UEFA Champions League 2023-2024

In de volgende ronde wacht Olimpia Lubljana voor de krijgers uit de Faroer. By far de gemakkelijkste tegenstander die geloot kon worden, en volgens mij een ploeg die zwakker is dan hun twee voorgaande tegenstanders.

Al zal je dan zien dat het net tegen zo'n tegenstrever verloren gaat.

Maar dat trainen op strafschoppen, daar zie ik zelf eigenlijk het nut niet van in.
Je bent elke dag met een bal bezig, dan weet je heus wel hoe je vanaf op 11m naar doel moet schieten.
Daar mag je imo 100x op oefenen, dan kan het nog zijn dat je zo'n bal mist. De goeie missen die zelden of nooit, of je nu erop traint of niet.

Geen breuk voor Heynen maar het ziet er niet goed uit volgens Vrancken. Zou wel eens gewrichtsbanden kunnen zijn. Morgen pas MRI

Dit is wel een serieuze tegenvaller. Teveel zaken die niet juist zaten vandaag en dan druk ik mij nog zacht uit.

Wat erger is, zijn de gevolgen van deze uitschakeling. We zijn Heynen mss voor een tijdje kwijt. Een Paintsil en Tresor zullen nu ook wel zeggen, we gaan toch niet naar de CL dus laat die transfer er maar komen

Nja gewoon afgang dit. CL gingen ze nooit halen, maar hiermee misschien ook wel de EL groepsfase weggesmeten want op deze manier ga je echt geen twee zware voorrondes overleven.

Maar dat trainen op strafschoppen, daar zie ik zelf eigenlijk het nut niet van in.
Je bent elke dag met een bal bezig, dan weet je heus wel hoe je vanaf op 11m naar doel moet schieten.
Daar mag je imo 100x op oefenen, dan kan het nog zijn dat je zo'n bal mist. De goeie missen die zelden of nooit, of je nu erop traint of niet.
Hoe meer je er op traint hoe perfecter je die trap krijgt. Stress zal dan ook daar minder op inspelen want je hebt het vertrouwen dat je die bal krijgt waar je wil.

Bij profvoetballers draait zo'n penaltyreeks minder om techniek maar meer om stress. Psychologie speelt een enorme rol. Alle factoren die helpen om stress te verminderen, zijn dus zeer nuttig. Veel penalties nemen (en scoren) op training zal een speler logischerwijs meer vertrouwen geven tijdens het echte werk.

Nog zo'n leuke statistiek: 92% van de matchbal penalties gaan erin tegenover 62% van de penalties om niet te verliezen.

Antwerp had een mirakel nodig om reekshoofd te worden voor de laatste CL voorronde en dat is niet gebeurd. Mogelijke tegenstanders zijn dus

AEK Athene/Dinamo Zagreb
Olimpia Ljubljana/Galatasaray
Young Boys
Copenhagen/Sparta Prague

Genk speelt tegen Olympiakos in de 3de kwalificatieronde van de EL.
- Bij winst stoot Genk door naar de EL play-off ronde en spelen ze tegen Ajax/LASK/Aberdeen/Cukaricki/Zorya
- Bij verlies zakt Genk af naar de ECL play-off als reekshoofd

Als je oefent op penalty's heb je wel een bepaalde basis of houvast om op terug te vallen, waardoor je sowieso al met meer zelfvertrouwen naar de stip wandelt zoals hier eerder al is gezegd.

Als ik zie hoe die mannen van Servette hun penalty hebben genomen, daar is duidelijk op geoefend. Een groot contrast met die penalty van Tolu bijvoorbeeld.

Ik snap het wel, maar ik blijf het niet nuttig vinden.
Een penalty is een momentopname, zoiets kan je volgens mij niet nabootsen op training en ik zie ook niet in hoe je stress kan verlagen door er op training binnen te trappen en dan ook nog eens die 120 minuten in de benen hebben. Elke speler weet van zichzelf normaal wel of hij een goeie traptechniek heeft of niet, wat hem op zich al wel wat vertrouwen moet geven.

Dit steken op het niet nemen van strafschoppen op training, dat vind ik een brug te ver.
Ik denk dat het andersom ook al wel geregeld gebeurd is dat een trainer zegt "we hebben er niet op getraind, dat was volgens mij de basis van het winnen van deze strafschopreeks". Ik heb dat volgens mij al eens een trainer horen zeggen :unsure:

Ik snap het wel, maar ik blijf het niet nuttig vinden.
Een penalty is een momentopname, zoiets kan je volgens mij niet nabootsen op training en ik zie ook niet in hoe je stress kan verlagen door er op training binnen te trappen en dan ook nog eens die 120 minuten in de benen hebben. Elke speler weet van zichzelf normaal wel of hij een goeie traptechniek heeft of niet, wat hem op zich al wel wat vertrouwen moet geven.

Dit steken op het niet nemen van strafschoppen op training, dat vind ik een brug te ver.
Ik denk dat het andersom ook al wel geregeld gebeurd is dat een trainer zegt "we hebben er niet op getraind, dat was volgens mij de basis van het winnen van deze strafschopreeks". Ik heb dat volgens mij al eens een trainer horen zeggen :unsure:
Ge kunt er natuurlijk ook op trainen en elke dag alles perfect linksonder binnen trappen.

Als die keeper dan die wat voor u trapt linksonder uit de hoek haalt is uw zelfvertrouwen al minder en ga je twijfelen om niet te wisselen van hoek.

Maar ook voor uw keeper zou ik er wel op trainen en analyseren

Als je oefent op penalty's heb je wel een bepaalde basis of houvast om op terug te vallen, waardoor je sowieso al met meer zelfvertrouwen naar de stip wandelt zoals hier eerder al is gezegd.

Als ik zie hoe die mannen van Servette hun penalty hebben genomen, daar is duidelijk op geoefend. Een groot contrast met die penalty van Tolu bijvoorbeeld.
Dat is toch onmogelijk te zien of ze daarom geoefend hebben? Zelfs met oefenen kun je die bal op zo'n moment slecht trappen. Net zoals je zonder te oefenen die bal in de winkelhaak kunt jassen.

Dat is toch onmogelijk te zien of ze daarom geoefend hebben? Zelfs met oefenen kun je die bal op zo'n moment slecht trappen. Net zoals je zonder te oefenen die bal in de winkelhaak kunt jassen.
Natuurlijk kan je een bal slecht trappen als je geoefend heb, maar ik geloof niet in het tegenovergestelde. Ze trappen daar vier penalty nagenoeg perfect en ook nog eens allemaal met overtuiging. Ik kan niet geloven dat daar dan niet geoefend is geweest.

Ik zie nu pas de René Weiler de trainer is van Servette, dat versterkt dat alleen maar. Een trainer die gekend staat voor resultaatvoetbal, die gaat dus zeker rekening hebben gehouden met een eventuele strafschoppenserie en zal daar echt wel aandacht aan besteed hebben.

Natuurlijk kan je een bal slecht trappen als je geoefend heb, maar ik geloof niet in het tegenovergestelde. Ze trappen daar vier penalty nagenoeg perfect en ook nog eens allemaal met overtuiging. Ik kan niet geloven dat daar dan niet geoefend is geweest.

Ik zie nu pas de René Weiler de trainer is van Servette, dat versterkt dat alleen maar. Een trainer die gekend staat voor resultaatvoetbal, die gaat dus zeker rekening hebben gehouden met een eventuele strafschoppenserie en zal daar echt wel aandacht aan besteed hebben.
Ik geloof gerust wel dat ze geoefend hebben, maar ik wil maar zeggen dat ge dat niet met zekerheid kunt zeggen, omdat ze die ballen goed trappen. Zelfs op ons niveau trapt de hele ploeg wel eens perfect. Ik volg @Booka Shade wel met het feit dat ge die situatie niet kunt nabootsen op training.

Ik geloof gerust wel dat ze geoefend hebben, maar ik wil maar zeggen dat ge dat niet met zekerheid kunt zeggen, omdat ze die ballen goed trappen. Zelfs op ons niveau trapt de hele ploeg wel eens perfect. Ik volg @Booka Shade wel met het feit dat ge die situatie niet kunt nabootsen op training.
Niemand heeft het hier over het nabootsen van de situatie hè.

Iemand die zelden of nooit oefent op penalty's zal op voorhand niet weten of twijfelen naar welke hoek hij gaat trappen, hoe hard hij moet trappen, hoe zal hij zijn aanloop nemen, ... Dat zijn toch bepaalde zaken die je op training kan oefenen, waardoor dus je een bepaalde basis hebt waarop je kan terugvallen als het zover is. Als zijn penalty's op training enkel werden gepakt aan de linkerkant, zal hij zich comfortabeler voelen om naar rechts te trappen in zo'n serie, ik zeg nu maar iets.

Ik ben toch ook wel voorstander van het trainen op penalty's. Nee, je kan een wedstrijdpenalty natuurlijk nooit nabootsen op training, maar de techniek, je aanloop, je hoek, etc natuurlijk wel. En kwaad kan het natuurlijk nooit.

Genk speelt tegen Olympiakos in de 3de kwalificatieronde van de EL.
Ik geef ze 0% kans als ze zo spelen als tegen een servetJE.

Sorry dat ik zo streng ben maar Genk kan en moet beter. Ze mogen eens in de eigen spiegel kijken na die farce van gisteren.
Ik verwacht wel dat Genk beter voor de dag zal komen. Ik hoop dat ze nu enorm geprikkeld zijn en zich volop willen bewijzen tegen Olympiakos.

Niemand heeft het hier over het nabootsen van de situatie hè.

Iemand die zelden of nooit oefent op penalty's zal op voorhand niet weten of twijfelen naar welke hoek hij gaat trappen, hoe hard hij moet trappen, hoe zal hij zijn aanloop nemen, ... Dat zijn toch bepaalde zaken die je op training kan oefenen, waardoor dus je een bepaalde basis hebt waarop je kan terugvallen als het zover is. Als zijn penalty's op training enkel werden gepakt aan de linkerkant, zal hij zich comfortabeler voelen om naar rechts te trappen in zo'n serie, ik zeg nu maar iets.
Dat zijn spelers die dagelijks uren met een bal bezig zijn he. Pas op, het kan zeker helpen, maar op het moment zelf gaan toch andere dingen ook meespelen.

Terug
Bovenaan