Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah, omdat die speler achter Lunin hem een duw in de rug geeft. Lijkt belachelijk maar gewoon terecht afgekeurd hè.Waarom wordt die goal nu afgekeurd?
Duwt de keeper gewoon 2 meter vooruitAh, omdat die speler achter Lunin hem een duw in de rug geeft. Lijkt belachelijk maar gewoon terecht afgekeurd hè.
Amai ik had toch beter verwacht van Gert in dit geval.

De keeper heeft niet eens door dat hij "geduwd" werd. Hij springt op dat moment toevallig ook gewoon wat vooruit. Een speler die opzettelijk het zicht gaat blokkeren, staat inderdaad buitenspel. Hier lopen de spelers gewoon vooruit en lopen ze wat in elkaars weg. De verdediger van Real doet eigenlijk net hetzelfde met de keeper.Het enige wat hier telt is dat een speler in buitenspelpositie de doelman hindert. De lat daarvoor ligt altijd lager dan voor een gewone obstructiefout; bv. een doelpunt waarbij een speler in buitenspelpositie deels in de baan van het schot staat, wordt ook afgekeurd. Hier duwt de speler de doelman zelfs vooruit.
Wat mij betreft weinig discussie over mogelijk.

Onze "analisten" mogen ook wel eens stoppen met "Ik vind" of "voor mij"/"volgens mij" en "ik denk" als ze zo'n fases beoordelen.Amai ik had toch beter verwacht van Gert in dit geval.![]()
Dat is niet relevant want dat heeft niets te maken met deze beslissing logischerwijs.Voor mij is dit ook onterecht afgekeurd hoor. Die verdediger van Real loopt ook eerst nog in de keeper zijn rug.
En dat is genoeg om de keeper te hinderen. Als hij hem wil passeren moet hij zien dat hij maar rond de keeper loopt?Het was niet zozeer een duw, maar gewoon even ertegenaan schuren wanneer hij hem wil passeren.
Dat hij het zicht niet belemmert is hier niet van toepassing, hij neemt weldegelijk deel aan de actie door de keeper te hinderen en dat de bal er - waarschijnlijk - sowieso was ingegaan is helaas voor Leipzig niet relevant om deze goal af te keuren.Hij belemmert het zicht van de keeper ook niet, neemt niet deel aan de actie, en de bal was er sowieso ingegaan.
Het is helemaal geen situatie waarover je kan discussiëren, want het is gewoon zwart-wit. Hoe miniem en onnozel het ook mag lijken, maar die speler neemt gewoon deel aan het spel door de keeper te hinderen. Hij staat daar buitenspel en het enige wat hij moest is uit de buurt van de keeper blijven. Als hij beweegt weg van de keeper is er geen enkel probleem, maar in dit geval is het gewoon 100% terecht.Het is uiteindelijk opnieuw een situatie waarover je kan discussiëren. Maar het "terecht" noemen zonder meer, kan je zeker niet doen. Real Madrid mag gewoon heel tevreden zijn dat die beslissing weer eens hun kant uitgaat.
Toni Kroos zelf zei dat de goal had moeten tellen. En er zijn ook genoeg refs die exact hetzelfde stellen en de goal dus wel hadden goedgekeurd. Hoe kan je dan stellen dat het 100% duidelijk is en dat er geen discussie mogelijk is? Of is Toni Kroos stiekem ook anti-Real? Voor mij had de "duw" geen enkele invloed op de actie. Dat is het stuk dat voor interpretatie vatbaar is, en daar valt heel simpel gezegd over te discussiëren. Dit is ergens dezelfde discussie wanneer een goal wordt afgekeurd als de keeper met de pink van de tegenstander gestreeld wordt en zogezegd gehinderd wordt. Die speler van Leipzig is gefocust op de bal, probeert eigenlijk de verdediger van Real te omzeilen, maar botst daarbij bijzonder lichtjes op de keeper, die niet eens merkt dat hij geduwd werd. Hij springt ook zelf net wat vooruit op dat moment. Dus ja, ik vind het onnozel om deze goal af te keuren.Dat is niet relevant want dat heeft niets te maken met deze beslissing logischerwijs.
En dat is genoeg om de keeper te hinderen. Als hij hem wil passeren moet hij zien dat hij maar rond de keeper loopt?
