heeft toch dezelfde bodemloze put? Hebben die niet meer geld uitgegeven dan City de afgelopen jaren?

Zonder wilde weldoener maak je ook gewoon geen kans om je als topclub te manifesteren. De topclubs met oud geld hebben een quasi onoverbrugbare voorsprong die je zonder mecenas niet kan dichten.

ManU heeft toch dezelfde bodemloze put? Hebben die niet meer geld uitgegeven dan City de afgelopen jaren?

Zonder wilde weldoener maak je ook gewoon geen kans om je als topclub te manifesteren. De topclubs met oud geld hebben een quasi onoverbrugbare voorsprong die je zonder mecenas niet kan dichten.
Neen niet mee akkoord.
Ben zelf fan van FC Bayern en we hebben 1 geen wilde weldoener en 2 geen tv gelden zoals Real Madrid of Barcelona laat staan de Engelse top clubs.

Naar mijn mening zijn nog steeds die 2 Spaanse clubs de katalysator geweest om alles naar de ##### te doen.

Wat betreft city en psg...city had het verstand om een gepassioneerde zot als Guardiola in huis te halen.
Zonder hem was het ook maar een Man United 2.0 van de afgelopen jaren. (Ten hag doet zen werk)

Denk als psg vooruit wilt het inderdaad hogerop sterren nodig heeft.
Vis rot immers eerst aan de kop. (Top!)
Ja want zonder Real en Barça hadden de olieclubs hun geld mooi opgeborgen gehouden in hun kluis natuurlijk :unsure: Om nog maar te zwijgen over de Engelse clubs met hun gigantische bedragen aan TV-gelden.

Neen niet mee akkoord.
Ben zelf fan van FC Bayern en we hebben 1 geen wilde weldoener en 2 geen tv gelden zoals Real Madrid of Barcelona laat staan de Engelse top clubs.
Euh, Bayern Munchen, historisch gezien één van de grootste clubs uit het voetbal.

Der Rekordmeister

Morgen tonen ze man city?

Ik zou liever porto inter zien...

Waar zenden ze die uit, behalve betaalzenders? Thx

Ja, puik!

Maar het punt is dat de de echte topclubs in Europa een onoverbrugbare voorsprong hebben. De enige manier om u daar als club tussen te wringen is via een wilde weldoener.

Of met goed beleid en geduld uzelf proberen op te werken. Maar het is makkelijker dollars te gebruiken, die dictaturen graag inzetten om hunzelf te sportswashen. Kleine clubs zouden beter harder moeten aankloppen bij de landelijke liga's voor eerlijkere verdeling van tv-geld bijvoorbeeld.

Maar als fan van uw lokale club opeens groot geld te zien hebben is leuk natuurlijk. Maar vroeg of laat stoppen (waarschijnlijk laat) Qatar, Saudi enzo er ook mee hé. China is al teruggetrokken (Inter).

Of met goed beleid en geduld uzelf proberen op te werken. Maar het is makkelijker dollars te gebruiken, die dictaturen graag inzetten om hunzelf te sportswashen. Kleine clubs zouden beter harder moeten aankloppen bij de landelijke liga's voor eerlijkere verdeling van tv-geld bijvoorbeeld.

Maar als fan van uw lokale club opeens groot geld te zien hebben is leuk natuurlijk. Maar vroeg of laat stoppen (waarschijnlijk laat) Qatar, Saudi enzo er ook mee hé. China is al teruggetrokken (Inter).
Klinkt leuk maar het bestaat nagenoeg niet.
Logisch ook want het meeste geld gaat naar de grootste clubs die zo nog groter worden enzovoorts enzoverder. Het Mattheüs-effect bestaat uiteraard ook in het voetbal.

Ik ben wel benieuwd hoe jij die eerlijkere verdeling zou beargumenteren. Hoe overtuig je de grote clubs en zenders?

Het kan goed zijn dat die rijke tisten er later de stekker uittrekken maar intussen krijg je wel de kans om iets op te bouwen. Die kans is er anders niet. Sportswashing is ook maar voor sommigen een probleem. De Azeri's, Rwandezen, gokbedrijven, crypto-oplichters mogen ondertussen lustig verder doen. De gokbedrijven worden al stilletjes aan ingeperkt.

Hopelijk wint Porto vanavond en geraken ze es heel ver.
Ik gun het Sergio Conceicao heel hard.
Fantastisch werk levert hij met een beperkt budget ivgl andere teams in deze ronde.

Ik vergeet nooit hoe hij onze club in 2005 uit het moeras haalde.

Hoe kan het nu in godsnaam dat de Var penalty geeft aan City & dat die ni tussen komen bij Ederson. Moest altijd rood krijgen 🤔🤔🤔 supervreemde match zo. Als hein coach v rb Leipzig zou zijn, zouden er mooie quotes te rapen zijn na de match. Schandalig dit

Hoe kan het nu in godsnaam dat de Var penalty geeft aan City & dat die ni tussen komen bij Ederson. Moest altijd rood krijgen 🤔🤔🤔 supervreemde match zo. Als hein coach v rb Leipzig zou zijn, zouden er mooie quotes te rapen zijn na de match. Schandalig dit
Wat is het nut van de VAR?

- Toen ik bovenstaande zei een maand nadat de VAR gelanceerd was, kreeg ik hoongelach over mij. Dat ik ne sul was die het nut er niet van kon inzien.
- Een jaar later: Identiek hetzelfde hoongelach.
- Vandaag? Ik stel mij *jammer genoeg* nog STEEDS die vraag. Het gaat eerder achteruit dan vooruit met de VAR -vind ik persoonlijk-.

Afschaffen die handel. Je kan beter wachten tot je een supercomputer hebt, die voor 99.99% correcte beslissingen kan nemen.

De VAR neemt zo dikwijls foute (of helemaal geen) beslissingen dat het nut het doel voorbij schiet.
An sich was/is de VAR een goed idee, maar het lijkt toch niet altijd zo goed te werken.

Nu goed er gaan altijd voorstanders zijn, maar ik zal daar niet toe behoren, sorry daarvoor.

Laatst bewerkt:
Die penalty en de niet-gegeven rode kaart voor Manchester City :laugh: :laugh: :laugh:

Leipzig zijnde zou ik gewoon van het spel stappen, wat een farce zeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan