UEFA Champions League 2023-2024

En twee keer heel netjes afgewerkt, hopelijk komt dat er bij de Duivels ook eens uit!
Yes. Wel 2 keer dat er veel ruimte lag in de rug van de verdedigers. Hij is echt een mega gevaarlijke counter spits ondertussen.

Vorige match met België had hij ook gewoon wat pech met de afwerking denk ik - komt wel goed. Eens Lukaku stopt met de nationale ploeg moeten we de speelstijl misschien wel wat aanpassen voor Openda.

Dortmund 1-3 dus CL overwinteren is 99.99% zeker met nog 15min te gaan.

PSG 0-1 achter tegen Newcastle 😂 er zijn daar nog wel wat scenarios mogelijk voor plaatsen 2 en 3.

Typisch weer. Schandalige penalty.

Krijgen gewoon een penalty cadeau

Urgh wa’n hoerechance toch PSG.

Kan wel zijn in jullie mening (en mijn initieel gedacht is dat ook), maar de regel in de CL wordt correct toegepast. In de PL gelden dezelfde regels.

Is it a handball if the ball deflects off a player's body?​

In the current reading of the rule, yes, a handball is penalised regardless of deflection off another player's or the same player's body. However, some leagues have varying interpretations of the rule, and some are more strict about this than others.

According to the new Premier League guidelines which were released ahead of the 2020/21 season, deflections are not taken into account when determining if a handball offence has been committed. Thus, when Tino Livramento was penalised for handball in the dying seconds against Paris Saint-Germain, the rule was correctly applied as per both the current Premier League and Champions League guidances.

This portion of the handball rule has been criticised as unnecessarily harsh, and could be reviewed in the coming years by individual leagues or IFAB, subject to change.

Zelfs mét die regel vind ik dat een waardeloze penalty. Wat kan die verdediger daar nu in hemelsnaam aan doen? Zijn arm is in een natuurlijke positie.

In de geest van het voetbal kan en mag dit nooit strafschop zijn.

Zelfs mét die regel vind ik dat een waardeloze penalty. Wat kan die verdediger daar nu in hemelsnaam aan doen? Zijn arm is in een natuurlijke positie.

In de geest van het voetbal kan en mag dit nooit strafschop zijn.
Helemaal niks en ik vind het ook waardeloos dat zoiets penalty is, maar de ref past wel gewoon de regels toe deze keer.

Kan wel zijn in jullie mening (en mijn initieel gedacht is dat ook), maar de regel in de CL wordt correct toegepast. In de PL gelden dezelfde regels.

Heb je ook regels uit het huidige seizoen of enkel uit 2020/2021?

Opdat er sprake kan zijn van handspel moet de bovenste grens van de arm in lijn
zijn met de onderkant van de oksel. Niet elk contact van de hand/arm van een
speler met de bal is een overtreding.

Het is een overtreding indien een speler:
opzettelijk de bal raakt met de hand/arm, bijvoorbeeld door de beweging van
de hand/arm naar de bal
• de bal raakt met de hand/arm wanneer deze zijn lichaam onnatuurlijk groter
maakt.
Een speler wordt aanzien als zijn lichaam onnatuurlijk groter gemaakt
te hebben wanneer de positie van zijn hand/arm geen gevolg is van of niet te
rechtvaardigen valt door een lichaamsbeweging voor die bepaalde situatie.
Door zijn hand/arm in zo’n positie te houden, neemt de speler het risico dat
zijn hand/arm geraakt wordt door de bal en hij hiervoor bestraft wordt

Opzettelijk is het nooit en je kan toch echt niet zeggen dat hij zijn lichaam hier onnatuurlijk groter maakt of zijn arm in een onnatuurlijke houding is in de loop.
Moest hij nu stilstaan oké

Ik vind de fase erg vergelijkbaar met die van Leoni op Standard waar de 0 3 afgekeurd wordt, dan wel in een andere positie op het veld maar dat zou in deze niet mogen uitmaken.

Misschien dat de regels toegepast worden, maar voor mij was dit geen penalty.

Ik heb nu geen idee of de grensrechter al dan niet gevlagd heeft, maar dergelijke dingen vind ik gewoon erover gaan. Daarnaast is het voor mij trouwens echt niet duidelijk waarom dit geen onside is. Schouder telt toch niet dacht ik?

De lijn is trouwens incorrect, ze hebben het oor van de Utd-speler niet eens meegerekend. Het zal maar iemand met flaporen (Maguire) geweest zijn. :oi22:

Ik heb nu geen idee of de grensrechter al dan niet gevlagd heeft, maar dergelijke dingen vind ik gewoon erover gaan. Daarnaast is het voor mij trouwens echt niet duidelijk waarom dit geen onside is. Schouder telt toch niet dacht ik?

De lijn is trouwens incorrect, ze hebben het oor van de Utd-speler niet eens meegerekend. Het zal maar iemand met flaporen (Maguire) geweest zijn. :oi22:
Hoezo telt de schouder niet mee? Daar mag je mee scoren, dus telt die zeker mee. Ik denk zelfs dat Icardi verder buitenspel staat, dan op die foto. Aangezien zijn schouder verder staat dan zijn knie (waar de lijn op gebaseerd is).

Ik begrijp niet goed wat erover is? De grensrechter vlagt en zou gevolgd worden bij twijfel. Het lijkt volgens die afbeelding gewoon offside. Het enige wat voor discussie vatbaar is, is dat het een twijfelgeval is en dan is het nog altijd offside door het vlaggen van de grensrechter.

Terug
Bovenaan