Dat hij het zicht niet belemmert is hier niet van toepassing, hij neemt weldegelijk deel aan de actie door de keeper te hinderen en dat de bal er - waarschijnlijk - sowieso was ingegaan is helaas voor Leipzig niet relevant om deze goal af te keuren.
Het is helemaal geen situatie waarover je kan discussiëren, want het is gewoon zwart-wit. Hoe miniem en onnozel het ook mag lijken, maar die speler neemt gewoon deel aan het spel door de keeper te hinderen. Hij staat daar buitenspel en het enige wat hij moest is uit de buurt van de keeper blijven. Als hij beweegt weg van de keeper is er geen enkel probleem, maar in dit geval is het gewoon 100% terecht.
Ik weet dat je weinig moet hebben van Real, dus ik ga het nog in het midden laten of hier je (lichte) afkeer tegenover Real Madrid de bovenhand neemt. Over de momenten tijdens Real - Almeria onlangs had je zoals ik achteraf heb toegegeven grotendeels een punt, maar hier mag jij toch wel wat objectiever zijn imo.
Wat Toni Kroos hierover te zeggen heeft is eigenlijk ook irrelevant hè. De spelers kennen zelf niet altijd perfect het reglement, hij kan perfect vinden - zoals velen - dat er weinig aan de hand is, maar als je de regels er zwart op wit bijneemt kan je daar naar mijn mening weinig tot niet over discussiëren. Hij neemt simpelweg deel aan het spel door de keeper te hinderen. Er staat niet in het reglement hoe licht of zwaar dat moet of mag zijn. Zelfs al hij gewoon meeloopt met Lunin hindert hij zijn actieradius, want hij kan onmogelijk achteruit bewegen. In dit geval is er dan ook nog eens duidelijk fysiek contact, dus ja. Ik snap dan ook niet dat er refs zijn die dit zouden goedkeuren. Zijn die objectief? Kennen zij zelf het reglement perfect? Dat weet je niet. We zien in het hedendaagse voetbal fases waarin de ene ref X doet en de andere ref Y doet, dus om je daar nu op te baseren... Mocht er nu effectief geen contact zijn geweest is het voor mij voor interpretatie vatbaar, maar in dit geval? Neen.Toni Kroos zelf zei dat de goal had moeten tellen. En er zijn ook genoeg refs die exact hetzelfde stellen en de goal dus wel hadden goedgekeurd. Hoe kan je dan stellen dat het 100% duidelijk is en dat er geen discussie mogelijk is? Of is Toni Kroos stiekem ook anti-Real? Voor mij had de "duw" geen enkele invloed op de actie. Dat is het stuk dat voor interpretatie vatbaar is, en daar valt heel simpel gezegd over te discussiëren. Dit is ergens dezelfde discussie wanneer een goal wordt afgekeurd als de keeper met de pink van de tegenstander gestreeld wordt en zogezegd gehinderd wordt. Die speler van Leipzig is gefocust op de bal, probeert eigenlijk de verdediger van Real te omzeilen, maar botst daarbij bijzonder lichtjes op de keeper, die niet eens merkt dat hij geduwd werd. Hij springt ook zelf net wat vooruit op dat moment. Dus ja, ik vind het onnozel om deze goal af te keuren.
En dat staat los van mijn afkeer van Real, die er wel degelijk is. Ik vind het nog altijd de meest walgelijke club op aarde, dat ga ik niet ontkennen. Real Madrid is geen voetbalploeg, het is een corporate machine, gerund door louche figuren die de nationale pers en zelfs de overheid in hun zak hebben. Er zitten fans in Bernabéu die betaald worden door Florentino om daar te gaan zitten en hem op te hemelen. Vorig jaar gingen ze zelfs nog eens wereldwijd het slachtoffer van racisme gaan uithangen, terwijl ze zélf een hoop extreem-rechtse ultra's in het stadion hebben zitten, en dat allemaal om de aandacht af te leiden van hun slecht seizoen. En dat kan allemaal, want Florentino kan met zijn connecties makkelijk de media voor zijn persoonlijke doeleinden gebruiken. Zoals ik toen al zei, geef het een paar weken, en die campagne gaat plots volledig in doofpot gestoken worden, want als het wereldnieuws over "racisme in Spanje" te lang gaat duren, slaat hij op termijn zijn eigen ruiten in. En voila. Dit seizoen wordt Vinicius nog wekelijks overal voor "aap" uitgescholden, geen haan die er nog naar kraait. Vinicius zelf is plots ook verdacht stil hierover. Dát is voor mij Real Madrid. Een gevoelig en belangrijk thema als racisme even gebruiken wanneer het hen goed uitkomt, om het dan weer in de prullenmand te gooien wanneer het niet meer nuttig is. Maar goed, dat is hier natuurlijk helemaal irrelevant.
