UEFA Champions League 2023-2024

Onuachu : 0,69 goals / match
Strupar : 0,63
Sonck : 0,72
Dagano : 0,57
Gij onderschat Onuachu volledig. Voor de winterstop kon niemand ons stoppen. Na de winterstop hebben we nog niet de helft van de matchen gewonnen. Met wat geluk waren we inderdaad nog kampioen, maar bekijk nu ons seizoensbegin. Onuachu hield met momenten 3 verdedigers bezig. En verdedigend kopte die iedere corner weg.

Gij onderschat Onuachu volledig. Voor de winterstop kon niemand ons stoppen. Na de winterstop hebben we nog niet de helft van de matchen gewonnen. Met wat geluk waren we inderdaad nog kampioen, maar bekijk nu ons seizoensbegin. Onuachu hield met momenten 3 verdedigers bezig. En verdedigend kopte die iedere corner weg.
Ik zeg toch nergens dat ik Onuachu zijn kwaliteiten onderschat? Ik nuanceer dat hij de allerbeste spits zou zijn geweest bij Genk, jij werpt op dat Paul de beste stats had en ik toon dat Sonck op dat vlak beter was.
Dat is het enige

Ik heb in het verleden trouwens gezegd dat Onuachu een verdiende transfer heeft kunnen maken naar de PL.

Sonck niet alleen. Dat was zokora, beslija, daerden, skoko, dagono,... wereldploeg toen.

Beetje rare opmerking, 1 speler maakt nooit een ploeg kampioen. Dat is altijd een ploeg samen.
Maar Sonck werd wel topscorer, scoorde meer goals dan Onuachu en werd kampioen met Genk. Is Onuachu kampioen geworden?

Volgens mij ben jij te jong om Sonck/Strupar/Dagano met Onuachu te vergelijken. Of vergis ik me? Er lopen er hier anderen rond die ook al de 40 gepasseerd zijn maar overkomen als een klein kind. Niet dat ik wil insinueren dat je een klein kind bent, maar ik krijg bij jou het gevoel dat je tussen 30 en 35 bent.

Onuachu had ook zijn maats nodig om ze te kunnen maken (Maehle, Berge, Malinovski,..)

De wereldploeg uit 2002 had ook Jan Moons, Roumani, Delbroek, Van bueren, Ingrao.

Beetje rare opmerking, 1 speler maakt nooit een ploeg kampioen. Dat is altijd een ploeg samen.
Maar Sonck werd wel topscorer, scoorde meer goals dan Onuachu en werd kampioen met Genk. Is Onuachu kampioen geworden?

Volgens mij ben jij te jong om Sonck/Strupar/Dagano met Onuachu te vergelijken. Of vergis ik me? Er lopen er hier anderen rond die ook al de 40 gepasseerd zijn maar overkomen als een klein kind. Niet dat ik wil insinueren dat je een klein kind bent, maar ik krijg bij jou het gevoel dat je tussen 30 en 35 bent.
Ja General, het jaar 2002 was mijn eerste jaar dat ik ging kijken naar Genk. Vandaar mijn liefde voor Genk. Maar Onuachu had er 33 inliggen, terwijl Sonck er 30 had inliggen. Ik was toen inderdaad maar 10 jaar in dat jaar. Maar ik heb ondertussen die DVD's en cassettes kapot gespeeld van dat jaar.

En de oudere garde vindt Onuachu ook de beste spits die hier ooit heeft gespeeld. Zelfs beter dan de meer dan sympathieke Strupar.

Maar goed, ik wil hier weer geen ruzie krijgen. Ik ben op dit moment zeer gefrustreerd omdat we weer niet die stap lijken te zetten om een echte topclub te worden.

Onuachu had ook zijn maats nodig om ze te kunnen maken (Maehle, Berge, Malinovski,..)

De wereldploeg uit 2002 had ook Jan Moons, Roumani, Delbroek, Van bueren, Ingrao.
Mali was al weg toen Onuachu kwam. Trossard ook. Berge en Maehle zijn toen in het tussenseizoen vertrokken.

Met Onuachu waren het vooral Ito en Bondongda die de aanvoering gaven.

Dat jaar 2018/2019 was in mijn ogen trouwens het beste jaar van Genk. Zelfs toen die Spaanse rat Pozuelo vertrok hebben ze de titel nog naar zich toegetrokken.

Onuachu legde de ene bal na de andere binnen NAAST al de andere uiterst nuttige dingen die hij deed. Sonck scoorde alleen.

Big Paul kon de stenen uit de grond zuigen dat het geen naam had, maar had zelfs dan nog een gigantische impact op het spel. Is echt gewoon een geweldige spits voor de JPL.

Onuachu legde de ene bal na de andere binnen NAAST al de andere uiterst nuttige dingen die hij deed. Sonck scoorde alleen.

Big Paul kon de stenen uit de grond zuigen dat het geen naam had, maar had zelfs dan nog een gigantische impact op het spel. Is echt gewoon een geweldige spits voor de JPL.
Het laatste halfjaar zuigde Paul gewoon nooit de stenen uit de grond. Met hem hadden ze dat kamioenspodium gewoon al voor de play-offs kunnen bouwen, want dan was het een kwestie van tijd. Zelden een speler gezien die zo een impact heeft gehad.

Het laatste halfjaar zuigde Paul gewoon nooit de stenen uit de grond. Met hem hadden ze dat kamioenspodium gewoon al voor de play-offs kunnen bouwen, want dan was het een kwestie van tijd. Zelden een speler gezien die zo een impact heeft gehad.
Grootste bestuurlijke fout ooit om die in de winter te laten gaan. Die had je in de zomer, als terechte kampioen, voor minstens evenveel kunnen verkopen.

Bij ons begint nu echt wel een nieuw tijdperk. Ik ga mijn huiswerk moeten maken om al de nieuwe namen te kennen 😭 top 6 en ik ben heel content

Ja, dat klopt, maar het was wel afgesproken en op dat vlak komt Genk zijn beloftes na. En ja, ze hadden dat beter moeten aanpakken. Nu goed, ik ga zo BBQen en ik heb al de nodige voorbereidingen gedaan (dus al wat pintjes gedronken) en dan is het geen goed idee om hier te discuteren.

Want, ondanks onze strubbelingen hier heb ik jullie best graag. Altijd fijn om te weten wat leeft onder de andere Belgische supporters. En dat wil ik niet verkloten. Love u.

Bij ons begint nu echt wel een nieuw tijdperk. Ik ga mijn huiswerk moeten maken om al de nieuwe namen te kennen 😭 top 6 en ik ben heel content
Ik voel u pijn. Maar op dit moment zijn ze toch nog altijd goed bezig. Alleen jammer dat jullie geen titel hebben gepakt. Dat gaat toch moeilijker worden nu.

Onuachu : 0,69 goals / match
Strupar : 0,63
Sonck : 0,72
Dagano : 0,57

En als we assists meerekenen, toch ook niet onbelangrijk: (games - goals - assists > betrokken bij een doelpunt per match)
Onuachu: 134 - 85 - 10 > 0,70
Sonck: 117 - 80 - 16 > 0,82
Strupar: 134 - 78 - 22 > 0,74
Dagano: 71 - 37 - 13 > 0,70

Er is natuurlijk altijd meer dan enkel de stats, maar Sonck komt hier wel het beste uit.

Ik herinner mij nog een geweldig schot op de lat in de Champions League met Ajax, daarna jammer genoeg niet veel potten gebroken.

Terug
Bovenaan