In ieder geval, ik geloof je ook niet altijd op je woord, om eerlijk te zijn. Na die heisa rond de match tegen Almeria, haalde je het afgekeurde doelpunt aan van Villarreal tegen Barcelona. Daar zie je de speler van Villarreal heel opzichtig een opzettelijke beweging maken door in de weg te gaan lopen van een speler van Barcelona. Dat was in mijn ogen wel volledig correct afgekeurd. Maar een doelpunt afkeuren omdat 10 man tegelijk naar voren loopt bij een vrije trap en er een paar wat lichtjes tegen elkaar botsen zonder het spel te beïnvloeden, is voor mij een volledig andere situatie. Je kan ervoor fluiten, natuurlijk, dat zeker wel. Maar ik vind het belachelijk, en ik kan me niet ontdoen van de vraag, "wat als dit aan de overkant was gebeurd". Over de fase in Barcelona - Villarreal zei je dan dat "zelfs Barcelona fans snapten niet waarom de goal werd afgekeurd". Die uitspraak had je heel, héél duidelijk uit je duim gezogen, want rond die afgekeurde goal was er simpelweg nergens discussie. Even later gaf je zelf toe dat je het verkeerd geïnterpreteerd had. Dan vraag ik me af welke Barcelona-fans je verteld hadden dat dat doelpunt had moeten tellen.
Carvajal zeg, dat is toch ook een irritante eikel zeg.Opnieuw, de tweede interpretatie is dat de keeper helemaal niet gehinderd wordt. Dat is en blijft voor interpretatie vatbaar, en dat is iets waar het reglement niet zwart of wit over oordeelt, wat je zelf ook aangeeft. Als ik dan ook zie waar Carvajal mee wegkomt, dan denk ik inderdaad weeral: "Wat als dit aan de overkant was gebeurd?"
Mag ik vragen hoe je onbewust iemand duwt zonder aanwezigheid van derden? Hoe minimaal het ook mag zijn. Een duw is een duw en dat doe je bewust.Dat stukske over dat hinderen dat ik hier vaak lees verdient toch enige nuance, als je bewust een beweging maakt om in de weg te lopen kan je dat hinderen noemen, maar dat vond ik hier toch niet echt het geval. En het is geen regel dat elke veldspeler uit de weg moet gaan voor een doelman. Lunin wordt zelfs meer gehinderd bij die eerste bal waar ie half naast slaat dan bij de goal zelf.
Dus wanneer een tegenstander van Barcelona héél opzichtig het spel gaat beïnvloeden door opzettelijk in de weg te gaan lopen in een buitenspelpositie, heb je na meerdere herhalingen niks gezien. Maar de fase van gisteren vind je wel meteen overduidelijk buitenspel?Over je 'Real rant' ga ik niet op ingaan, want dat is inderdaad niet relevant hier. In verband met het afgekeurde doelpunt: ik heb me daarin achteraf geëxcuseerd omdat ik in eerste instantie dacht dat het ging om een fout van die aanvaller in plaats van hinderlijk buitenspel. Achteraf had ik pas door en meegekregen dat die goal (terecht) was afgekeurd voor hinderlijk buitenspel. En mijn uitspraak was helemaal niet uit mijn duim gezogen, want tijdens de live op voetbalzone/reddit (wat ik af en toe eens lees) waren daar weldegelijk fans die toen net zoals mij dachten dat die goal was afgekeurd voor een vermeende fout ipv buitenspel. Net zoals een kameraad van mij die Barça-fan is. Toen ik hem vroeg waarom de goal was afgekeurd zei hij letterlijk: "Geen idee, lichte fout gok ik." Daar heb ik dus mijn uitspraak op gebaseerd. Achteraf toen alles duidelijk was heb ik daar inderdaad nergens nog discussies over gelezen, maar op de moment zelf is het soms niet al te duidelijk als je een stream zit te kijken zonder geluid of in een taal die je niet begrijpt.